kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הא לחמא עניא די אכלו אבהתנא בארעא דמצרים. כל דכפין ייתי ויכול, כל דצריך ייתי ויפסח. השתא הכא, לשנה הבאה בארעא דישראל. השתא עבדי, לשנה הבאה בני חורין. הגדה של פסח Štai vargo duona, kurią valgė mano tėvai Egipto žemėje. Kiekvienas norintis gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis atlikti Pesachą (Peršokimą), gali ateiti ir atlikti. Šiandien – čia, rytoj – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, rytoj – laisvi. (Pesacho Hagada)
  • !חג פסח כשר ושמח Linksmo ir košerinio Pesacho!

הקדמה לתלמוד עשר הספירות קלט,קמ, קמא  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                       139.


Ir todėl Moše nugalėjo angelus, tvirtindamas, kad:
„Nėra tarp jų pavydo ir blogio instinkto“ (Talmudas, Šabat).
Kaip ir pasakyta, kad kuo didesnis yra paslėpimas, tuo jis atveria didesnę šviesą.
Tai reiškia, kad „skaidrūs“ angelų pasaulio Toros drabužiai negali atverti tokios šviesos, kurią atveria mūsų pasaulio Toros drabužiai.



                                                               140.


Taigi išaiškėja, kad nėra jokio skirtumo tarp Aciluto pasaulio Toros, kur:
„Tora ir Kūrėjas yra viena“ ir mūsų pasaulio Toros.
Ir visas sirtumas yra tik Toros „drabužiuose“, nes mūsų pasaulio drabužiai paslepia Kūrėją.
Taigi, pagal Kūrėjo „apsirengimą“ Toroje, Jis vadinamas vardu „More“ („Mokytojas“).
Ir tuo norima tuo parodyti, kad net „Kūrėjo veido“ paslėpimo metu, netgi „dvigubame paslėpime“, Kūrėjas yra apsirengęs Toroje.


Tai reiškia, kad Jis yra „More“ (Mokytojas), o Ji – „Tora“ (Mokymas).
Ir mūsų akimis matomi „šiurkštūs“ Toros drabužiai tai, kaip „sparnai“, paslepiantys Mokytoją, apsirengusį ir besislepiantį juose.


Tačiau, kai žmogus nusipelno ketvirtos „sugrįžimo iš meilės“ pakopos, apie tokį žmogų sakoma:

„Jau nesislėps po sparnais tavo Mokytojas, ir tavo akys matys Mokytoją“ (Ješaja 30 – 20).
Taigi, jau toliau „Toros“ drabužiai neslepia „po sparnais“ Mokytojo, ir atsiveria žmogui amžiams, kad „Tora ir Kūrėjas yra viena“.


                                                         141.


Dabar galima suprasti išminčių pasakymą (sako Kūrėjas):

„Manęs neieškokite, tačiau laikykitės Mano Toros”.
Tai reiškia:
„Duok dieve, kad Mane paliktų, bet vykdytų Mano Torą, nes švytėjimas, esantis Joje, gražina žmogų prie gerumo” (Jeruzalės Talmudas, Chagiga 81).


Iš pirmo žvilgsnio pasakymas keistas, tačiau tai liečia žmones, kurie pasnikaudavo ir įvesdavo save į kentejimus, norėdami surasti „Kūrėjo veido” atvėrimą.
Kaip parašyta: „Trokšta Kūrėjo artumo” (Ješaja 58 – 2).
Todėl sako jiems raštas Kūrėjo vardu:
„Duok dieve, kad Mane paliktų”.


Tai reiškia, kad visos jų pastangos yra veltui, t.y. Kūrėją galima rasti tik Toroje ir niekur kitur.
Todėl vykdykite ir saugokite Torą, ir tik ten ieškokite Kūrėjo, nes „švytėjimas, esantis Joje, gražina žmogų prie gerumo”, ir ten surasite Kūrėją.
Kaip parašyta: „Ieškantis Manęs nuo ankstaus ryto, suras Mane”.