kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הָא לַחְמָא עַנְיָא דִּי אֲכָלוּ אַבְהָתָנָא בְּאַרְעָא דְמִצְרָיִם. כָּל דִּכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכוֹל, כָּל דִּצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח. הָשַׁתָּא הָכָא לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל. הָשַׁתָּא עַבְדֵּי לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין. הגדה של פסח Tai yra vargo duona, kurią valgė manoTėvai Egipto žemėje. Kiekvienas alkanas, gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis, gali ateiti ir padaryti „Pesachą“ („Peršokimą“). Šiandien – čia, kitais metais – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, kitais metais – laisvi. (Pesacho Agada).

הקדמה לתלמוד עשר הספירות יח  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

        

                                                                

                             

                                                                  18.


Ir savaime aišku, kad negali žmogus nusiimti nuo savęs atsakomybės,
jei jis jau gavo šį „vaistą“ (prieskonį),
tačiau vis dar yra jame „nuodėmingos abejonės“.


Iš tikro žmogus dar gyvena abejonėse ir neryžtingume,
nes blogio instinktas jame dar „nepažabotas“.
Juk, kai Kūrėjas sukūrė „blogio instinktą“ ir davė jam galią,
aišku turėjo tai įvertinti, ir sukurti patikimus „vaistus“ bei „prieskonį“,
kad jų dėka būtų galima susilpninti „blogio instinkto“ stiprumą iki pilno jo anuliavimo.


Todėl, jei kas nors užsiiminėjo Tora, ir jam nepasisekė iš savęs pašalinti blogio instinktą,
tai tik dėl to, kad šiuose užsiėmimuose nesistengė duoti pakankamai pastangų ir darbo, reikalingo Toros užsiėmimuose.
Kaip pasakyta:

„Nesistengei ir radai, netikėk“.


Gali būti, kad žmogus „užpildė“ reikalaujamą pastangų „kiekį“,
bet buvo atsainus „kokybėje“.
Tai reiškia, kad nukreipė širdį ir protą į pašalinius dalykus užsiėmimų Tora metu.
Ir todėl nenusipelnė pritraukti Toros švytėjimą,
sąlygojantį tikėjimą žmogaus širdyje.


Arba žmogus užsiėminėjo nesusikaupęs ir nukreipęs mintis nuo šio pagrindinio Toros principo,
ir todėl negavo „švytėjimo“, atvedančio prie tikėjimo.
Taip pat gali būti, kad pradžioje žmogus nusiteikė teisingai,
tačiau mokymo metu atsipalaidavo ir nukreipė mintis kitur.


Tačiau ar šiaip ar taip, žmogus negali savęs išlaisvinti nuo atsakomybės, ir tvirtinti,
kad taip jis yra sukurtas.
Juk išminčiai pateikia Kūrėjo tvirtinimą:
„Sukūriau blogio instinktą, ir sukūriau jam vaistą (prieskonį) – Torą“.
Tai reiškia, kad jeigu čia būtų kokių tai išimčių,
tai tada Jobo tvirtinimas išliktų savo vietoje ח''ו (neduok dieve).