[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] ... ... ... [796] [797] [798] [799] [800] > Atgal
Per Roš aŠana danguje atverčiamos trys knygos. Į pirmąją įrašomi teisuoliai, kuriems dovanojamas gyvenimas ateinančiais metais, į antrąją – nusidėjėliai, pasmerkti mirčiai, o į trečiąją - „vidurinieji“ - tie, kurie savo sąskaitoje turi ir gerų, ir blogų darbų, ir nuosprendžio vykdymas jiems atidedamas nuo Roš aŠana iki Jom-Kipur.
Roš aŠana, kaip Teismo dienos esmė yra išreiškiama ypatinga priederme, skirta tik šiai dienai - tai „šofaro“ pūtimas. „Šofaro garsų diena“ ir „atminties apie šofaro garsus diena“ - taip Tora vadina Roš aŠana dieną.
Malda „Avinu, malkeinu“ vadinasi taip todėl, kad kiekvienas jos posmelis prasideda žodžiais אבינו avinu, מלכינו malkeinu (mūsų Tėve, mūsų Karaliau). Ši malda apie viską, kas yra būtina žmogui laimingam ir sėkmingam gyvenimui, apie viską, apie ką svajoja Izraelio tauta jau daug šimtmečių.
„Tašlichas“ - tai malda apie atleidimą ir kreipimasis į Kūrėją įvykdyti Jo pažadą, perduotą pranašo - išmesti į vandens gelmes visas nuodėmes, kad daugiau niekada jų neatsiminti. Tai malda apie laimingą, taikų gyvenimą, apie mūsų norų išpildymą.
„Pūskite „šofarą“ mėnesio pradžioje, nustatytu laiku, mūsų šventei! Nes tai įstatymas Izraeliui, Jakovo Kūrėjo nustatymas“ (Tehilim 81). Nors abi Roš-Ašana dienos - Teismo dienos, jose nėra liūdesio ir nusiminimo. Atvirkščiai: per tas dienas reikia džiaugtis ir linksmintis.