kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הָא לַחְמָא עַנְיָא דִּי אֲכָלוּ אַבְהָתָנָא בְּאַרְעָא דְמִצְרָיִם. כָּל דִּכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכוֹל, כָּל דִּצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח. הָשַׁתָּא הָכָא לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל. הָשַׁתָּא עַבְדֵּי לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין. הגדה של פסח Tai yra vargo duona, kurią valgė manoTėvai Egipto žemėje. Kiekvienas alkanas, gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis, gali ateiti ir padaryti „Pesachą“ („Peršokimą“). Šiandien – čia, kitais metais – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, kitais metais – laisvi. (Pesacho Agada).

הקדמה לתלמוד עשר הספירות קח, קט  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                108.


Tai panašu į pasakojimą apie vieną judėją, gyvenusį pas turtingą poną.
Šis judėjas buvo labai ištikimas ir atsidavęs ponui, todėl ponas mylėjo jį visa siela.
Kartą ponas turėjo išvykti į tolimą kelionę, todėl savo ūkio tvarkymą jis paliko valdytojui, kuris labai nekentė Izraelio ir judėjų.


Šis valdytojas nusprendė viešai pažeminti judėją, todėl suradęs dingstį, viešai išplakė judėją penkiais kirčiais…
Kai ponas sugrįžo namo, judėjas papasakojo jam viską, kas nutiko…
Ponas, išgirdęs tai, labai supyko ir paliepė valdytojui išmokėti judėjui už kiekvieną kirtį po tūkstantį červoncų (labai didelė suma).
Paėmęs pinigus, judėjas sugrįžo namo…
Parėjusi namo, judėjo žmona rado savo vyrą verkiantį, todėl labai susirūpinusi ji paklausė, ar kas atsitiko jam su ponu?
Šis viską papasakojo žmonai, tada ji paklausė vyro, tai kodėl gi jis verkia?
Atsakė jai vyras, dabar jis verkia todėl, kad valdytojas sudavė jam tik penkis kirčius…
Jeigu valdytojas būtų sudavęs jam dešimt kirčių, dabar pas jį būtų dešimt tūkstančių červoncų…



                                                          109.


Taigi aiškiai matome, kai žmogus nusipelno nuodėmių atleidimo, kada tyčiniai nusikaltimai virsta nuopelnais.
Taip pat tada žmogus nusipelno antros meilės Kūrėjui pakopos, t.y. suvokimo, kad Mylimasis niekada nesąlygojo žmogui jokio blogio, net menkiausio blogio šešėlio.
Tai reiškia, kad Kūrėjas visada darė žmogui tik nuostabius gerumus.
Ir reikia žinoti, kad sugrįžimas iš meilės ir tyčinių nusikaltimų „apsivertimas“ į nuopelnus, eina kartu, kaip ir sako išminčiai.