kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ותהר עוד ותלד בן ותאמר הפעם אודה את יהוה על כן קראה שמו יהודה ותעמד מלדת. בראשית כט' – לה Ir pastojo (Leja) vėl ir pagimdė sūnų, ir pasakė: „Dabar padėkosiu Kūrėjui“, todėl pavadino vardu „Jehuda“ (padėka) , ir nustojo gimdyti. (Berešit 29 – 35)

Pirmyn < [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6] > Atgal.

Jehuda ben Teima sako: būk drąsus kaip tigras, lengvas kaip erelis, greitas kaip antilopė ir stiprus (veržlus) kaip liūtas, kad įvykdytum norą savo Tėvo, kuris yra Danguje.

( Avot 5,20 )

Rabi Meir sako: „kiekvienas, užsiimantis Tora lišma (dėl pačios Toros) nusipelno daugelio dalykų ir ne tik, bet visas pasaulis sukurtas tik dėl jo. Vadinasi bičiulis, mylimas, mylintis Kūrėją, mylintis žmones, džiuginantis Kūrėją, džiuginantis žmones, ir apsirengia kuklumu ir baime, ir pasiruošęs būti teisus, geras, tiesus, ištikimas, ir tolinasi nuo nuodėmės, ir artėja prie tyrumo (nuopelnų), ir klausia jo patarimų ir pasitarimo, proto ir griežtumo (stiprumo, heroiškumo), kaip pasakyta: pas mane patarimas ir pasitarimas, aš protas, pas mane griežtumas (heroiškumas), ir duodama jam karalystė ir valdžia, ir teismo sprendimai, ir atveriamos jam Toros paslaptys, ir pasidaro kaip šaltinis stiprėjantis, ir kaip upė, kuri nenutrūksta, ir yra kuklus ir labai kantrus, ir atleidžia įžeidimus, ir padidėja ir pakyla virš visų savo veiksmų.“

( Avot 6,1 )

Užsiėmimas Tora ir vykdymas priedermių pagal Įstatymą su griežtomis sąlygomis, kad tai tam, kad sąlygoti malonią dvasią Kūrėjui, bet ne malonumą sau, kad negalima ateiti prie to, bet tik dideliu darbu ir didelėmis pastangomis kol išsityrins kūną, o viena gudrybė: pripratinti save, kad negauti jokio malonumo sau.

( Akdama le Talmud Eser aSefirot, 6 )

"כך היא דרכה של תורה, פת במלח תאכל, ומים במשורה תשתה, ועל הארץ תישן, וחיי צער תחיה, ובתורה אתה עמל, אם אתה עושה כן, אשריך וטוב לך, אשריך בעולם הזה, וטוב לך בעולם הבא" Toks yra Toros kelias: duonos riekę su druska valgyk ir vandenį saikingai gerk, ir ant žemės miegok, ir gyvenk kančių (sunkų) gyvenimą, ir Tora tu užsiimk (gilinkis į Torą), jeigu tu taip darysi, tu laimingas, ir gerai tau, laimingas šiame pasaulyje ir gerai tau Pasaulyje, kuris ateis.

( Avot 6,4 )

Kaip sako išminčiai:"..žmogaus pasirinkimas tik tai rasti tvirtumą,nes iš tikrųjų didelis darbas ir didelės pastangos yra čia,tol kol jis ištyrins kūną ir galės vykdyti Torą ir priedermes pagal įstatymą,tai reiškia,ne savo malonumui bet todėl,kad suteikti malonumą Kūrėjui,kuris vadinasi "lišma",kad tiktai tuo būdu gali nusipelnyti laimingo gyvenimo ir malonumo,kuris slypi Toros vykdyme,o tol kol ateina iki šito išsityrinimo,galioja iš tikro pasirinkimas-sustiprėti gerame kelyje,visomis priemonėmis ir visomis gudrybėmis,ir daryti viską kas tik tavo rankose iš visų jėgų,tol kol nebaigs išsityrinimo darbo,ir kad nenukristų,neduok dieve,po našta vidury kelio."

( Akdama le Talmud Eser aSefirot  )

Ir sako: o lentelės Kūrėjo darbas jos, o parašymas Kūrėjo raštas tai, iškalta ant lentelių, neskaityk iškalta (חרות-charut), bet laisvė (חירות-cherut), kad nėra laisvas žmogus, bet tik tas, kas užsiima Toros mokymusi

( Avot 6,2 )

Ravas Baruchas Ašlagas klausia kas yra tarp tiesos ir melo? Ir atsako Ari žodžiais. Tarpinė stadija tarp tiesos ir melo, tai žinojimas, kad žmogus randasi mele.

