Ta pačia tema pateiksime dar vieną pasakojimą: kartą rabi Baruchas Šalomas Ašlagas sėdėjo vestuvėse Bnei-Brake šalia Guro admor brolių.
Tuo metu Guro admor buvo rabi „Beit-Israel“. Jis turėjo brolius: rabi Simcha Bunim, kuris paskui tapo žinomas vardu „Lev Simcha“, rabi Pinchas Menachem Alter, kuris paskui tapo „Pnei Menachem“.
Praėjus kuriam laikui, iš Jeruzalės atvyko vienas judėjas ir perdavė „Pnei Menachem“ linkėjimus nuo „Beit-Israelio“ brolių.
Jis kreipėsi į „Pnei Menachem“ ir pasakė jam: „Aš visada, kas bebūtų, mažiausiai du kartus per savaitę vykstu pas „Beit-Israelį“.
Tai išgirdęs rabi Baruchas Šalomas įsijungė į pokalbį: „Atleisk man, noriu paklausti tavęs klausimo: Tu po du kartus per savaitę vyksti pas rabi, kada paskutinį kartą uždavei jam klausimą apie darbą Kūrėjui, o ne apie prekybą?“
Tas judėjas liko stovėti apstulbęs, tarsi stabo ištiktas ir neturėjo ką atsakyti...
Tada rabi Baruchas atsisuko į „Pnei Menachem“ ir paklausė
jo:
„Kodėl ankstesniais laikais, kai chasidai norėdavo vykti pas savo ravus, namuose kildavo baisūs karai, kurie prieidavo net iki skyrybų, tačiau šiandien viskas pasikeitė: žmona įtikinėja vyrą, kad šis vyktų pas savo mokytoją, suruošia jam lauknešėlį, kad turėtų kelyje ką valgyti ir rodo vyrui didžiausią pagarbą?!“
Ir atsakė pats rabi Baruchas:
„Ankstesniais laikais vyras
ateidavo pas žmoną ir sakydavo jai:
Žiūrėk! Mano galva per daug užimta
materialumu, per daug myliu tave ir vaikus. Esu per daug
prisirišęs prie pinigų ir prie materialių dalykų. Argi toks yra žmogaus tikslas
šiame pasaulyje? Žmogus turi išsivaduoti iš šių pančių! Todėl turiu vykti pas savo mokytoją
ir stengtis pakilti virš viso šito...“.
Savaime supranta, dėl tokių kalbų įsiplieksdavo didžiuliai nesutarimai. Ir dar – žmona žinojo, jog jei vyras išvyks, nebus aprūpinimo šeimai ir ji su vaikais neturės ką valgyti...
Tačiau dabar ateina vyras pas žmoną ir sako jai:
„Žiūrėk! Mūsų finansinė
situacija gana prasta, neįstengiame nusipirkti naujų baldų, taip pat reikia
perdažyti buto sienas, santykiai tarp mūsų taip pat ne per geriausi, eisiu pas
mokytoją, jis pasimels dėl mūsų ir palaimins mus, tada mūsų finansinė situacija
pagerės ir mūsų padėtis pasitaisys“.
Žmona iškart jam atsako: „Žinoma! Tu būtinai turi
vykti pas mokytoją“. Ir tuojau pat suruošia jam lauknešėlį kelionei ir išlydi
jį su didžiausia pagarba...“.
Po šių žodžių rabi Baruchas perdavė „Pnei Menachem“ savo parašytą straipsnį apie darbą Kūrėjui.
Pasakojo ravas Abrahamas Aškenazis:
„Kartą keliavau pas
mokytoją Baal aSulamą.
Kai atvykau į jo namus, Baal aSulamo žmona man pasakė,
kad mokytojas užsiėmęs ir negali manęs
priimti.
Laukiau šalia jo kambario. Belaukiant išgirdau radiją mokytojo
kambaryje ir man į galvą ėmė lįsti negeros mintys: „Kaip gali būti, kad šitoks
Kūrėjo žmogus klausytų radijo?“
Ir kuo toliau, tuo tos mintys vis labiau stiprėjo.
Aš nusprendžiau nebeklausyti šių svetimų minčių, nes
kaip gi galima abejoti šiuo didžiuoju kartos išminčiumi? Ar gali paprastas žmogus
suprasti šį Kūrėjo žmogų?
Juk „kiekvienas, kuris abejoja savo mokytoju, lyg
abejotų pačia Šchina?!”
Iškart po to, kai priėjau šios išvados, atsivėrė mokytojo durys. Jis ištiesė man ranką ir pakvietė užeiti vidun, į šventumą“.