kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • אז תתענג על ה' והרכבתיך על במתי ארץ, ואכלתיך נחלת יעקוב אביך, כי פי ה' דיבר. ישעיה נח – יד, זוהר, לך לך, ומלכי צדק Tada mėgausies Kūrėju, ir pakelsiu tave į žemės aukštumas, ir valgysi savo tėvo Jakovo palikimą, nes taip pasakė Kūrėjo burna. (Ješaja 58 – 14)

פתיחה לחכמת הקבלה 

Įvadas į kabalos išmintį

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį



19.


Iš tikro išaiškinome, trys pirmieji aspektai dar nesiskaito „indu“ (kli), ir tik „ketvirtas aspektas“ (bchina dalet) skaitosi „indu“ (kli).
Tai reiškia, kad trys pirmieji aspektai yra priežastys,
sąlygojančios, kad būtų užbaigta „bchina dalet“.
Ir todėl „bchinoje dalet“ po jos užbaigimo „įsirašė“ visi keturi gavimo aspektų dydžiai.


Pirmiausia yra „pirmas aspektas“ (bchina alef),
kuriame gavimo dydis yra „silpniausias“.


Toliau eina „antras aspektas“ (bchina bet),
kuriame gavimo dydis jau truputį „grubesnis (storesnis)“,
nei „bchinoje alef“.


Paskui eina „trečias aspektas“ (bchina gimel) su dar „grubesniu (storesniu)“,
nei „bchinoje bet“ gavimo dydžiu.


Ir paskutinis yra „ketvirtas aspektas“ (bchina dalet) – tai nuosava „bchina dalet“,
kurioje noras gauti išpildytas pilna apimtimi.


Dar galima išskirti,
kad šioje „bchinoje dalet“ yra įjugta visų keturių aspektų „šaknis“ (šoreš),
kuris yra visų skaidriausias aspektas.


Ir visi penki gavimo aspektai, įjungti į „bchiną dalet“,
taip pat yra vadinami dešimties sfirot vardais.
Iš tikro tai – keturi aspektai: chochma, bina, tiferet ir malchut,
o šaknis vadinama keter.


20.

Ir „bchinoje dalet“ esantys gavimo aspektai taip pat yra vadinami dešimt sfirot k – ch – b – t – m vardais.
Dalykas tas, kad „bchina dalet“ prieš cimcumą, buvo dešimties sfirot,
įjungtų į aukštutinę šviesą, gavimo indu.
Paslaptyje: „Jis ir Jo Vardas – vienas“, t.y. ten yra įjungti visi pasauliai.
Todėl skaitosi, kad dešimt sfirot yra „aprengtos“ pagal šiuos penkis aspektus,
ir kiekvienas aspektas „aprengė“ atitinkamą aukštutinės šviesos sfirą.


Ir keturių aspektų „šaknis“ aprengė aukštutinės šviesos keter.


„Pirmas aspektas“ (bchina alef) – šviesą chochmą.


„Antras aspektas“ (bchina bet) – šviesą biną.


„Trečias aspektas“ (bchina gimel) – šviesą tiferet.


O „nuosavas“, „ketvirtas aspektas“ (bchina dalet) – šviesą malchut.


Todėl dabar, po „cimcum alef“ (pirmo apribojimo),
kai „bchina dalet“ tapo netinkama būti gavimo indu,
visi penki „grubumo, storumo“(avijuto) aspektai joje vadinami sfirot k – ch – t – m vardais.