( Savaitinė įžvalga Toros daliai Šlach )

ויעשה כל מה שתמצא ידו לעשות בכחו Ir daryk viską, ką tik tavo rankos imasi daryti iš visų jėgų.

( Kohelet 9,10 )

ה' מנת חלקי וכוסי אתה תומך גורלי, הנחת ידי על הגורל הטוב, לומר את זה קח לך Kūrėjas man dalis ir mano taurė, Tu apsprendi mano likimą, uždedi ranką ant teisingo pasirinkimo, sakydamas štai šitą imk.

( Akdama le Talmud Eser aSefirot, 4 )

Ir žinok,kad visi vardai ir visi apibūdinimai,kurie ateina Kabalos išmintyje,tai nėra,neduok dieve,apie Kūrėjo esmę,bet tik apie šviesą,kuri nusivelka nuo Kūrėjo esmės...nes yra taisyklė:"visko ko nepasiekei,negali apibūdinti žodžiu".

( Talmudas eser asfirot  )

Prieš Toros davimą, buvo mūsų realybėje tik mirtis ir blogis, paaiškinimas, kaip pasakė išminčiai: „kad nusidėjėliai net savo gyvenime vadinami mirę, nes geriau mirtis negu toks jų gyvenimas, kurį jie gyvena“, nes kentėjimai ir kančios, kuriuos kenčia, kad pasiekti nors kažkiek gyvenimą pakyla keletą kartų daugiau už malonumus, kuriuos jaučia žmogus šiame gyvenime.

( Akdama le Talmud Eser aSefirot, 3 )

וזהו שמסיים הכתוב, ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך Ir taip, kaip pabaigia Raštas: „ir rinkis Gyvenimą tam, kad gyventum tu ir tavo palikuonys“

( Dvarim 30,19 )

וז"ש בתורה ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב ואת המות ואת הרע Ir taip, kaip parašyta Toroje: „žiūrėk, daviau tau šiandien Gyvenimą ir Gerumą, ir mirtį ir blogumą“.

( Dvarim 30,15 )

אומר הכתוב, ראה נתתי לפניכם היום את החיים והטוב מה שלא היה לכם במציאות כלל קודם נתינת התורה Sako raštas, žiūrėk, padėjau prieš jus šiandieną gyvenimą ir gerumą, kurio nebuvo visoje realybėje iš viso prieš Toros davimą.

( Akdama le Talmud Eser aSfirot, 3 )

והיינו השאלה הזעומה הנשאלת מכל בני ירד, שהיא: מהו הטעם בחיינו Ir taigi klausimas piktas, iškylantis visiems žmonėms, kad jis: kokia gyvenimo prasmė?

( Akdama le Talmud Eser aSefirot, 2 )

Kūrimo priežastis buvo - kad atverti Jo vardus ir pavadinimus.

( Talmudas eser asfirot )

Prieš cimcumą (apribojimą) Ein Sofas (Begalybė) pripildė visą realybę.

( Talmudas eser asfirot )

'טעמו וראו כי טוב ה Paragaukite ir pamatysite koks nuostabus Kūrėjas.

( Tehilim 34,9 )

Pagarbi Kūrėjo baimė - išminties pradžia.

( Patarlių knyga 9,10 )

Juk išmintis vertingesnė už brangakmenius, ir jokie turtai negali su ja lygintis.

( Patarlių knyga 8,11 )

Štai išminties pradžia: įgyk išminties, įgyk supratimo, nors tai kainuotų visa, ką turi.

( Patarlių knyga 4,7 )

Vargas tam, kuris priskirs Kūrėjui kokią tai savybę. (...) nėra Kūrėjuje jokios savybės ar pasikeitimo, bet tik Kūrėjas nori, kad kūriniams taip atrodytų. Ir jei, neduok dieve, suklys tame, vargas jiems, nes iškart praras Kūrėjo gausybę.

( Įvadas į knygą Zohar )

Visas materialaus pasisekimo pagrindas priklauso nuo visuomenės vientisumo dydžio, o protinio bei intelektinio pasisekimo pagrindas - polemika ir nuomonių išsiskyrimas.

( Cherut )

Ir aš mačiau, kad išmintis stipresnė už neišmanymą, kaip šviesa stipresnė už tamsą.

( Koheletas 2,13 )

Tora ir išmintis išstumia pamažu blogio instinktą iš širdies.

( Pri chacham Šventi laiškai psl.130 )

 

Pirmyn < [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6] > Atgal.