kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ועכשו מתבאר הענין בפשיטות, באשר שכל חלק התורה הנגלה, אינו אלא בחי' הכנה, שנהיה ראוי וכדאי להשיג חלק הנסתר. בעה''ס, הקדמת פי חכם Ir dabar visiškai aišku, kad kiekvienas „atviros” Toros lygis yra žmogui, kaip pasiruošimas būti vertam, jam skirtos „slaptos” Toros dalies pasiekimui. (Baal Sulamas „Įvadas į „Pi Chacham“)

Praktinė Halacha (Įstatymai)

Kaip nustatomas judėjų švenčių laikas?

I.M.Lav

Judėjų šventės tampriai susijusios su tam tikrais metų laikais ir atitinka tam tikrus gamtos ritmo periodus. Pesachas – tai pavasario šventė, Šavuot - javapjūtės, Sukot – derliaus nuėmimo šventė.

111/111004.jpg

Praktinė Halacha (Įstatymai)

Roš-Chodeš

I.M.Lav

Šventose knygose rašoma, kad senovėje buvo laikomasi papročio pažymėti roš-chodeš taip, kaip pažymima šventė: buvo rengiamos prašmatnios vaišės, Toros žodžių klausomasi iš išminčiaus lūpų. Todėl ir dabar ši diena yra pažymima – tuo, kad skaitomas Halelis, t.y. kelios dalys iš Tehilim, šlovinančios Kūrėją.

111/111006.jpg

Praktinė Halacha (Įstatymai)

Elulo mėnuo – atleidimo ir gailestingumo mėnuo

I. M. Lav

Elulo mėnuo išsiskiria ypatingomis savybėmis, ypač - galimybe gauti atleidimą už savo netinkamus poelgius, apsivalyti nuo nuodėmių. Tikra atgaila susideda iš daug etapų: charakterio, elgesio taisymo, poelgių tobulinimo.

111/111010.jpg

Praktinė Halacha (Įstatymai)

Roš-Ašana

I. M. Lav

Nors abi Roš-Ašana dienos - Teismo dienos, jose nėra liūdesio ir nusiminimo. Atvirkščiai: per tas dienas reikia džiaugtis ir linksmintis. Įsitikinimas tuo, kad Kūrėjas parodys Savo gerumą ir ateinančiais metais nepaliks be gailestingumo, panaikina melancholiją, būdingą „Teismo dienoms“.

111/111012.jpg

Praktinė Halacha (Įstatymai)

Dešimt atgailos dienų, Gedalijos pasninkas ir Šabat šuva

I. M. Lav

Talmude, traktate Roš-Ašana, sakoma, kad per Roš-Ašana danguje atverčiamos trys knygos. Į pirmąją įrašomi vardai teisuolių, kuriems dovanojamas gyvenimas ateinančiais metais, į antrąją – vardai nusidėjėlių, pasmerktų mirčiai, o į trečiąją įrašomi vardai „viduriniųjų“.

111/111014.jpg