kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • Šabat Šalom!
  • !שבת שלום
  • Ir išsiuntė Jakovas prieš save pasiuntinius pas savo brolį Ezavą į Seiro žemę, Edomo laukus. Ir įsakė jiems sakydamas, šitaip kalbėkite mano ponui Ezavui, taip sako tavo tarnas Jakovas: Su Lavanu gyvenau nuo seniau iki dabar. (Berešit 32 – 4, 5)

הקדמה לתלצוד עשר הספירות  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

      


                                

                                                            65.


Tačiau, kodėl žmogui neužtenka „trečio aspekto“,
t.y. Kūrėjo valdymo „užmokesčiu ir bausme“, pasiekimo ir suvokimo?
Juk sakėme, kad žmogus, suvokęs tą Kūrėjo valdymo aspektą, nusipelno to,
kad „paliudija apie jį Žinantis paslaptis, kad žmogus jau daugiau nenusidės“.
Ir kodėl, kol kas žmogus vadinasi „vidurinis“, arba „nevisiškas teisuolis“?
Juk šitas pavadinimas rodo,
kad žmogaus dvasinis darbas dar nėra norimas Kūrėjo akyse.
Tai reiškia, kad žmogaus Toros ir dvasinio darbo aspektuose dar yra „trūkumas“ ir „defektas“.



                                                                   66.


Visai tai geriausiai išaiškėja iš „meilės Kūrėjui priedermės”.
Tačiau, kaip gali mus įpareigoti šventoji Tora vykdyti šią meilės Kūrėjui priedermę,
kurią mes visiškai nepajėgūs įgyvendinti.
Tai reiškia, kad žmogų galima įpareigoti ir priversti viskuo,
tačiau niekas pasaulyje negali priversti mylėti.
Ir čia išminčiai paaiškino:
Jei žmogus tinkamai įvykdo visas 612 priedermes, pas jį savaime ateina meilė Kūrėjui.
Todėl  skaitosi, kad ir šią priedermę žmogus gali atlikti,
nes juk kiekvienas gali priversti save tinkamai įvykdyti visas 612 priedermes.
Ir žmogus, įvykdęs visas 612 priedermes, nusipelno ir meilės Kūrėjui.


                                                             67.


Tačiau, visiems šiems dalykams reikia išsamaus paaiškinimo.
Juk galų gale negali būti „meilė Kūrėjui“ mums duota, kaip priedermė,
t.y. kaip įsakymas, kai mes neturime jokios galimybės patys atlikti šią priedermę,
todėl ši priedermė ateina savaime, įvykdžius kitas 612.
Išeitų, kad mums visiškai pakanka įsakymo vykdyti 612 priedermes,
ir kodėl tada 613 – ta „meilės priedermė“ taip pat yra, kaip įsakymas?