kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • „Ir pašaukė Moše, ir kalbėjo Kūrėjas jam iš Susirinkimo pastogės אהל מועד (Ohel Moed), sakydamas: Kalbėk Izraelio sūnums, ir pasakyk jiems, jei žmogus iš jūsų atneš (priartins) aukojimą Kūrėjui, tegul aukoja iš gyvulių, iš stambių raguočių ir smulkių atneškite jūsų aukas. Jei tai – deginamoji auka, atnešk (priartink) iš stambių raguočių auką be defekto“ (Vajikra 1 – 1, 2, 3).
  • Šabat Šalom!
  • !שבת שלום

זהר צו בעובדא דלתתא אתער עובדא דלעילא  

Zohar „Su veiksmas apačioje susižadina veiksmai viršuje“

rabi Šimonas ben Jochajus

 
 
 

Uždaryti užduotį





                                                                       (Ištraukos)


Rabi Josi pradėjo, atvėrė ir pasakė, parašyta:
„Pasišvęskite ir būkite šventi“(Vajikra 20 – 7).
Tas, kas „išsityrina“ save „apačioje“,
jam duoda šventumą „viršuje“.
Tačiau tas, kas „sutepa“ save „apačioje“,
jį „sutepa“ ir „viršuje“.


Klausia.
Duoda „šventumą“ viršuje – gražu ir suprantama.
Tai reiškia, kad žmogų apima Kūrėjo šventumas.
Tačiau, kaip „sutepa“ žmogų, iš kokios „vietos“?
Jei sakysi iš „viršaus“,
tai argi „viršuje“ yra „nešvarumas“?


Rabi Chija atsakė:
Mokėmės, kad su veiksmais apačioje susižadina veiksmai viršuje.
Jei veiksmai „apačioje“ – „šventi“,
tada ir „viršuje“ susižadina „šventumas“,
išsilieja ant žmogaus, ir padaro jį „šventu“.
Tačiau, jei žmogus „sutepa“ save „apačioje“,
tada „viršuje“ susižadina „nešvarumo dvasia“ (רוח הטומא „ruach atuma“),
ir išsilieja ant žmogaus nešvarumai bei „sutepa“ jį.
Viskas priklauso nuo žmogaus veiksmų.


Nėra jokio gėrio ar blogio, šventumo ar nešvarumo,
kurie neturėtų savo esmės ir pradžios „viršuje“.

Todėl apatinių veiksmais susižadina veiksmai „viršuje“.
Iš tikro veiksmais „apačioje“ susižadina veiksmai „viršuje“,
t.y. atsitinka „nenumatyti“ įvykiai.
Ir lygiai tai pat:
Ką kalbame „apačioje“, susižadina „atsitiktiniai“ gandai ir nuomonės iš „viršaus“...