kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הָא לַחְמָא עַנְיָא דִּי אֲכָלוּ אַבְהָתָנָא בְּאַרְעָא דְמִצְרָיִם. כָּל דִּכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכוֹל, כָּל דִּצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח. הָשַׁתָּא הָכָא לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל. הָשַׁתָּא עַבְדֵּי לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין. הגדה של פסח Tai yra vargo duona, kurią valgė manoTėvai Egipto žemėje. Kiekvienas alkanas, gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis, gali ateiti ir padaryti „Pesachą“ („Peršokimą“). Šiandien – čia, kitais metais – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, kitais metais – laisvi. (Pesacho Agada).

הסולם, פרקי חיים של תלמידי רבי יהודה לייב הלוי אשלג והרב ברוך שלום הלוי אשלג 

Baal Sulamo ir rabi Barucho Šalomo mokinių biografijos

ravas Abrahamas Mordechajus Gotlibas

 
 
 

Uždaryti užduotį





Rabi Icchakas Agasi


Baal aSulamo mokinys, ravo Barucho žentas ir jo artimas mokinys


Piršlybos


Kai ravas Baruchas pradėjo savo dukters piršlybas su rabi Icchaku Agasi,

rabi Icchakas pirmiausiai nuėjo pas Baal aSulamą asmeniniam pokalbiui.

Baal aSulamas jam išdėstė savo sistemos ir savo kelio pagrindus.

Ir galiausiai Baal aSulamas pasakė:

„Jei priimsi šį kelią, piršlybos įvyks, jei ne – bus atšauktos“.

Rabi Icchakas sutriko:

„Jūsų kelio esmė yra egoistinės meilės sau anuliavimas, tai kelias,

kurio pagrindas yra gavimas ne dėl savo naudos.

Ir būtent jūs man siūlote užmokestį ir naudos gavimą už tai,

kad eisiu jūsų keliu, tai yra piršybas su jūsų anūke!“

Baal aSulamas jam atsakė:

„Yra žmonių, kuriems reikia truputį „lo lišma“,

kad juos pritraukti ir įvesti į šventumo kelią.

Tačiau taip pat yra žmonių, kuriems, kad juos patraukti,

reikia labai didelio ir stipraus „lo lišma“ aspekto.

Ir tu priklausai antrąjai kategorijai žmonių...“.



Rabi Icchakas Agasi pasakojo:

„Kai užėjau pas Baal aSulamą asmeniniam pokalbiui,

pasijaučiau lyg būčiau operacijoje.

Jis padalino mano asmenybę į atskiras dalis, analizuodamas manyje esantį blogį.

Tačiau paskui vėl sujungė visas mano dalis į vieną visumą,

parodydamas ištaisymo kelią“.


Rabi Icchakas Agasi buvo labai stipri asmenybė, todėl jis užėmė svarbias

pareigas organizacijoje „Agudat Israel“.

(„Agudat Israel“ – tarptautinė judėjų ortodoksų religinė organizacija,

apsijungusi į politinę partiją)

Jis buvo antras žmogus po organizacijos lyderio Moše Paruš.

Tačiau kai rabi Icchakas tapo Baal aSulamo mokiniu, jis pasitraukė iš bet

kokios visuomeninės veiklos bei vadovaujančių pareigų

(nors, jei būtų pasilikęs, be jokių abejonių su laiku būtų tapęs „Agudat

Israel“ vadovu).

Tas, kuris turėjo laimę mokytis pas Baal aSulamą ir anuliuotis prieš jį,

nebeturėjo jokio noro bei poreikio garbės troškimui.

Ir visa tai todėl, kad matė didžiulį Baal aSulamo „savęs sumažinimą“.