kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • „Toks bus raupsuoto (žmogaus) įstatymas, jo išsityrinimo dieną, jis turi būti nuvestas pas koheną. Ir išeis kohenas iš stovyklos, ir apžiūrės kohenas, ir štai – išgijo raupsuotas nuo savo raupsų“ (Vajikra 14 – 2, 3).
  • !שבת שלום
  • Šabat Šalom!

Pirmyn < [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6] > Atgal.

Nitaj iš Arbeli sako: tolinkis nuo kaimyno blogo ir nesusidėk su nusidėjėliu, ir nenusivilk dėl nesėkmių.

( Pirkei avot, 1-7 )

Yra 2 keliai, kuriais Kūrėjo valdymas surišo ir įpareigojo mus, kad atvestų prie galutinio tikslo, kad tai: kentėjimų kelias, kuris sąlygoja mums vystymąsi ne savo noru. Ir Toros bei išminties kelias, kuris sąlygoja mums vystymąsi pagal išmintį be jokios prievartos ir jokių kentėjimų.

( Cherut )

Didi Tora, kad Ji duoda gyvenimą Ją vykdantiems šiame pasaulyje ir Pasaulyje, kuris ateis. Kaip pasakyta: „kad tai gyvenimas jiems, radusiems tai ir visą kūną išgydys“. Ir dar pasakyta: „tegul bus gydymas tavo kūnui ir balzamas tavo kaulams“. Ir dar pasakyta: „Gyvybės Medis Ji tiems, kurie stipriai laikosi Jos ir, kurie remiasi Ja – laimingi“. Ir dar pasakyta: „nes graži diadema ant tavo galvos ir karoliai ant tavo kaklo“. Ir dar pasakyta: „uždės gražią diademą ant tavo galvos ir gražią karūną ant tavo galvos“. Ir dar pasakyta: „nes Manimi pailgės tavo dienos ir padidės tau gyvenimo metų“. Ir dar pasakyta: „nes dienų ilgumą ir taiką pridės tau.

( Avot 6,7 )

Ir vaikščiosiu tarp jūsų, ir būsiu jums Kūrėjas, ir jūs būsite Mano tauta

( Tora, Vaikra 26:12 )

Rabi Eleazar ben Azarija sakydavo: „kiekvienas, pas kurį išmintis didesnė už veiksmus, į ką jis panašus? Į medį, pas kurį daug šakų, o mažai šaknų ir vėjas ateina ir išrauna ir numeta žemėn. Kaip pasakyta: ir bus, kaip erškėtis dykumoje ir nepamatys, kai ateis gerumas ir gyvens išdžiūvęs dykumoje, druskingoje žemėje ir negyvenamoje vietoje. Bet kiekvienas, pas ką veiksmai didesni už išmintį, į ką jis panašus? Į medį, pas kurį mažai šakų, bet daug šaknų. Ir net jeigu visi pasaulio vėjai ateis ir pūs, negalės pajudinti jo iš vietos. Kaip pasakyta: ir bus kaip medis, pasodintas prie vandens ir nenustos leisti šaknų ir nebijos, kai ateis sausra ir bus jo lapai sodrūs ir sausros metu nesijaudins ir nenustos vesti vaisių“.

( Avot 3,17 )

Jis sakydavo: „kiekvienas, pas kurį darbų daugiau už išmintį - išmintis išsilaiko, o pas tą, pas kurį išmintis didesnė už darbus - išmintis neišsilaiko“.

( Avot 3,10 )

Rabi Chananja ben Dosa sako: „kiekvienas, pas kurį nuodėmės baimė yra anksčiau už išmintį - išmintis išsilaiko, o pas kurį išmintis yra pirmiau už nuodėmės baimę - išmintis neišsilaiko.

( Avot 3,9 )

בהאי חיבורא דילך דאיהו ספר הזוהר וכו' יפקון ביה מן גלותא ברחמי ...šituo kūriniu, Tavo (Rabi Šimono bar Jochajaus), kad tai Knyga Zohar, išeis Ja iš tremties su Kūrėjo gerumu.

( Zohar, Naso )

Visa širdimi pasitikėk Kūrėju ir nesiremk vien savo įžvalga. Pripažink Jį visur, kad ir ką darytum, ir Jis ištiesins tavo kelius.

( Patarlių knyga,3-5,6 )

Rabi Akiva sako: viskas duota už užstatą, bet tinklas ištiestas ant visų gyvųjų. Parduotuvė atidaryta, bet pardavėjas stebi visus, knyga atversta, ir ranka rašo. Kiekvienas, norintis paimti, gali ateiti ir paimti. Tačiau prižiūrėtojai tikrina kiekvieną dieną ir išieško iš žmogaus ar jam sutinkant, ar nesutinkant. Ir yra jiems kuo remtis. Ir teismas - tiesos teismas. Ir viskas paruošta vaišėms.

