kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • „Toks bus raupsuoto (žmogaus) įstatymas, jo išsityrinimo dieną, jis turi būti nuvestas pas koheną. Ir išeis kohenas iš stovyklos, ir apžiūrės kohenas, ir štai – išgijo raupsuotas nuo savo raupsų“ (Vajikra 14 – 2, 3).
  • !שבת שלום
  • Šabat Šalom!

הקדמה לתלמוד עשר הספירות מה, מו, מז, מח  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                    45.


Ir kai gerai įsižiūrėsime į tai, kaip žmogus jaučia Kūrėjo valdymą, mes čia rasime keturias pakopas.
Tai reiškia, kad kiekvienoje pakopoje yra ypatingas, būdingas tik tai pakopai, Kūrėjo valdymo supratimas ir pajautimas.
Ir bendrai visos keturios pakopos tai tik du lygiai: „Kūrėjo veido paslėpimas“ ir „Kūrėjo veido atvėrimas“.
Taigi, yra dvi pakopos „Kūrėjo veido paslėpime“, t.y. „paprastas paslėpimas“ ir „palėpimas paslėpime“.
Ir yra dvi pakopos „Kūrėjo veido atvėrime“: „valdymas užmokesčiu ir bausme“ ir „amžinas (amžinos meilės) valdymas“.
Visas šias pakopas paaiškinsime su Kūrėjo pagalba.


                                                     46.


Toroje šios pakopos aprašytos taip:
„ir užsidegs Mano pyktis tą dieną ir paliksiu juos, ir „paslėpsiu veidą“ nuo jų. Ir ištiks juos didelės bėdos. Ir pasakys jie tą dieną: „ar ne todėl, kad nėra Kūrėjo manyje ištiko mane šis blogis. O Aš tą dieną „paslėpte paslėpsiu“ savo veidą, už visą tą blogį, kurį jie padarė, nes atsisuko į kitus dievus“ (Dvarim 31 – 17).
Taigi, iš pradžių parašyta: „paslėpsiu veidą“, t.y. „paprastas paslėpimas“.
O paskui parašyta „paslėpte paslėpsiu“, ir tai – „paslėpimas paslėpime“, arba „dvigubas paslėpimas“.
Dabar turime suprasti, ką reiškia šie „paslėpimai“?



                                                              47.


Pirmiausiai turime suprasti, ką reiškia „Kūrėjo veidas“, juk parašyta: „paslėpsiu veidą“?
Tai geriausia suprasti iš materialaus pavyzdžio: jei žmogus mato savo draugo veidą, tada pažįsta jį iš karto.
Tačiau jeigu mato draugą iš nugaros, tada nėra pilnai įsitikinęs, ir gali suabejoti, gal tai kas kitas, ne jo draugas.
Taip ir mūsų situacijoje, juk visi žino ir jaučia, kad Kūrėjas yra geras, o „gero būdas yra daryti gera“.
Todėl, kai Kūrėjas daro gera kūrinijai, kurią sukūrė savo dosnia ranka, skaitosi, kad „Kūrėjo veidas“ yra „atvertas“, t.y. „atsuktas“ į kūriniją.
Tai reiškia, kad tada visi žino ir „pažįsta“ Kūrėją, nes Jis elgiasi kaip ir dera savo vardui: „geras ir darantis gerumą“.
Kaip aukščiau yra paaiškinta apie atvirą Kūrėjo valdymą.


                                                       48.


Tačiau, kai Kūrėjas elgiasi su kūriniais atvirkščiai, nei paminėta, t.y. kai žmogus patiria skausmus ir kentėjimus Kūrėjo sukurtame pasaulyje, tada tai skaitosi, kaip Kūrėjo „nugara“, t.y. „kita pusė“.
Tai reiškia, kad „Kūrėjo veidas“, t.y. absoliutaus gerumo savybė, yra nuo žmogaus paslėpta visiškai, ir Kūrėjas nesielgia taip, kaip dera Jo vardui – „geras ir darantis gerumą“.
Taigi tai panašu, lyg žmogus matytų savo draugą „iš nugaros“, todėl gali suabejoti, gal tai kas nors kitas.
Ir apie tai parašyta: „ir užsidegs Mano pyktis... ir paslėpsiu veidą nuo jų“.
Tai reiškia, kad Kūrėjo „pykčio“ metu, kai kūrinija gauna iš Jo kentėjimus ir bėdas, skaitosi, kad Kūrėjas slepia savo „Palaimintą veidą“, t.y absoliutaus gerumo savybę, ir yra atverta tik Jo „nugara“.
Tada reikalingas didelis sustiprėjimas Kūrėjo tikėjime, kad apsisaugoti nuo nuodėmingų abejonių (neduok dieve).
Ir todėl, kad sunku pažinti Kūrėją „iš nugaros“, ir tai vadinasi „paprastu paslėpimu“.