kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הָא לַחְמָא עַנְיָא דִּי אֲכָלוּ אַבְהָתָנָא בְּאַרְעָא דְמִצְרָיִם. כָּל דִּכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכוֹל, כָּל דִּצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח. הָשַׁתָּא הָכָא לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל. הָשַׁתָּא עַבְדֵּי לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין. הגדה של פסח Tai yra vargo duona, kurią valgė manoTėvai Egipto žemėje. Kiekvienas alkanas, gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis, gali ateiti ir padaryti „Pesachą“ („Peršokimą“). Šiandien – čia, kitais metais – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, kitais metais – laisvi. (Pesacho Agada).

הקדמה לתלמוד עשר הספירות 

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




72. 


Antra pakopa – tai meilė, nepriklausanti nuo jokios priežasties.

Tai reiškia, kad žmogus sužino apie savo draugo esmę,

kuri yra nuostabi ir pranoksta viską, ką tik galima įsivaizduoti.

Todėl po šio supratimo, „susilieja“ žmogaus siela su draugo siela didelėje meilėje,

neturinčioje „jokių ribų“.

Ir čia taip pat yra du lygiai.

Pirmas lygis.

Prieš tai, kol žmogus sužinojo apie nuostabų savo draugo elgesį ne tik su juo pačiu,

bet ir su kitais žmonėmis, žmogaus meilė draugui skaitosi dar neabsoliuti.

Tai reiškia, kad įsižiūrėjus „paviršutiškai“ gali atrodyti, jog draugas dėl savo atsainumo sąlygojo kitiems žmonėms kokį tai „blogį“, ar „žalą“.

Todėl, jei žmogus „pamatytų“ tokį savo draugo elgesį su kitais žmonėmis,

tada jo draugo „nuostabi dorybė“ būtų pažeista, ir meilė tarp jų „atšaltų“.

Tačiau tol, kol „nemato“ tokio savo draugo elgesio su kitais žmonėmis,

žmogaus meilė savo draugui yra „didelė ir nuostabi“.



73.


Antras lygis.

Tai meilės, nepriklausančios nuo jokios priežasties pakopos,

antras lygis, ir bendrai – ketvirta meilės pakopa.

Ir šis lygis ateina pas žmogų, sužinojus apie visas nuostabias ir išskirtines jo draugo savybes.

Tačiau prie viso šito dar prisideda tai, kad žmogus visiškai aiškiai ir tiksliai sužino apie savo draugo elgesį ir su kitais žmonėmis, neišskiriant nei vieno.

Tai reiškia, kad žmogus pats „patikrina“ ir „pamato“,

kad jo draugo elgesyje nebuvo net jokios „užuominos“ į kokį tai „blogį“ ar „žalą“,

bet jo draugo didelis ir nepaprastas gerumas su kiekvienu žmogumi pranoksta bet kokius įsivaizduojamus lūkesčius.

Todėl dabar tai – „absoliuti ir amžina meilė“.



74.


Iš tikro šios keturios meilės pakopos, kurios galioja tarp „žmogaus ir jo draugo“,

taip pat galioja tarp „žmogaus ir Kūrėjo“.

Ir ne tik, bet „meilėje Kūrėjui“ šios pakopos pasidaro sąlygojančios viena kitą,

t.y žemesnė pakopa tampa aukštesnės priežastimi.

Ir neįmanoma nusipelnyti nei vienos iš aukštesnių pakopų,

prieš tai nenusipelnius pirmos pakopos, t.y. „meilės,

priklausančios nuo kokios tai priežasties“.

Todėl, kai žmogus pilnai nusipelno šios pakopos,

ši pakopa sąlygoja antrą pakopą.

Iš tikro, kai jau žmogus pilnai nusipelno antros pakopos,

ši pakopa sąlygoja trečią pakopą.

Ir galiausiai trečia pakopa sąlygoja ketvirtą, „amžinos meilės“, pakopą.