kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הָא לַחְמָא עַנְיָא דִּי אֲכָלוּ אַבְהָתָנָא בְּאַרְעָא דְמִצְרָיִם. כָּל דִּכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכוֹל, כָּל דִּצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח. הָשַׁתָּא הָכָא לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל. הָשַׁתָּא עַבְדֵּי לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין. הגדה של פסח Tai yra vargo duona, kurią valgė manoTėvai Egipto žemėje. Kiekvienas alkanas, gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis, gali ateiti ir padaryti „Pesachą“ („Peršokimą“). Šiandien – čia, kitais metais – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, kitais metais – laisvi. (Pesacho Agada).

הקדמה לתלמוד עשר הספירות ז, ח, ט  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį


                                                          7.

Dabar suprask dvi „monetos“ puses, kurios yra užsiėmime Tora ir priedermėmis.
Viena pusė – tai „Toros kelias“, t.y. didelis pasiruošimas, kada žmogus turi išsityrinti kūną, kol nusipelnys tikro (teisingo) Toros ir priedermių laikymosi. 
Tada būtinai žmogaus užsiima Tora ir priedermėmis „lo lišma“, t.y. su meilės sau priemaišomis.
Juk dar nespėjo pakankamai išsityrinti „kūno“ nuo noro šio pasaulio tuštybėms.
Ir tuo metu jis turi gyventi sunkų gyvenimą ir uoliai užsiiminėti Tora, kaip aprašyta mišnoje Avot.
Tačiau po to, kai užbaigė Toros kelią ir jau išvalė kūną, tada žmogus jau yra pasirengęs vykdyti Torą ir priedermes „lišma“, t.y. suteikiant malonią dvasią Kūrėjui.
Ir būtent tada žmogus prieina prie kitos „monetos“ pusės: 
Ir tai gyvenimas pilnas malonumo ir didelės ramybės.
Tokiam gyvenimui ir buvo Kūrėjo mintis „suteikti gerumą kūriniams“ – ypatingai laimingas gyvenimas mūsų pasaulyje ir pasaulyje, kuris ateis.

                                                          8.

Taigi, dabar gerai išaiškėja didelis skirtumas, kuris yra tarp Toros išminties ir kitų pasaulio išminčių.
Tai reiškia, kad kitų pasaulio išminčių pasiekimas visai nepagerina žmogui gyvenimo mūsų pasaulyje.
Žmogus ir toliau lieka nepatenkintas, ir neranda netgi paprastos ramybės.
Jis ir toliau jaučia nerimą ir gyvenimo smūgius, nes jis neištaiso savo kūno (egoistinių norų).
Taigi žmogui, įsigyjant kitas pasaulio išmintis, pakanka tik tokių pastangų, kurių dėka įsigyjami visi pasaulio įsigijimai.
Tačiau užsiėmimo Tora ir priedermėmis tikslas yra paruošti žmogų būti tinkamu ir pasirengusiu gauti visą gerumą, t.y. tą „gerumą“, kuris yra kūrimo mintyje „padaryti gera kūriniams“.
Todėl žmogus būtinai turi ištyrinti kūną (norus) ir pasiruošti, kad būtų vertas priimti šį „dievišką gerumą“.

                                                          9.

Ir dabar išaiškėja Mišnos pasakymas: „jei tu taip darai, esi laimingas šiame pasaulyje“.
Taigi, visiškai tiksliai pabrėžta, jog laimingas gyvenimas mūsų pasaulyje yra paruoštas tik tam, kas pabaigė „Toros kelią“.
Ir čia aprašytas apribojimų valgiui, gėrimui, miegui ir sunkiam gyvenimui aspektas, galioja tik „Toros kelio“ ėjimo metu.
Todėl aiškiai pabrėžė „toks yra Toros kelias“.
Ir  kai jau žmogus baigė „Toros kelią“, tai yra „lo lišma“ aspektą, su apribojimais ir vargais, tada užbaigia Mišna: „laimingas tu šiame pasaulyje“.
Nes žmogus nusipelno to džiaugsmo ir gerumo, kuris yra kūrimo mintyje.
Ir tada visas pasaulis yra sukurtas tik jam, netgi šis pasaulis, ir tuo labiau „pasaulis, kuris ateis“.