kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • אתה יוצר אור ובורא חשך עושה שלום ובורא את הכל ואלו כרית לי אוזן לשמוע אתה באהבת נפש לנצחיות ולא הראיתני איך עיניך צופיות מסוף העולם עד סופו דייני. בעל הסולם דייני. Tu (Kūrėjau) sukuri šviesą ir sutveri tamsą, darai taiką ir sutveri viską, ir jeigu Tu būtum man tik davęs išgirsti Tave su amžina sielos meile, bet nebūtum atvėręs man akių ir parodęs, kaip Tavo akys apžvelgia visą pasaulį nuo vieno galo iki kito – man užtektų ir tiek. (Baal Sulamas „Man užtektų ir tiek“).

אחור וקדם צרתני  

„Iš priekio ir iš užpakalio apglėbei mane“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                               10. 


                       Skirtumas tarp dirbančio ir nedirbančio Kūrėjui


Dabar galima suprasti skirtumą tarp dirbančio ir nedirbančio Kūrėjui.
Iš tikro, jei žmogus bijo bet nepasitiki Kūrėju,
jis nebūtų sugrįžęs net ir dėl „didelių (brangių) ąsotėlių“.
Natūralu, kad žmogus aiškaus pavojaus akivaizdoje,
galvoja tik apie savo gyvybę,
ir visai nebesirūpina savo turtu.
Tačiau, dirbantis Kūrėjui, kartu su pastangomis ir baime,
aiškiai supranta ir pasitiki Kūrėjo gerumu bei gailestingumu.
Iš tikro toks žmogus žino,
kad joks svetimas neužvaldys jo turto.
Todėl netgi tokiu metu rūpinasi „mažais ąsotėliais“,
nes teisuoliams yra labai brangus jų turtas.


Todėl Toros dovanojimo metu Izraelis galėjo suprasti,
kaip buvo vienu išsireiškimu pasakyta „Prisimink ir Saugok Šabato dieną“.
Tai, ko burna negali pasakyti,
ausis išgirsti,
o širdis suprasti.
Ir išminčiai paaiškino,
kad (זכור zachor) „prisimink“ reiškia – „meilę“,
o (שמור šamor) „saugok“ reiškia – „baimę“.


Ir šie du prieštaravimai buvo pasakyti bei perduoti Izraeliui kartu, kaip vienas.
Todėl Izraelis turi stengtis sujungti juos į vieną,
nežiūrint kad jie prieštarauja vienas kitam.
Ir nėra suprantama,
kaip išvis realybėje gali būti toks dalykas,
t.y. materialioje burnoje, ausyje ir širdyje.
Tačiau tai padaro Toros jėga,
nes žmogus, „susijungęs“ su Tora,
nusipelno, kad šie dalykai būtų „sujungti“ jo širdyje,
kaip Jakovo, mūsų Tėvo, meilės savybė.