Pirmyn < Pirmyn < [1] [2] [3] [4] [5] ... ... ... [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] ... ... ... [815] [816] [817] [818] [819] > Atgal > Atgal.
Toros skaitymo pirmadieniais ir ketvirtadieniais prasmė yra tame, kad nepraeitų trys dienos be Toros. 15-oje knygos Šmot dalyje pasakyta: „Ir ėjo jie tris dienas dykuma, nerasdami vandens“. „Vanduo“ simbolizuoja Torą ir tas, kas tris dienas eina be „vandens“, tai yra be Toros, rizikuoja, kad siela išdžius ir užgrius visi dykumoje tykantys pavojai.
Paplitęs paprotys valgyti per Chanuką spurgas arba blynus, keptus augaliniame aliejuje. Šis paprotys primena apie tai, kad Chanukos stebuklas susijęs būtent su aliejaus ąsočiu. Per Chanuką vaikai žaidžia ypatingus žaidimus. Pats žinomiausias - žaidimas Chanukos sukučiu, סביבון svivon.
Uždegant žvakes yra skaitoma: „Šias žvakes mes uždegame kaip atminimą apie išgelbėjimą ir apie stebuklus“. „Chanukiją“ reikia uždegti pačioje nakties pradžioje, kol žmonės mieste dar nemiega - tada jie mato Chanukos šviesas ir tuo pačiu dalyvauja stebuklo garsinime.
Makabiečių pergalė - vienas įspūdingiausių stebuklų judajizmo istorijoje. Pirmoji pergalė buvo pasiekta 25 kislevo mėnesio dieną. Ši data užšifruota pačiame šventės pavadinime: žodį חנו כ״ה chanu ka galima išversti taip: ilsėjosi „כ“-„ ה“, t.y. 25 dieną (כ = 20 ; ה = 5).
Chanukos šventė tęsiasi aštuonias dienas: nuo 26 kislevo dienos iki 2 teveto dienos. Šią šventę nustatė Jehuda Makabi ir jo broliai, kad pažymėti Jeruzalės Šventyklos apvalymą ir pašventinimą, po to kai ji buvo suteršta graikų ir asimiliavusių judėjų bei Šventyklos tarnystės atnaujinimą.