kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הָא לַחְמָא עַנְיָא דִּי אֲכָלוּ אַבְהָתָנָא בְּאַרְעָא דְמִצְרָיִם. כָּל דִּכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכוֹל, כָּל דִּצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח. הָשַׁתָּא הָכָא לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל. הָשַׁתָּא עַבְדֵּי לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין. הגדה של פסח Tai yra vargo duona, kurią valgė manoTėvai Egipto žemėje. Kiekvienas alkanas, gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis, gali ateiti ir padaryti „Pesachą“ („Peršokimą“). Šiandien – čia, kitais metais – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, kitais metais – laisvi. (Pesacho Agada).

Praktinė Halacha (Įstatymai)

Sukot šventė

I. M. Lav

...Visas mūsų gyvenimas šiame pasaulyje - tai gyvenimas palapinėje, uždegtoje lapais, kurie šiandien žali, o rytoj - nuvytę. Vienintelė vertybė - tai Kūrėjo priedermių vykdymas ir dvasinis turtėjimas.

115/116069.jpg

Praktinė Halacha (Įstatymai)

Sukot šventė

I. M. Lav

Pagrindinė priedermės dalis - tai nakvoti palapinėje. Tora liepia: „Palapinėse gyvenkite septynias dienas“. O ryškiausias požymis to, kad žmogus čia gyvena - tai yra tai, kad žmogus čia ir nakvoja. Čia reikia ir valgyti - negalima to daryti kitur visas septynias dienas.

115/116073.jpg

החרות ז

Laisvė

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

Trečias faktorius - tai tiesioginė „priežasčių ir pasekmių“ seka, veikianti „pirminę materiją“ ir sąlygojanti jai kiekybinius ir kokybinius pokyčius.

115/116340.jpg

Praktinė Halacha (Įstatymai)

Sukot šventė

I. M. Lav

Viso tik keturios dienos skiria Jom-Kipurą nuo Sukot šventės, kuri yra vadinama „mūsų džiaugsmo laikas“. Šio trumpo perėjimo turinį labai gerai išreiškia knyga Tehilim: „Šviesa, paskleista teisuoliams ir tiesiems - džiaugsmas“. Po to, kai per Jom-Kipurą ištyrinome savo širdis, ateina Sukot šventės džiaugsmas ir ramybė.

115/116072.jpg

הערבות, המשך ממאמר מתן תורה כה

„Laidavimas“ (Atsakomybė), „Toros dovanojimo“ tęsinys

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

Dar mums liko užbaigti išsiaiškinti, kodėl Tora nebuvo duota „tėvams“, t.y. Abrahamui, Icchakui ir Jakovui?

115/116066.jpg