kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הָא לַחְמָא עַנְיָא דִּי אֲכָלוּ אַבְהָתָנָא בְּאַרְעָא דְמִצְרָיִם. כָּל דִּכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכוֹל, כָּל דִּצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח. הָשַׁתָּא הָכָא לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל. הָשַׁתָּא עַבְדֵּי לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין. הגדה של פסח Tai yra vargo duona, kurią valgė manoTėvai Egipto žemėje. Kiekvienas alkanas, gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis, gali ateiti ir padaryti „Pesachą“ („Peršokimą“). Šiandien – čia, kitais metais – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, kitais metais – laisvi. (Pesacho Agada).

הקדמה לתלמוד עשר הספירות מ, מא, מב  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                     40.



Pradžioje turime suprasti išminčių pasakymą: „stengeisi ir radai – tikėk, nesistengei ir radai – netikėk“ (Talmudas, Megila).
Pasakyta netiksliai: „stengeisi ir radai“, lyg vienas pasakymas prieštarautų kitam.
Juk „pastangos“ liečia sunkų darbą, kurį atliekame, norėdami įsigyti norimą įsigijimą.
Tai reiškia, kad už svarbesnį įsigijimą duodame daugiau pastangų, už mažesnį, mažiau.
Ir visai priešingai yra su „radiniu“, kuris ateina pas žmogų netikėtai, be jokių išankstinių pastangų ir darbo.
Tačiau, kodėl pasakyta: „stengeisi ir radai“?
Taigi, jei jau yra pastangos, reikėjo pasakyti: „stengeisi ir nusipirkai“, ar „stengeisi ir nusipelnei“, ir panašiai, bet ne: „stengeisi ir radai“?


                                                       41.


Knygoje Zohar aiškinamas Mišlei (Patarlių) sakinys, sako Kūrėjas: „ieškantys Manęs nuo ankstaus ryto, suras Mane“.
Klausia: „kur galima rasti Kūrėją?“
Ir atsako, kad niekur kitur negalima surasti Kūrėjo, tik Toroje.

Taip pat pasakyta: „Tu esi Kūrėjas besislepiantis“, t.y. Kūrėjas slepia save šventoje Toroje.
Tačiau reikia teisingai suprasti išminčių žodžius.
Juk iš pirmo žvilgsnio atrodytų, kad Kūrėjas yra pasislėpęs tik materialiuose dalykuose ir veiksmuose, ir taip pat visoje mūsų pasaulio tuštytėje, taigi – Toros „išorėje“.
Todėl kaip galima tvirtinti atvirkščiai, kad tik Toroje slepia save Kūrėjas?
Taip pat, jei Kūrėjas „slepiasi“, tai tik tam, kad Jo ieškotų.
Kam žmogui visos šios „slėpynės“?
Ir dar parašyta, kad kiekvienas, ieškantis Kūrėjo, suras Jį, kas yra suprantama iš parašymo: „ieškantys Manęs nuo ankstaus ryto, suras Mane“.
Taigi, reikia gerai suprasti, kas yra šis „ieškojimas“, kas – „atradimas“.
Taip pat, kokia yra jų prasmė?


                                                       42.


Tačiau vis dėlto reikia žinoti, kokia yra mūsų „nutolimo“ nuo Kūrėjo priežastis, dėl kurios mes prasižengiame Jo norams.
Taip pat ši priežastis yra visų mūsų kančių ir skausmų, kuriuos mes kenčiame, šaltinis.
Ir tai yra visų mūsų klaidų ir tyčinių nusikaltimų, kuriuose mes suklumpame, priežastis (neduok dieve). Kartu yra aišku, kad pašalinus šią priežastį, mes iškart galėtume išsivaduoti iš visų bėdų ir skausmų. Taip pat galėtume iškart susilieti su Kūrėju visa širdimi, visa siela ir visomis jėgomis.
Taigi, vienintelė ir pagrindinė priežastis, tai: „mūsų nepakankamas „Kūrėjo valdymo“ žmonėmis supratimas“. 
Kitaip tariant, mes tinkamai nesuprantame Kūrėjo.