Šmini-Aceret yra savarankiška šventė. Jos metu nesėdima palapinėje,
neimama „arba minim“, sakomas palaiminimas „Šeechejanu“ uždegant žvakes
ir darant „Kidušą“ po „Maarivo“. Tačiau Šmini-Aceret savo ruožtu yra
Sukot šventės užbaigimas, ir dėl šios priežasties Šavuot kartais
vadinama Aceret: jis taip pat tarsi užbaigia Pesachą.
Tora kalba
apie Šmini-Aceret knygoje Vaikra (23 sk.): „Septynias dienas aukokite
deginamąją auką Kūrėjui, aštuntą dieną šventas susirinkimas tegul bus
pas jus ir aukokite deginamąją auką Kūrėjui. Tai – šventinis
susirinkimas [aceret] – jokio darbo nedirbkite“. Ir dar sykį
knygoje Bemidbar (sk. 29) užsimenama apie tą patį: „Aštuntą dieną
šventinis susirinkimas [aceret] tegul bus pas jus – jokio darbo
nedirbkite ir aukokite deginamąją auką, deginamąją auką Kūrėjui,
teikiančią Jam ypatingą malonumą...“
Pagal tai, kas buvo pasakyta anksčiau apie žodžio עצרת aceret reikšmę,
aišku, kad jis išreiškia Kūrėjo meilę Savo tautai. O midrašas prideda:
Kūrėjas norėjo, kad kiekviename metų mėnesyje būtų šventė. Nisanui Jis
padovanojo Pesachą, ijarui – Pesach-Šeni, sivanui – Šavuot. Tačiau
sekantis mėnuo, tamuzas, buvo tuo mėnesiu, kai Izraelis nusidėjo,
pasidarydamas aukso veršį, ko pasekoje buvo sudaužytos įstatymo
Lentelės. Todėl tamuzui Kūrėjas nedavė šventės ir tiek užsirūstino, kad
ir sekantys du mėnesiai – avas ir elulas – taip pat liko be švenčių.
Tačiau kad kompensuotų spragą, tas šventes, kurios buvo skirtos šiems
mėnesiams, Kūrėjas atidavė tišrei mėnesiui: Roš-Ašana, pradžioje skirtą
tamuzui, Jom-Kipur, skirtą avui, Sukot, skirtą elului. Tačiau tada kur
tišrei mėnesio šventė? Jam buvo duota Šmini-Aceret – jo paties šventė.
Už
Izraelio ribų Sukot šventei skiriama ne viena, o dvi šventinės dienos.
Tai dvi skirtingos šventės: Šmini-Aceret ir Simchat-Tora. O Izraelyje
abi šios šventės pažymimos viena diena – 22 tišrei.
Malda apie lietų
Prieš „Musafą“ skaitoma „Izkor“, o po to „Musafe“ pirmą sykį pradedama prašyti Kūrėjo lietaus. Pradžioje maldoje pašnibždomis sakoma: „priverčiantis pūsti vėją ir lyti lietų“ vietoje „siunčiantis rasą“ (šie žodžiai Izraelio šalyje sakomi visos vasaros bėgyje). O po to, kai chazanas ima kartoti „Amida“, atveriama „aron kodeš“, ir visa bendruomenė iš paskos chazanui meldžia lietaus. Prisimenami Abrahamo, Icchako, Jaakovo, Moše, Aharono ir dvylikos Izraelio giminių nuopelnai, dėl kurių prašoma Kūrėjo atverti lietaus lobynus: „Prisimink protėvį, kuris sekė Tave, kaip vanduo“- tai Abrahamas; „Prisimink pagimdytąjį po pasiuntinių pasakymo: tegul atneša truputį vandens“- tai Icchakas; „Prisimink perėjusį su lazda Jordano vandenis“ – tai Jaakovas; „Prisimink ištrauktąjį iš papiruso pintinės, iš vandens“ – tai Moše; „Prisimink didįjį šventiką, penkis kartus pasinėrusį į vandenį“ – tai Aharonas; „Prisimink dvylika giminių, kurias pervedei Tu tarp prasiskyrusių vandenų“ – tai dvylika Izraelio giminių, perėjusių jūrą išėjime iš Egipto.
Sielų paminėjimas
Po Toros skaitymo, prieš „Musafą“, priimta melstis už mirusiųjų sielas ir pasižadėti jų atminimui paaukoti labdarai. Tai daroma per Jom-Kipur, Šmini-Aceret, paskutinę Pesacho ir Šavuot dieną. Besimeldžiantieji įvardina savo mirusių artimųjų vardus, o tie, kieno tėvai gyvi, tam laikui išeina iš sinagogos. Atrodytų, kas sieja sielų paminėjimą su šventine diena? Tačiau būtent dvasinio pakilimo momentais reikia atsigręžti į tai, kas sukelia sielvartą. „Savo kraujyje gyvenk“, - pasakė pranašas Jechezkiel. Tai yra, pačiu krizės momentu mokėk surasti savo sieloje optimizmo šaltinį, vilties šviesą.
Simchat Tora
Apie
šią šventę Tora neužsimena, tačiau Halacha sako: „...švenčia Toros
skaitymo užbaigimo dieną“. Pagal paprotį šią dieną yra atliekamas
„hakafot“ – šventinis ėjimas ratu aplink „bimą“ sinagogoje. „Hakafot“
atliekamas vakare, po „Maarivo“, ir ryte, po „Halelio“ skaitymo.
Kaip
žinoma, Tora padalinta į 54 dalis, kiekviena iš jų perskaitoma
sinagogoje Šabato metu - taip, kad metų bėgyje perskaitoma visa Tora.
Toros skaitymo baigimo diena, 22 tišrei Izraelyje, arba 23 tišrei už jo
ribų – šventė, žinoma pavadinimu שמחת תורה Simchat-Tora („Toros
linksmumas“).
Reikia pastebėti, kad iš tikrųjų Toros mokymasis
niekados nesibaigia: tą pačią dieną, kai baigiama skaityti Torą, ji
iškart pradedama skaityti iš naujo – nuo pasaulio Sukūrimo, ir prasideda
naujas metinis jos skaitymo ciklas.