kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ותהר עוד ותלד בן ותאמר הפעם אודה את יהוה על כן קראה שמו יהודה ותעמד מלדת. בראשית כט' – לה Ir pastojo (Leja) vėl ir pagimdė sūnų, ir pasakė: „Dabar padėkosiu Kūrėjui“, todėl pavadino vardu „Jehuda“ (padėka) , ir nustojo gimdyti. (Berešit 29 – 35)

Praktinė Halacha (Įstatymai) 

ברית־מילה

I. M. Lav

 
 
 

Uždaryti užduotį

 Bandymas paaiškinti šią priedermę sveikatos, higienos ar estetiniais klausimais būtų visiškas šios priedermės esmės nesupratimas. Nors tyrimai iš tiesų parodė, kad apipjaustymas apsaugo nuo kai kurių ligų. Tačiau ברית־מילה tikslas kitas - sukurti kūne ženklą, liudijantį apie sąjungą tarp žmogaus ir Kūrėjo. Todėl Kūrėjas patvarkė taip, kad šis ženklas būtų pačioje "jautriausioje" vietoje, kur apipjaustymas,  be kita ko, atneša neabejotiną naudą  ir kūno sveikatai. Tad išeina, kad rūpinimasis kūno sveikata ir higiena - tik "priedas" prie dvasinės ברית־מילה reikšmės.

Ši priedermė turi būti įvykdyta nustatytą gyvenimo dieną, ir todėl apipjaustymas yra atliekamas netgi Šabato ir Jom-Kipuro metu. Tik tokiu atveju, jei kūdikis gimė po saulės laidos penktadienio vakare, ir neaišku kurią dieną jis gimė - penktadienį ar šeštadienį - jis apipjaustomas sekmadienį - dieną, kuri yra arba devinta, arba dešimta po gimimo. Taip elgiamasi todėl, kad apipjaustyti anksčiau nei aštuntą dieną negalima, o per Šabatą tokiam kūdikiui apipjaustymas neatliekamas, nes lieka abejonė - juk neatmetama galimybė, kad jis gimė penktadienį.
Įmanomas atvejis, kai iš baimės pažeisti Šabatą ar šventę ir dėl abejonės, kuriai dienai priskirti kūdikio gimimą, apipjaustymas atidedamas iki 12 jo gimimo dienos. Taip atsitinka, jei Roš-ašana išpuola penktadienį ir per Šabatą, o kūdikis gimė iš karto po saulėlydžio trečiadienį. Tada apipjaustymas atliekamas tik sekmadienį, nes šiuo atveju jo negalima atlikti nei per šventę, nei per Šabatą. Tačiau jei kūdikio gimimo data žinoma tiksliai, tai kūdikis apipjaustomas netgi per Jom-Kipurą, tik su sąlyga, kad visi tam būtini instrumentai bus paruošti dar išvakarėse ir bus palikti ten, kur bus daroma operacija.

Tora nurodo: "O aštuntą dieną jis bus apipjaustytas". Bet apie priedermes ji taip pat sako: "Ir tegul gyvens dėka jų". Todėl, jei kūdikis serga gelta arba jo svoris nepakankamas, arba yra kokia kita priežastis, nurodyta gydytojo, apipjaustymas atidedamas. פיקוח נפש „gyvybės išsaugojimas“ atšaukia visas Toros priedermes, todėl jei yra įtarimas, kad apipjaustymas yra nors kiek pavojingas gyvybei, apipjaustymas nedaromas. Jei to priežastis - liga, paplitusi visame kūdikio kūne, tai apipjaustymas daromas tik aštuntą dieną po kūdikio pasveikimo: ši pasveikimo diena šiuo atveju prilyginama gimimo dienai. Tačiau jei liga apėmusi tik vieną kokį organą, tai apipjaustymas daromas iš karto po pasveikimo. Tik žinoma, jei tai Šabatas arba šventinė diena, tai būtina palaukti dar vieną dieną.
Apipjaustymo priedermę galima atlikti šviesuoju dienos metu, nuo saulės patekėjimo iki saulės laidos, nes pasakyta Toroje: "...aštuntą dieną", tai yra šviesiuoju paros metu. Bet kad neuždelsti priedermės vykdymo, priimta atlikti apipjaustymą ryte, o ne antroje dienos pusėje. Yra senas paprotys atlikti apipjaustymą "Šacharit" maldos pabaigoje. Jei apipjaustymas atliekamas sinagogoje Šabato ar šventės metu, tai priimta tai daryti iš karto po "Šacharit" maldos prieš Toros skaitymą ir maldą "Musaf".