kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הא לחמא עניא די אכלו אבהתנא בארעא דמצרים. כל דכפין ייתי ויכול, כל דצריך ייתי ויפסח. השתא הכא, לשנה הבאה בארעא דישראל. השתא עבדי, לשנה הבאה בני חורין. הגדה של פסח Štai vargo duona, kurią valgė mano tėvai Egipto žemėje. Kiekvienas norintis gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis atlikti Pesachą (Peršokimą), gali ateiti ir atlikti. Šiandien – čia, rytoj – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, rytoj – laisvi. (Pesacho Hagada)
  • !חג פסח כשר ושמח Linksmo ir košerinio Pesacho!

הקדמה לספר הזהר טו, טז  

Įvadas į knygą Zohar

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                        15.


Ir kai įsižiūrėsi į tris šias būsenas, pamatysi, kad jos absoliučiai įpareigoja viena kitą.
Taip, kad jei kas nors dingtų iš kurios tai būsenos, iškart dingtų visos būsenos.
Pavyzdžiui, jei nebūtų pasirodžiusi Trečia būsena, kurioje yra gavimo sau apvertimas į sąlygojimą, negalėtų išeiti Pirma būsena, kuri yra Ein Sofe Palaimintame.
Juk visas Pirmos būsenos tobulumas išėjo tik, ateityje būsiančios, Trečios būsenos dėka, t.y. Trečia būsena Kūrėjo amžinybėje tarnauja, kaip dabartis.
Ir visas Pirmoje būsenoje pasireiškiantis tobulumas, yra tik ateities projekcija į dabartį, t.y., jei anuliuotųsi ateitis, nebūtų jokios realybės ir dabartyje.
Taigi Trečia būsena įpareigoja Pirmos būsenos egzistavimą.
O jei dingtų kas nors iš Antros būsenos, kurioje yra visas darbas, ateityje užsibaigsiantis Trečia būsena, t.y. sugadinimo ir ištaisymo darbas, kad sielos įgautų visas pakopas, kaip galėtų išeiti Trečia būsena?
Taigi, Antra būsena įpareigoja Trečią būseną.
Taip pat ir Pirmoje būsenoje, kuri yra Ein Sofe Palaimintame, kur jau galioja visas Trečios būsenos tobulumas, šis tobulumas įpareigoja absoliučiai, kad pasirodytų Antra ir Trečia būsenos, su visu Pirmos būsenos tobulumu nei mažiau, nei daugiau.
Todėl pati Pirma būsena įpareigoja būtiną dviejų priešingų sistemų atsiradimą Antroje būsenoje.
Taigi reikia, kad „nešvarumo sistemoje“ atsirastų kūnas su sugadintu noru gauti tik sau, ir tada jį būtų galima ištaisyti.
Tačiau, jei nebūtų „nešvarių pasaulių“ sistemos, nebūtų pas mus tokio didelio noro gauti.
Todėl nebūtų galima jo ištaisyti, ir ateiti į Trečią būseną.
Juk žmogus negali ištaisyti to, ko nėra jame.
Taigi, nėra prasmės klausti, kodėl Pirma būsena sąlygoja nešvarumų sistemos egzistavimą.
Ir atvirkščiai, būtent Pirma būsena įpareigoja Antros būsenos egzistavimą.



                                                              16.


Tačiau, pagal tai, kas paaiškinta išeina, kad iš mūsų yra atimta pasirinkimo laisvė (neduok dieve)?
Tai reiškia, kad mes būtinai privalome tapti tobulais ir ateiti į Trečią būseną, nes ji yra Pirmos būsenos, pilno tobulumo, projekcija.
Tačiau dalykas tas, kad Kūrėjas Antroje būsenoje paruošė du kelius, kad atvesti mus į Trečią būseną.


Pirmas kelias – tai kelias, vykdant Torą ir priedermes, tuo būdu kaip paaiškinta aukščiau.
Antras kelias – tai kentėjimų kelias, nes kentėjimai „išvalo“ kūną ir galiausiai priverčia mus „apversti“ norą gauti tik sau į norą sąlygoti „malonią dvasią“ Kūrėjui, ir susilieti su Juo.
Apie tai pasakė išminčiai: „jei jūs sugrįžtate prie gerumo savo noru, gerai, o jei ne, aš pastatysiu jums karalių, kai Hamaną, kuris be jūsų sutikimo sugrąžins jus prie gerumo“ (Talmudas, Sanhedrin).
Dar apie tai paaiškino išminčiai pranašo Ješajahu pasakymą: „Aš, Kūrėjas, savo laiku, pagreitintai“ (Ješaja 60 – 22).
Tai yra, jei nusipelnysime – tada „pagreitintai“, jeigu ne – tada „savo laiku“.


Paaiškinimas.
Jei mes einame Pirmu keliu, tai yra vykdome Torą ir priedermes, tada mes „pagreitiname“ savo ištaisymą.
Taigi, tada mums nereikia didelių ir karčių kentėjimų, bei ilgo laiko, kad „suspėtumėme“ gauti tuos kentėjimus, nes tik jie gali mus atvesti prie gerumo, be mūsų žinios ir sutikimo.


Tačiau jeigu ne, tada „savo laiku“, nes tada patys kentėjimai sąlygos mūsų ištaisymą, ir ateis ištaisymo laikas be mūsų sutikimo.
Bendrai, „kentėjimų kelias“ taip pat apima ir sielų bausmes gehinome (pragare).
Tačiau vienaip, ar kitaip „Galutinis ištaisymas“, t.y. Trečia būsena yra absoliučiai privaloma iš Pirmos būsenos.
Taigi visas mūsų pasirinkimas yra tik tarp „kentėjimų kelio“ ir „Toros bei priedermių kelio“.
Taigi gerai paaiškinta, kaip visos trys sielų būsenos yra susijusios viena su kita, ir absoliučiai įpareigoja viena kitą.