kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ותהר עוד ותלד בן ותאמר הפעם אודה את יהוה על כן קראה שמו יהודה ותעמד מלדת. בראשית כט' – לה Ir pastojo (Leja) vėl ir pagimdė sūnų, ir pasakė: „Dabar padėkosiu Kūrėjui“, todėl pavadino vardu „Jehuda“ (padėka) , ir nustojo gimdyti. (Berešit 29 – 35)

Praktinė Halacha (Įstatymai) 

Priedermės, priklausančios nuo žemės darbų

I. M. Lav

 
 
 

Uždaryti užduotį

Bikurim

 Priedermė bikurim – naujo derliaus atnešimas į Šventyklą – mūsų dienomis negali būti įvykdyta taip, kaip yra aprašyta Dvarim knygoje 26 skyriuje.

Šios priedermės paskirtis – „dėkingumo Kūrėjui išreiškimas „už tos žemės, kurią Tu davei man, derliaus pirmuonis“.

Tais laikais, kai egzistavo Šventykla, tuo metu skaitydavo ištrauką iš Toros, kurioje kalbama apie bikurim, ir yra minimi judėjų istorijos  įvykiai nuo protėvio Jaakovo iki pat Kenaano žemės užkariavimo. „O dabar štai, atnešiau aš derliaus pirmuonis tos žemės, kurią Tu davei man, Kūrėjau“ – taip baigdavosi skaitymas. Derlių atiduodavo kohenams, kaip vieną iš 24 „dovanų kohenams“.

Bikurim pradėdavo nešti Šventyklą pradedant nuo Šavuot šventės – „bikurim šventės“ – iki pat Sukot šventės pradžios, kadangi tuo metu Izraelyje vyksta derliaus nuėmimas. Tas, kas neatnešė bikurim iki Sukot šventės pradžios, galėjo padaryti tai iki Chanukos, tačiau tuo atveju, atnešant bikurim į Šventyklą nebuvo skaitomas atitinkamas Toros tekstas (nes pagal Torą, bikurim atnešimas turi būti lydimas džiaugsmo, o po Sukot šventės, kai derlius jau surinktas, žemdirbio džiaugsmo laikas jau praėjęs). 

Kaip bikurim atnešdavo tik septynias derliaus rūšis, kuriomis garsi Izraelio šalis: tai kviečiai, miežiai, vynuogės, figos, granatos, alyvuogės ir datulės.

„Apgaulingas žavesys ir melagingas grožis“

 Chalos atskyrimas – viena iš specifinių moteriškų priedermių. Kitos dvi – tai nida (žr.skyrių Šeimyninio gyvenimo tyrumas) ir šabatinių žvakių uždegimas. Pasakyta Mišlei knygoje 31 skyriuje: „Apgaulingas žavesys ir tuščias grožis“ – žmona, bijanti Kūrėjo, verta pagarbos“. Žodis החן hachen („žavesys“) – tai užuomina į tris moteriškas priedermes: iš jį sudarančių trijų raidžių pirmoji - ה reiškia הדלקה - šabatinių žvakių uždegimą, ח - חלה chala, נ - נדה nida. Ir dar išminčiai sako, kad jei „apgaulingas žavesys“, t.y. šios trys priedermės nėra vykdomos kaip reikiant, tai „tuščias grožis“ – tokios moters išorinis patrauklumas nieko nereiškia. Tik moteris, „bijanti Kūrėjo, verta pagarbos!”