kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הָא לַחְמָא עַנְיָא דִּי אֲכָלוּ אַבְהָתָנָא בְּאַרְעָא דְמִצְרָיִם. כָּל דִּכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכוֹל, כָּל דִּצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח. הָשַׁתָּא הָכָא לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל. הָשַׁתָּא עַבְדֵּי לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין. הגדה של פסח Tai yra vargo duona, kurią valgė manoTėvai Egipto žemėje. Kiekvienas alkanas, gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis, gali ateiti ir padaryti „Pesachą“ („Peršokimą“). Šiandien – čia, kitais metais – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, kitais metais – laisvi. (Pesacho Agada).

שערי קדושה חלק ג שער ב  

Šventumo vartai Trečia dalis. Antrieji vartai

rabi Chaimas Vitalis

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                      1.


Žmogaus esmė. Čia paaiškinsiu dalykus, kurių nežinojo pirmose kartose ir tai nuostabūs dalykai.
Ir jei nereiktų paaiškinti pranašystės esmę, neaiškinčiau jų iš vis.
Todėl paaiškinsiu juos labai glaustai ir pasistenk suprast.

Iš pradžių paklausiu keletą gilių klausimų:
1. Kokia prasmė buvo sukurti žmogų šiame pasaulyje su kūnu ir siela?
2. Kodėl dar buvo papildomai sukurti žmoguje du instinktai: „gėrio instinktas“ ir „blogio instinktas“?
3. Jei šie du instinktai yra lygiaverčiai, koks gi yra duotas pasirinkimas, „persverti“ į vieną ar kitą pusę. Ir jei yra galimybė „persverti“, tai jie nėra sukurti lygiaverčiais?
4. Kokia yra šių dviejų instinktų esmė?
5. Reikia žinoti ar žmogaus siela yra didesnė už angelus? Jei didesnė, kodėl tada angelai nenusileido į šį pasaulį, apsirengti siela ir kūnu? Jei angelas didesnis už žmogų, kaip gi randame pas išminčius „angelai nesako „šventas“ (Kūrėjas), tol kol nepradeda Izraelis“ ir dar daug panašių pasakymų.
6. Ir jei pripažinsime, kad apie žmogų parašyta: „sūnūs jūs Kūrėjui“ (Dvarim 14). Tai silpnina žmogų ir veda prie netikėjimo į Kūrėjo visagališkumą ir vienybę?
7. Jei paimsime pranašystės aspektą, tai kaip gali būti, kad Karalių Karalius kalbėtų su tokiu „žemu“ sutvėrimu, kaip žmogus, ir patikėtų jam savo paslaptis?

Kaip jau išnagrinėta ankstesniuose vartuose dvasinių pasaulių esmė yra ta, kad jie visi įjungti į Kūrėjo vardą Havaja.
Taigi, visi dvasiniai pasauliai atitinka žmogaus mūsų pasaulyje „formą“, kuri dalinasi į penkis dvasingumo lygius. 
Vardo Havaja „užpildymas“ raide alef turi gematriją Adam – žmogus (45).
Dar paaiškinta anksčiau, kad dešimt sfirot skirstosi į 613 aspektų (kas taip pat atitinka žmogaus struktūrą).
Tai reiškia, kad visi pasauliai ir kiekviena dalis juose yra sukurti pagal „apatinio“ žmogaus pavidalą (jėgų santykį).
Tai paslaptis, kas parašyta: „padarykime žmogų pagal mūsų atvaizdą ir būdą“ (Berešit 1 – 26).
Taip pat paaiškinta, kad nuo Brija pasaulio ir žemiau viskas vadinasi „Pažinimo medis“, kuris sudarytas iš gėrio ir blogio.
Tai reiškia, kad vis labiau „leidžiantis“ į mūsų pasaulį, mažėja gėris ir didėja blogis.
Taip, kad mūsų žemiausiame, materialiame pasaulyje yra didesnė blogio ir mažesnė gėrio dalis, ir visada nusidėjėlis – blogis „apjuosia“ teisuolį – gėrį.
Todėl visada gėris vadinamas „vaisius“, o blogis – „lupena“ (klipa), tai yra lupena visada yra išorėje ir apjuosia vaisių.
Taip pat, „lupena“ visada saugo „vaisių“, tik reikia atskirti ir nevalgyti „lupenos“.

Tuo pačiu būdu yra sudaryti ir šventumo pasauliai, t.y. labiau švaresni ir dvasingesni yra „viduje“, o grubesni – „išorėje“.
Kaip jau išaiškinta anksčiau, kad Ein Sof Palaimintas yra visų viduje ir toliau nuo keter – labiau „vidinio“, iki malchut – pačio „išorinio“.