kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • „Toks bus raupsuoto (žmogaus) įstatymas, jo išsityrinimo dieną, jis turi būti nuvestas pas koheną. Ir išeis kohenas iš stovyklos, ir apžiūrės kohenas, ir štai – išgijo raupsuotas nuo savo raupsų“ (Vajikra 14 – 2, 3).
  • !שבת שלום
  • Šabat Šalom!

Praktinė Halacha (Įstatymai) 

Toros skaitymas pirmadieniais ir ketvirtadieniais

I. M. Lav

 
 
 

Uždaryti užduotį

 

Du kartus per savaitę, pirmadienį ir ketvirtadienį, po maldos „Tachanun“ sinagogoje skaitoma Tora: pirmas iš septynių tos Toros dalies, kurią skaitys artimiausią Šabatą, skyrius.

Ezra-hasofer [1], gyvenęs judėjų tautos sugrįžimo iš Babilono tremties laikotarpiu, Antros Šventyklos epochos pradžioje tai nustatė tam, kad būtų galimybė išgirsti Toros skaitymą tiems kaimo gyventojams, kurie negali surinkti „minjano“ savo kaimuose. Pirmadienį ir ketvirtadienį, turgaus dienomis, šie valstiečiai paprastai atvykdavo į miestą. Beje, dėl tos pačios priežasties išminčiai taip pat nustatė, kad judėjų teismai turi veikti pirmadieniais ir ketvirtadieniais – tam, kad kaimo gyventojams specialiai dėl to nereikėtų važiuoti į miestą.

Toros skaitymo pirmadieniais ir ketvirtadieniais prasmė yra tame, kad nepraeitų trys dienos be Toros. 15-oje knygos Šmot dalyje pasakyta: „Ir ėjo jie tris dienas dykuma, nerasdami vandens“. „Vanduo“ simbolizuoja Torą ir tas, kas tris dienas eina be „vandens“, tai yra be Toros, rizikuoja, kad siela išdžius ir užgrius visi pavojai, dykumoje tykantys vienišo keliautojo. Kadangi per Šabatą sinagogose skaito Torą, tai Ezros nustatymai duoda galimybę apsirūpinti „dvasiniu maistu“ kas tris dienas.



[1] Ezra-hasofer („Ezra-Toros perrašinėtojas“) – kohenas, vyriausiojo šventiko Cadoko palikuonis. Buvo judėjų vadovas ir dvasinis vedlys Erec-Izrael po Jeruzalės Šventyklos atstatymo (V a. pr.m. e.). Tobulai žinodamas Žodinę Torą, Ezra iškėlė sau uždavinį paaiškinti tautai Toros prasmę ir įgyvendinti ją kasdieniniame gyvenime. Grįžęs į Izraelio Žemę iš Babilono, Ezra pirmiausiai pradėjo kovą prieš mišrias santuokas. Jo veiklos (kartu su Nechemija) pasekoje, Tora tapo judėjų valstybės ir visos judėjų tautos konstitucija ir Erec-Izrael gyventojai buvo išgelbėti nuo asimiliacijos grėsmės ir visiško išnykimo tarp aplinkinių tautų. Ezra grąžino Torai jos autoritetą po to, kai ji buvo beveik užmiršta Izraelyje. Ezrai ir jo valdomam Sanhedrinui priklauso daugelis nustatymų, būtent: ypatingas šriftas, kuriuo rašomas Toros ritinys ir kuris pakeitė senovės judėjų šriftą, tikslus Toros teksto išaiškinimas ir Didžiojo Toros išminčių susirinkimo, priėmusio Toros tradiciją iš pranašų, įkūrimas.