kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ותהר עוד ותלד בן ותאמר הפעם אודה את יהוה על כן קראה שמו יהודה ותעמד מלדת. בראשית כט' – לה Ir pastojo (Leja) vėl ir pagimdė sūnų, ir pasakė: „Dabar padėkosiu Kūrėjui“, todėl pavadino vardu „Jehuda“ (padėka) , ir nustojo gimdyti. (Berešit 29 – 35)

שמעתי ח 

„Šamati“ 8

ravas Baruchas Ašlagas

 
 
 

Uždaryti užduotį




            „Koks skirtumas tarp šventumo ir sitra achra šešėlio“



Parašyta: „Kol padvelks diena ir pabėgs šešėliai ” (Šir haŠirim 2).
Reikia suprasti, kas yra „šešėliai” dvasiniame darbe ir kodėl yra du „šešėliai“?
Taigi, tuo laiku, kai žmogus nejaučia Kūrėjo valdymo, kad Jis valdo pasaulį aspektu:
„Geras ir darantis gerumą”, tai vadinasi „šešėlis“, paslepiantis saulę.
Kaip ir su materialiu šešėliu, kuris paslėpdamas saulę, nedaro jai jokio pakeitimo, tačiau saulė ir toliau šviečia visu stiprumu.
Taip ir čia, nors žmogus ir nejaučia Kūrėjo valdymo, tai nedaro jokio poveikio „viršuje“, t.y. viršuje nėra jokio pasikeitimo, kaip parašyta: „Aš savo vardo Havaja nepakeičiau“.
Taigi visi pasikeitimai yra pas „gaunančius“.


Ir šiame „šešėlyje“ – „paslėpime“, reikia išskirti du aspektus:
1. Dar yra žmogui galimybė pergalėti „tamsą“ ir „paslėpimą“, kuriuos jis jaučia, pateisinti Kūrėją ir melstis Jis „apšviestų“ žmogų. Taigi žmogus gali pamatyti, kad visi „paslėpimai“, kuriuos jis jaučia, ateina iš Kūrėjo. Tai reiškia, kad Kūrėjas sąlygoja žmogui visa tai, kad atsivertų jo malda ir jis trokštų susilieti su Kūrėju. Ir žmogus nori išsivaduoti iš kentėjimų, kuriuos jis gauna iš Kūrėjo, todėl žmogus daro viską, kas yra jo jėgose. Todėl, kai žmogus gauna paslėpimus ir kentėjimus, jis turi imtis jau žinomos priemonės – tai yra padidinti maldą, kad Kūrėjas padėtų jam ir išvestų iš būsenos, kurioje jis dabar randasi. Ir šioje būsenoje jis dar tiki Kūrėjo valdymu. 



2. Tačiau, kai žmogus ateina į būseną, kurioje jis jau negali „pergalėti“. Tada žmogus jau negali sakyti, jog visi skausmai ir kentėjimai, kuriuos jis jaučia, yra siunčiami jam Kūrėjo, kad jų dėka jų jis galėtų pakilti į aukštesnę pakopą. Tada žmogus įeina į netikėjimo (ח''ו neduok dieve) būseną, kurioje žmogus jau negali tikėti Kūrėjo valdymu. Ir savaime suprantama, kad tada žmogus negali ir melstis.


Taigi, randame, kad yra dvi šešėlių rūšys, ir tai reiškia, kad „šešėliai pabėgs“, t.y. „šešėliai“ dings iš pasaulio.
„Klipa“ – „šešėlis“ vadinasi:
„Kitas, iškastruotas dievas, negalintis duoti vaisių“.
„Šventumas vadinasi:
„Jo šešėlyje mėgavausi ir sėdėjau, ir jo vaisiai saldūs mano gomuriui“.


Taigi „Šventume žmogus sako, kad visi „paslėpimai“ ir „kentėjimai,“ kuriuos jis jaučia, tai Kūrėjo siunčiamos „būsenos“.
Tai reiškia, kad būtų žmogui galimybė dirbti dvasinį darbą „tikėjimu aukščiau logikos“.
Todėl, kai žmogus turi jėgų taip sakyti, kad Kūrėjas sąlygoja jam šias būsenas, tai žmogui tik į gera.
Taigi žmogus to dėka gali dirbti „dvasinį darbą“, kad sąlygotų „malonią dvasią“ Kūrėjui, be jokios naudos sau.
Tada žmogus ateina prie suvokimo ir tikėjimo, kad Kūrėjas gauna malonumą iš žmogaus šio „dvasinio darbo“, kuris visas yra paremtas „tikėjimu aukščiau logikos“.


Todėl, tada žmogus nesimeldžia Kūrėjui, kad „šešėliai“ dingtų iš pasaulio, bet jis tik sako:
„Aš matau, kad Kūrėjas nori, kad aš dirbčiau Jam tokioje formoje – „tikėjime aukščiau logikos“.
Taigi žmogus sako:
„Iš tikro, jei Kūrėjas jaučia malonumą iš šio mano dvasinio darbo, koks man skirtumas, kad aš dirbu dvasinį darbą „Veido paslėpimo“ būsenoje“.
Tai reiškia, jog žmogus nori sąlygoti, kad Kūrėjas jaustų malonumą.
Ir nėra žmogui jokio jo „dvasinio darbo“ sumenkinimo, nors jis randasi „Kūrėjo Veido“ paslėpimo būsenoje, žmogus tiki, kad Kūrėjas gauna malonumą iš jo „dvasinio darbo“.


Todėl žmogus sutinka su Kūrėjo valdymu visa savo širdimi ir siela.
Taigi žmogus nežiūri, kaip gauti daugiau malonumo, jis tik siekia suteikti malonumą Kūrėjui.
Todėl šis „šešėlis“ duoda žmogui „gyvenimą“.
Tai ir vadinasi:
„Jo šešėlyje mėgavausi“.
Tai reiškia, kad žmogus trokšta šios „būsenos“, kad galėtų pasiekti nors kokį pergalėjimą „tikėjimu aukščiau logikos“.


Tačiau jei žmogus nesistengia „paslėpimo“ būsenoje, kai dar gali melstis, kad Kūrėjas priartintų jį, tačiau žmogus apsileidžia, tada jam yra siunčiamas jam antras „paslėpimas“.
Šiame „paslėpime“ žmogus jau negali net melstis.
Ir tai nuodėmės, kai nesistengė iš visų jėgų melstis Kūrėjui priežastis, todėl žmogus ir atėjo prie šio „kritimo“...


Tačiau, net jei žmogus ir atėjo į šią būseną, pasigaili jo „viršuje“, ir dar sykį duoda jam „sužadinimą iš viršaus“, ir viskas dar kartą prasideda ta pačia tvarka.
Kol galiausiai žmogus „sustiprėja“ maldoje, nes Kūrėjas girdi kiekvieną maldą, todėl vėl priartina žmogų ir grąžina prie gerumo.