kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • והמשכלים יזהרו כזהר הרקיע ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד. דניאל יב' – ג'. זוהר, נשא, רעיא מהימנא, הסוטה Ir protingi švytės, kaip (זוהר Zohar) švytėjimas dangaus skliaute, o pateisinantys daugumą, per amžius. (Danielis 12 – 3)

ספר שערי קדושה חלק א שער א 

„Šventumo vartai“, Pirma dalis, Pirmieji vartai

ravas Chaimas Vitalis

 
 
 

Uždaryti užduotį





3.

Šių abiejų sielų (netyros ir tyros) egzistencijai reikalingas „dvasinis maistas“.
Tačiau „tyros sielos“ maistas išplaukia iš Toros,
sudarytos iš 613 priedermių, vykdymo,
vadinamų sielos duona,
kaip parašyta:
„Ateikite ir valgykite mano duoną“ (Mišlei 9 – 5).


Iš tikro kiekvienas organas maitinasi iš atitinkamos priedermės,
susijusios su tuo organu.
Ir jei žmogui truks kokios tai priedermės įvykdymo,
atitinkamam organui truks maitinimo.


Šis maitinimas išplaukia iš keturių raidžių Kūrėjo vardo Havaja הוי''ה ,
kaip yra parašyta:
„O Tu atgaivini ir maitini visus“ (Nechemja 9 – 6).


Ir nuo šio vardo priklauso visos priedermės,
kaip pasakė išminčiai (Akdama aTikunim):
י''ה su žodžiu שמי (Šemi) „Mano vardas“ sudaro 365,
o ו''ה su žodžiu זכרי (zichri) „Mano atmintis“ sudaro 248.
(Parašyta: „Tai Mano vardas שמי amžiams,
tai Mano atmintis זכרי iš kartos į kartą“ (Šmot 3 – 15).


Ir kai iš kokio tai dvasinio organo dingsta šventumas,
iškart jame apsirengia netyra dvasia.
Šis netyrumas išplaukia iš keturių „netyros sielos“ pagrindų.


Apie šią paslaptį pasakė mūsų mokytojai:
„Cur (Roma, avoda zara, stabmeldystė) prisipildo tik iš Jeruzalės griuvėsių“
(Raši, pagal Jechezkel 26 – 2).
Iš tikro tada šis dvasinis organas iš ten maitinasi supurvinta duona (maistu).


Parašyta:
„Nusidėjėliai, dar būdami gyvi, yra jau mirę“ (Talmudas, Brachot).
Tai yra todėl, kad iš jų dingsta šventumas, išeinantis iš gyvo Kūrėjo,
ant jų nusileidžia mirtis, vadinama „nešvarumo pagrindu“.