kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • „Toks bus raupsuoto (žmogaus) įstatymas, jo išsityrinimo dieną, jis turi būti nuvestas pas koheną. Ir išeis kohenas iš stovyklos, ir apžiūrės kohenas, ir štai – išgijo raupsuotas nuo savo raupsų“ (Vajikra 14 – 2, 3).
  • !שבת שלום
  • Šabat Šalom!

Praktinė Halacha (Įstatymai) 

„Talit“ ir „cicit“

I. M. Lav

 
 
 

Uždaryti užduotį

 Kokia „cicito“ prasmė?

Tora taip paaiškina priedermės apie „cicitą“ esmę: „Ir pamatysite jį ir atsiminsite visas Kūrėjo priedermes ir vykdysite jas“. Kitais žodžiais tariant, „cicito“ paskirtis – diena iš dienos priminti judėjui, kad privalo vykdyti Kūrėjo priedermes.

Kodėl pasakyta – „visas priedermes“? Pasirodo „cicitas“ iš tiesų turi ryšį su visomis 613 Toros priedermių. Esmė tame, kad kiekviena judėjų abėcėlės raidė turi savo skaitmeninę reikšmę ir jeigu sudėsime tų raidžių skaitmeninę reikšmę (gematriją), iš kurių sudarytas ivrito žodis צִיצִת („cicit“), tai gausime skaičių 600. Dar reikia atkreipti dėmesį į tai, kad kiekviename iš „cicito“ kutų - 8 siūlai, kurie surišti penkiais mazgais. Jeigu sudėsime visus šituos skaičius: 600+8+5, tai gausime skaičių 613, visų Toros priedermių skaičių.

Išminčiai pasakė: „Apie kiekvieną, kas turi „mezuzą“ prie įėjimo į savo namą, „cicitą“ ant savo drabužių ir „tfiliną“ ant galvos ir rankos, galima užtikrintai sakyti, kad jis nenusidės“.

O dabar pereisime prie trečios nepertraukiamos grandinės dalies – „tfilin“.

Iš karto po apsigaubimo „didžiuoju talitu“ yra užsidedamas „tfilinas“ ir su jais liekama iki maldos pabaigos.
Tfiliną“ privaloma užsidėti kiekvieną dieną, išskyrus Šabatą ir šventes, paminėtas Toroje (Roš-Ašana, Jom-Kipur, Sukot, Pesach ir Šavuot). Per jaunatį (roš-chodeš) tfilinas taip pat yra dedamas, tačiau prieš papildomą maldą „Musaf“, kuri yra skaitoma roš-chodeš metu (ji taip pat skaitoma per Šabatą ir šventes), jis yra nusiimamas.
„Tfiliną“ užsidėti turi kiekvienas judėjas nuo 13 metų. Iš tikrųjų „tfilino“ priedermę reikėtų vykdyti visą dieną, tačiau tam būtinas ypatingas gyvenimo būdo šventumas, atitinkantis „tfilino“ šventumą. Yra žmonių, kurie su „tfilinu“ būna visą dieną, tačiau dauguma judėjų jį užsideda tik „Šacharit“ maldai - meldžiantis žmogus yra tam tikrame dvasiniame lygyje, tačiau pereinant prie įprastų kasdieninių užsiėmimų, „tfilinas“ nuimamas.