kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ותהר עוד ותלד בן ותאמר הפעם אודה את יהוה על כן קראה שמו יהודה ותעמד מלדת. בראשית כט' – לה Ir pastojo (Leja) vėl ir pagimdė sūnų, ir pasakė: „Dabar padėkosiu Kūrėjui“, todėl pavadino vardu „Jehuda“ (padėka) , ir nustojo gimdyti. (Berešit 29 – 35)

מאמר לסיום הזוהר ח, ט  

Straipsnis Zoharo užbaigimui

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                               8.


Mes lyginame Kūrėjo mintis, t.y. Toros paslaptis ir Toros „skonius” su „virve” todėl, kad yra daug „formos sutapimo” su Kūrėju pakopų.
Tai reiškia, kad ši „virvė“ turi daug „dalių“, pagal Toros paslapčių suvokimo lygį.
Taigi, Toros paslapčių dydis atitinka „formų sutapimo“ su Kūrėju dydį, ir tai yra Kūrėjo minčių žinojimas.
Tačiau bendru atveju tai yra penkios pakopos:
nefeš, ruach, nešama, chaja ir jechida.
Ir taip pat kiekviena pakopa pati yra sudaryta iš visų kitų pakopų.
Todėl kiekvienoje pakopoje yra 5 atskiros (asmeninės) pakopos, ir kiekvienoje iš jų yra bendrai 25 pakopos.
Taip pat šios pakopos yra vadinamos „pasauliais“, kaip pasakė išminčiai: „ateityje Kūrėjas kiekvieną teisuolį apdovanos 310 pasaulių“.


Taigi, Kūrėjo suvokimo pakopos yra vadinamos „pasauliais“, nes žodis „pasaulis“ turi dvi prasmes.
1. Visi to paties pasaulio „gyventojai” turi tą patį suvokimo lygį
Tai reiškia, ką girdi, mato ir jaučia vienas „gyventojas“, mato, girdi ir jaučia visi to pasaulio „gyventojai”.
2. Nuo visų to paties pasaulio „gyventojų“ yra paslėpta tas pats, t.y. jie negali suvokti ir žinoti, kas yra kitame pasaulyje.


Šios dvi pakopos taip pat yra ir suvokime:
1. Kiekvienas, kuris nusipelnė kokios tai pakopos, žino ir suvokia viską, ką suvokė šios pakopos „gyventojai“ visose kartose, kurios buvo ir kurios dar bus.
Tai reiškia, kad žmogus randasi su visais to pasaulio žmonėmis „bendrame“ suvokime, lyg rastųsi viename pasaulyje.
2. Visi vienos pakopos „gyventojai“ negali žinoti ir suvokti nieko, kas yra kitoje pakopoje.


Todėl, esantys mūsų pasaulyje, negali žinoti nieko, kas yra dvasiniame (Tiesos) pasaulyje.
Taigi, dvasinės pakopos ir yra vadinamos „pasauliais“
Ir „baalei asaga“ (turintys, dvasinį suvokimą) gali rašyti knygas, t.y. aprašyti savo suvokimus užuominomis ir pavyzdžiais.
Tačiau šios užuominos yra suprantamos tik tų, kurie yra pasiekę tą pakopą, apie kurią yra kalbama knygoje, nes pas autorius ir pas skaitytojus yra „bendras suvokimas“.
Tačiau tas, kas nėra pasiekęs tos pakopos, apie kurią rašo autorius, nesupras šių „užuominų“.
Ir tuo labiau tie, kurie iš vis neturi jokio dvasinio suvokimo (dvasinės pakopos), negali iš vis nieko suprasti, apie ką yra kalbama šiose knygose.



                                                                 9.


Taigi jau sakėme, kad „visiškas susiliejimas“ ir „visiškas suvokimas“ dalinasi bendrai į 125 pakopas.
Ir pagal tai, prieš Mašijacho atėjimo dienas neįmanoma pasiekti visas 125 pakopas.
Todėl yra du skirtumai tarp visų kartų ir Mašijacho kartos:
1. Tik Mašijacho kartoje, ir ne jokioje kitoje, galima pasiekti visas 125 pakopas.
2. Visoje kartose „pakilimo sūnų“ (bnei alija), t.y. tų, kurie nusipelnė pilno suvokimo ir „susiliejimo“ su Kūrėju, yra mažuma.



Kaip pasakė išminčiai: „vieną žmogų iš tūkstančio radau“, nes tūkstantis įeina į „chederį“ (mokymo namus) ir tik vienas išeina į „šviesą“, t.y. į „susiliejimą“ ir „pilną suvokimą“.
Tačiau Mašijacho kartoje kiekvienas galės nusipelnyti „susiliejimo“ su Kūrėju ir „pilno suvokimo“. Kaip pasakė pranašas: „ir prisipildys žemė žinojimo apie Kūrėją“... „Ir nebemokys draugas savo bičiulio ir brolis savo brolio, sakydami: „pažinkite Kūrėją“, nes visi žinos apie Mane (Kūrėją) nuo didelio iki mažo“.


Tačiau rabi Šimonas ir jo karta, t.y. Zohar autoriai (baalei aZohar), pilnai nusipelnė visų 125 pakopų, nors jie buvo ir prieš Mašijacho kartą.
Taigi, apie rabi Šimoną ir apie jo mokinius išminčiai pasakė: „išminčius yra didesnis už pranašą“.
Ir todėl daug kartų Zohare yra pasakyta, kad nebus tokios kartos, kaip rabi Šimonas ir jo karta iki „Karaliaus Mašijacho“ atėjimo dienų.
Būtent todėl jie ir prašė šį „Didįjį Kūrinį“ – knygą Zohar, kuris „įrėžė“ tokį gilų pėdsaką visame pasaulyje.


Tai reiškia, kad visos Toros paslaptys, aprašytos šioje knygoje, pilnai apima visas 125 pakopas.
Todėl pasakyta Zohare, kad ši knyga „atsivers“ tik „dienų pabaigoje“, t.y. Mašijacho atėjimo dienomis.
Ir kaip sakėme, jei skaitytojo „pakopos“ pilnai neatitinka autoriaus „pakopų“, skaitytojas negali pilnai suprasti autoriaus, nes nėra pas juos „bendro suvokimo“.
Taigi, kadangi Zohar autorių išmintis pilnai siekia visą 125 pakopų aukštį, todėl negalima jų suprasti, t.y. suprasti knygos Zohar, iki Mašijacho atėjimo dienų.
Tai reiškia, kad kartose, esančiose prieš „Mašijacho atėjimo kartą“ nėra „bendro suvokimo“ su „baalei aZohar“ (Zohar autoriais).
Todėl knyga Zohar ir negalėjo atsiverti kartose, buvusiose prieš Mašijacho atėjimo kartą.