kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • והמשכלים יזהרו כזהר הרקיע ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד. דניאל יב' – ג'. זוהר, נשא, רעיא מהימנא, הסוטה Ir protingi švytės, kaip (זוהר Zohar) švytėjimas dangaus skliaute, o pateisinantys daugumą, per amžius. (Danielis 12 – 3)

Praktinė Halacha (Įstatymai) 

Rytiniai palaiminimai

I. M. Lav

 
 
 

Uždaryti užduotį

 


Moteris turi vykdyti tas pačias priedermes, kaip ir vyras, bet su viena išimtimi: ji laisva nuo tų Toros prisakymų, kurie susiję su tam tikru nustatytu laiku, pavyzdžiui, nuo priedermių „tfilin“ ir „cicit“, kurių vykdymas apribotas šviesiuoju paros laiku.

Tais laikais, kai judėjai turėjo vergų, toks vergas-gojus taip pat buvo laisvas nuo tų Toros priedermių, kurių įvykdymas apribotas tam tikru laiku. Ir taip, štai tie trys palaiminimai:

1. „Palaimintas Tu, Kūrėjau, mūsų Dieve, visatos Valdove, už tai, kad nesukūrei manęs gojumi“;

2. „Palaimintas Tu, Kūrėjau, mūsų Dieve, visatos Valdove, už tai, kad nesukūrei manęs vergu“;

3. „Palaimintas Tu, Kūrėjau, mūsų Dieve, visatos Valdove, už tai, kad nesukūrei manęs moterimi“. Moteris, savo ruožtu, vietoje paskutinio iš trijų palaiminimų sako kitą: „Palaimintas Tu, Kūrėjau, mūsų Dieve, visatos Valdove, sukūręs mane pagal Savo valią“.

Likusieji rytiniai palaiminimai – dėkingumas už įvairias dovanas, kuriomis Kūrėjas apdovanojo žmogų: 

„Dovanojantis regėjimą akliesiems“,  Aprengiantis nuoguosius“,  „Išlaisvinantis kalinius“, „Ištiesinantis palaužtuosius“, „Iškeliantis sausumą virš vandens“, „Davęs man visa, kas būtina“,  „Nukreipiantis žmogaus žingsnius“, „Apjuosiantis Izraelį galia“, „Dovanojantis Izraeliui grožį“, Grąžinantis jėgas pavargusiajam“.

Rytiniai palaiminimai baigiami šia malda:

„Palaimintas Tu Kūrėjau, mūsų Dieve, Visatos Valdove, nuvaikantis miegą nuo mano akių ir snaudulį nuo mano vokų! Tegul bus Tau naudinga, Kūrėjau, mūsų Dieve ir mūsų tėvų Dieve, apdovanoti mus stropumu mokytis Tavo Torą ir uolumu laikytis Tavo priedermių, ir  nevesk mūsų  prie nuodėmės ir  prie nusikaltimo, ir nusižengimo, ir  išbandymo ir prie gėdos, ir tegul  neužvaldo mūsų blogasis  pradas. Ir atitolink mus nuo blogo žmogaus ir nuo blogo draugo. Ir priartink mus prie  gerojo prado ir prie gerų darbų ir pajunk Sau mūsų nuodėmingą prigimtį. Tegul  įgysime mes šiandien ir ateityje malonę,  gerumą ir gailestingumą Tavo  akyse ir visų mus matančiųjų akyse, ir  apdovanok mus gerumu!  Palaimintas Tu,  Kūrėjau,  apdovanojantis  gerumu  Savo tautą Izraelį!“