( Avot 3, 16 )

וַיִּקְרָא-לוֹ לָבָן, יְגַר שָׂהֲדוּתָא; וְיַעֲקֹב, קָרָא לוֹ גַּלְעֵד. Ir pavadino jį Lavanas Jegar Sahaduta, o Jaakovas pavadino jį Gal Ed

( Tora, Berešit 31, 47 )

Tuo laiku, kai pakyla B"JA į Acilut, išeina kad nuo Chaze deJecira ir aukščiau nėra ten nei šventumo, nei klipot - yra tuštuma, bet nuo Chaze deJecira ir žemiau - yra ten klipot, nes ten yra jų vieta

( Įvadas į Kabalos išmintį, 175 sk )

שיש חבשה והקיפה אותנו, כדי להביאנו אל המטרה התכליתית, שהם: דרך יסורים הגורם אלינו התפתחות הזאת שלא מדעתנו. ודרך תורה וחכמה, הגורמת אלינו התפתחות הזאת מדעתנו, בלי שום הכרח ויסורים עש"ה. ...kad yra du keliai, kuriais Kūrėjo valdymas mus įpareigojo, kad atvestų prie galutinio tikslo, kad tai kentėjimų kelias, kuris sąlygoja mums vystymąsi ne pagal savo norą. Ir kitas kelias – Toros ir išminties kelias, kuris sąlygoja mums vystymąsi pagal protą, išmintį, supratimą be jokios prievartos ir jokių kentėjimų

( Cherut )

Didis mokymas, kuris priveda prie veiksmo.

( Talmudas )

Visa Tora ir priedermės buvo duotos tik tam, kad ištyrinti jomis Israelį (visus žmones)", t.y. išvystyti visą blogo pajautimą (meilę sau), kuris įdiegtas mumyse nuo prigimties ir prieiti prie absoliutaus gerumo be jokių priemaišų, kuris apibrėžiamas kaip "artimo meilė", nes tai vienintelis ir ypatingas perėjimas prie meilės Kūrėjui.

( Cherut )

Gerą dieną džiaukis, o nelaimės dieną susimąstyk: Kūrėjas padarė vieną priešais kitą (kduša ir klipot), kad žmogus nežinotų, kas jo laukia.

( Koheletas 7:14 )

Nėra Kūrėjo valdymo ir įpareigojimo pavieniam individui, kad jis pajungtų savo norus ir mintis pagal daugumą.

( Cherut )

כִּי שָׁם צִוָּה יְהוָה, אֶת-הַבְּרָכָה--חַיִּים, עַד-הָעוֹלָם. ...nes ten prisakė Kūrėjas palaiminimą, gyvenimą amžinai.

( Tehilim 133,3 )

Rabi Jaakov sako: pasaulis šis panašus į prieškambarį prieš pasaulį būsimą. Paruošk save prieškambaryje, kad įeitum į menę.

( Pirkei avot, 4-16 )

Žmogus turi stengtis matyti, kad viskas išeina iš Kūrėjo. T.y. kad visos mintys būtų tik apie Kūrėją. Netgi jei žmogus randasi pačioje žemiausioje būsenoje, kad nebėra kur žemiau kristi, negalima išeiti iš supratimo, kad visa tai sąlygoja Kūrėjas.

( Šamati 1 )

Žmogus prieina prie aiškaus sprendimo, kad niekas jam negali padėti tik pats Kūrėjas. Tai sąlygoja jo širdyje tikro reikalavimo atsiradimą, kad Kūrėjas atvertų jam akis ir širdį ir iš tikrųjų priartintų prie Savęs amžinam susijungimui.

( Šamati 1 )

Žmogui ateina absoliutus noras ir reikmė, kad Kūrėjas jį priartintų, kitaip žmogus jaučiasi pražuvęs

( Šamati 1 )

Nieko nėra, tik Jis.

( Dvarim 4-35 )

Gerą dieną džiaukis gerove, o nelaimės dieną svarstyk: abi - ir viena, ir kita - yra Kūrėjo darbas. Taigi žmogus negali Jam dėl ko nors skųstis.

( Kohelet, 7-14 )

(...) ir atsuko Chizkijahu veidą į sieną ir meldėsi Kūrėjui

( Izaijas 38-2 )

 

Pirmyn < [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6] > Atgal.