Yra du judėjo drabužių atributai, su kuriais jis nesiskiria ištisą dieną. Pirmasis iš jų – „kipa“, dengianti judėjo galvą.
Kam reikalinga „kipa“?
Galvos
dengimas – labai senas judėjų paprotys. Jis pratina žmogų jausti,
kad jis pastoviai yra prieš Kūrėjo, Visatos Valdovo veidą, prieš Kurį
privalu lenktis ir Kurio valią privalu nuolankiai priimti. Kitais
žodžiais, „kipos“ dėvėjimas budina Kūrėjo baimę. Todėl judėjų
išminčiai uždraudė praeiti 4 uolektis (2,4 m) neuždengta galva.
Bėgant laikui šis paprotys tapo būdingu judėjo požymiu, pagal kurį
aplinkiniai pažįsta žmogų, tikintį Tora ir besilaikantį jos priedermių.
Galima paklausti: kokią reikšmę gali turėti medžiagos gabalėlis,
dengiantis galvą? Kokia to prasmė? Tačiau iš tiesų „kipos“ dėvėjimas
turi labai gilią prasmę. „Kipa“ rodo priklausomybę tam tikrai žmonių
bendrijai. Ji panaši į kareivio galvos apdangalą: užsidėdamas jį, jis
žino, kad jam priklauso tam tikros pareigos, elgesio standartai,
konkretūs apribojimai ir reikalavimai, kad jis privalo vykdyti jam
priklausančius pavedimus. Lygiai taip pat
žmogus, uždengęs galvą „kipa“, suvokia, kad jis – Kūrėjo armijos
karys ir kad jo išorė įpareigoja tokiam elgesiui, tokiam gyvenimo
būdui, kuris turi demonstruoti jo priklausomybę Visatos Valdovo
kariaunai. Dar daugiau: bekompromisinė praėjusių kartų ištikimybė šiam
„medžiagos gabalėliui“ suteikė jai naują kokybę: šventumą, kuriame yra
kažkas iš tos auros, kuri supa valstybinę vėliavą, - vėliava taip pat ne
daugiau, nei medžiagos gabalėlis, vienok jos reikšmė didelė dėka
vertybių, kurias ji simbolizuoja.
O antras neatskiriamas judėjo
drabužių atributas – „cicitas“, arba „talitas“: keturkampis apdangalas,
prie kurio kampų pririšti vilnonių siūlų kutai. Tačiau apie „cicit“
reikšmę kalbėsime vėliau.