Švento Ari didumas
Didelės Kūrėjo malonės dėka nusipelnėme Baal Šem Tovo „veido šviesos”, kurios galingumas ir šventumas yra didesnis už viską, ką tik galima įsivaizduoti ir pasakyti.
Ir tai įžvelgė tik tie „nusipelnę”, kurie naudojosi jo „šviesa”, kiekvienas
skirtingu dydžiu, t.y. pagal tai, kiek galėjo „priimti į širdį”.
Iš tikro Baal
Šem Tovo mokymas ir išminties šviesa yra „pastatyti” ant Ari „šventųjų
pagrindų”, ir skiriasi tik abiejų išminčių mokymo pateikimas.
Tai galime suprasti iš
pavyzdžio.
Kai žmogus skęsta upėje ir kapanojasi, jis tai pakyla, tai
nusileidžia.
Todėl kartais yra matomi tik galvos plaukai, ir tada galima
pagriebti žmogų už „galvos” plaukų ir ištraukti.
Tačiau kartais žmogus iškyla visu kūnu, todėl galima žmogų pagriebti ir išgelbėti apsikabinus už „širdies”, t.y. apsikabinus per krūtinę.
Taip ir dabar, kai Izraelio (Isra El, tiesiai į
Kūrėją) žmogus yra nugrimzdęs į „piktus” tremties „vandenis”, jis kartais „iškyla”,
o kartais „nusileidžia”.
Ir ne visi laikai vienodi, t.y. Ari laikais buvo
matoma tik „galva”, todėl Ari stengėsi išgelbėti mus per „galvą”, t.y. protą.
Tačiau Baal Šem Tovo metu buvo „pakilimas”, todėl galima buvo išgelbėti per „širdį”, t.y. jausmus, ir iš tikro tada buvo didelis „sugrįžimo” (tšuvos, atgailos) metas.
(Kartą ravas Baruchas pasakė: „Šventasis Ari – Toros aspektas, o Baal Šem Tovas – širdies aspektas. Jie abu – „supratimo („pasiekimo”) indai”: suvokimo protu ir pajautimo širdimi”).
Tačiau dvasiniuose pasauliuose pasisuko „ratas“, ir
mūsų karta iš „aukšto kalno“ nukrito į „gilų griovį“.
Ir dar priedo prisidėjo
tautų priešiškumas mums (judėjams), kuris „supainiojo“ visą pasaulį.
Iš tikro, kai
labai išaugo žmonių poreikiai, o protas liko „trumpas“, viskas išsikreipė
„materialumo“ nešvarumu.
Ir dabar „materialumas“ užėmė didelę žmogaus sąmonės
dalį, todėl „vergai joja ant arklių, o kunigaikščiai vaikšto pėsti“.
Taigi
dvasiniuose pasauliuose išsipildė viskas, kas parašyta Talmudo traktate „Sota“.
Todėl vėl atsirado „geležinė pertvara“ dabar jau ir šiai didelei Baal Šem Tovo
„šviesai“.
Kaip jau sakėme, kad ši „šviesa“ siekė mūsų „Galutinį
išsigelbėjimą“.
Tai reiškia, kad mūsų kartos išminčiai nepatikėjo į
išsigelbėjimo galimybe, nes neįžiūrėjo Baal Šem Tovo „šviesos“ ir visų akys
„užtemo“ šiam gerumui.
Ir visa tai matydamas, pasakiau: „laikas veikti“, todėl nutariau plačiai atverti Ari išminties „vartus“, nes tik ši išmintis yra labiausiai tinkama mūsų kartai.
Iš tikrųjų matome Baal aSulamas liudijimą, jog didelis
progresas (postūmis) mūsų kartoje gali ateiti tik Ari raštų šviesos dėka, ir
niekaip kitaip.
Todėl Baal aSulamas dėjo didžiules pastangas, kad paaiškintų
Ari raštus.
Ir viso jo darbo bei pastangų kulminacija buvo knyga „Mokymas apie dešimt sfirot“, kurios pagrindas yra Ari žodžiai.