kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • כן כתב הרמב"ן ז"ל בהקדמת פרושו על התורה, וז"ל, "ואני הנני מביא בברית נאמנת וכו' לכל מסתכל בספר הזה וכו' מכל הרמזים אשר אני כותב בסתרי התורה, כי אני מודיעו נאמנה שלא יושגו דברי ולא יודעו כלל בשום שכל ובינה זולת מפי מקובל חכם לאזן מקבל מבין". וכמתכונתו כתב ג"כ הרב חיים ויטאל ז"ל בהקדמה לעץ חיים. וכן בדברי חז"ל (חגיגה י"א:) "אין דורשין במרכבה ביחיד אלא א"כ הוא חכם ומבין מדעתו.בהע''ס, מהות חכמת הקבלה Rambanas savo Toros komentarų įvade rašo: „Iš tikro aš pateikiu patikimą sandorį.... kiekvienam žvelgiančiam į šią knygą... Tai reiškia, kad visose užuominose, kuriose aš rašau apie Toros paslaptis, aš tvirtai patikinu, kad mano žodžių negalima suvokti jokiu protu ir jokiu intelektu,tik iš išminčiaus kabalisto lūpų labai nuovokiam mokiniui“. (Baal Sulamas „Kabalos išminties esmė“)

הקדמה לתלמוד עשר הספירות  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




151.

Taip pat reikia suprasti keturių klipot pasaulių,
išsidėsčiusių prieš šventus pasaulius, aspektus,
nes:

„Tai prieš tai padarė Kūrėjas“.
Todėl:
Asijos pasaulio klipot sistema yra dviejuose „Kūrėjo veido“ paslėpimo aspektuose.
Šios klipot sistemos uždavinys, kad žmogus persvertų pasaulį į „nuodėmių (kaltės) pusę“.


Jeciros pasaulio klipot sistema, apima „nuodėmių (kaltės) lėkštę“,
kuri nėra ištaisyta šventumo Jeciros pasaulyje.
Tuo yra veikiami „viduriniai“, kurie gauna iš Jeciros pasaulio, kaip parašyta:
„Tai prieš tai padarė Kūrėjas“.


Brijos pasaulio klipot turi jėgų anuliuoti meilę, priklausančią nuo kokio dalyko,
t.y. anuliuoti „dalyką“, nuo kurio priklauso meilė, tą netobulumą,
kuris yra antroje meilės pakopoje.


Acilut pasaulio klipot apima tą „mažą blogio kiekį, kuris nėra pažįstamas (atpažįstamas, juntamas).
Iš tikro šis blogis yra Brija pasaulyje trečiame „meilės Kūrėjui“ aspekte.
Ir tai tikra meilė, iš aspekto „geras ir darantis gerumą ir blogiems ir geriems“,
t.y. šventumo Acilut pasaulis.
Tačiau kol žmogus dar nenusipelnė persverti visą pasaulį į „nuopelnų pusę“,
klipot turi jėgų susilpninti meilę, t.y. dėl Kūrėjo elgesio su kitais žmonėmis.


152.

Apie tai parašyta „Ec chaijim“, kad „klipot Acilut pasaulis stovi prieš šventumo pasaulį Briją,
o ne prieš Acilut pasaulį“.
Ir kaip yra paaiškinta,
kad iš šventumo Acilut pasaulio išeina tik ketvirta meilės Kūrėjui pakopa.
Todėl klipot jau išvis neturi ten valdymo,
nes jau žmogus persvėrė visą pasaulį į „nuopelnų pusę“.
Ir taip pat žmogus žino visus Kūrėjo veiksmus su visais kūriniais aspektu:
„Geras ir darantis gerumą ir blogiems, ir geriems“.


Tačiau iš Brija pasaulio išeina trečia meilės Kūrėjui pakopa,
kai žmogus dar nepersvėrė viso pasaulio,
ir todėl yra dar galimybė prisitvirtinti klipot.
Iš tikro šios klipot skaitosi Acilut klipot,
nes stovi prieš trečią pakopą,
kuri yra meilė Kūrėjui nepriklausanti nuo jokios priežasties,
o šis meilės aspektas yra Acilut pasaulio aspektas.


153.

Iš tikro gerai išaiškinome keturis šventumo A – B – J – A pasaulius,
ir keturis nešvarumo pasaulius,
stovinčius priešais atitinkamą šventumo pasaulį.
Tai reiškia, kad nešvarumo pasauliai yra tas trūkumas,
kuris yra atitinkamame šventumo pasaulyje.
Ir todėl jie vadinamu keturi klipot A – B – J – A pasauliai.