kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הא לחמא עניא די אכלו אבהתנא בארעא דמצרים. כל דכפין ייתי ויכול, כל דצריך ייתי ויפסח. השתא הכא, לשנה הבאה בארעא דישראל. השתא עבדי, לשנה הבאה בני חורין. הגדה של פסח Štai vargo duona, kurią valgė mano tėvai Egipto žemėje. Kiekvienas norintis gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis atlikti Pesachą (Peršokimą), gali ateiti ir atlikti. Šiandien – čia, rytoj – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, rytoj – laisvi. (Pesacho Hagada)
  • !חג פסח כשר ושמח Linksmo ir košerinio Pesacho!

גילוי טפח וכיסוי טפחיים א

„Atverti sprindį ir užverti du“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

Pas didžiuosius išminčius, Kūrėjo žmones yra įprasta, kad tose vietose, kur norima atverti kokį gilų dalyką, pradžioje sakoma: „Aš atveriu „sprindį“ ir užveriu du“.

115/117032.jpg

אהבת ה' ואהבת הבריות

Meilė Kūrėjui ir meilė žmonėms

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

Dar turime įsižiūrėti ir suprasti šio pasakymo: „Mylėk savo artimą, kaip save patį“ esmę.

115/117031.jpg

ההסתר וגילוי פנים של הש''ית

„Kūrėjo veido“ pasislėpimas ir atsivėrimas

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

Žmogus nejaučia net Kūrėjo „kitos pusės“, t.y. žmogus visai nejaučia, kad kažkas išplaukia iš Kūrėjo. Žmogus jaučiasi, kad Kūrėjas paliko jį ir visai nekreipia į jį dėmesio. Visus kentėjimus žmogus priskiria atsitiktinumui ir „aklam likimui“.

115/117030.jpg

שמעתי רלג

„Šamati“ 233

ravas Baruchas Ašlagas

„Atleidimas“ – reiškia „prijungimas prie šlovinimo“, t.y. sugrįžimas iš meilės, kai tyčiniai nusikaltimai virsta nuopelnais. Tai reiškia, kad žmogus visus tyčinius nusikaltimus prijungia prie šlovinimo, t.y. prie nuopelnų.

115/117029.jpg

זהר הקדמת ספר הזהר פקודי אורייתא פקודא קדמאה

Zohar „Toros įsakymai. Pirmas“ (2)

rabi Šimonas ben Jochajus

Todėl parašyta בראשית „pradžioje“, ir tai – baimė, „sukūrė Kūrėjas dangų ir žemę“. Taigi tas, kas prasižengia šiai priedermei, prasižengia visoms Toros priedermėms.

115/117028.jpg