kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • והמשכלים יזהרו כזהר הרקיע ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד. דניאל יב' – ג'. זוהר, נשא, רעיא מהימנא, הסוטה Ir protingi švytės, kaip (זוהר Zohar) švytėjimas dangaus skliaute, o pateisinantys daugumą, per amžius. (Danielis 12 – 3)

Praktinė Halacha (Įstatymai) 

ברית־מילה Brit-mila

I. M. Lav

 
 
 

Uždaryti užduotį

O gimus mergaitei?

Gimusiam berniukui vardas suteikiamas apipjaustymo metu, o mergaitei - tada, kai po jos gimimo tėvas pirmą kartą yra pakviečiamas Toros skaitymui. Po berniuko gimimo tėvas taip pat yra kviečiamas skaityti Torą - artimiausiąjį pirmadienį, ketvirtadienį arba Šabatą, ir tada už gimdyvę ir kūdikį yra perskaitoma speciali malda „מי שברך“. Naujagimio berniuko, kuris dar neapipjaustytas, vardas dar nesakomas, o mergaitei vardas suteikiamas būtent tada - kai tėvas pakviečiamas skaityti Torą.
Gimdyvė turi padėkoti Kūrėjui už sėkmingą gimdymą ir pasakyti palaiminimą „הגומל“, nepriklausomai nuo to, kas gimė - berniukas ar mergaitė. Gimdyvė pasako palaiminimą dalyvaujant 10 vyrų, kaip pasakyta Tehilim knygoje 107 skyriuje: „Ir išaukštins Jį susirinkus tautai ir prieš išminčių tarybą pašlovins Jį“. „Susirinkus tautai„ reiškia מניין „minjaną“ (10 vyrų), o „prieš išminčių tarybą" reiškia "dalyvaujant Toros išminčiams“. Todėl pageidautina, kad gimdyvei sakant palaiminimą „הגומל“, tarp dalyvaujančių būtų bent du Toros išminčiai.

Jei gimė mergaitė, priimta sukviesti מניין „minjaną“ namuose, kad gimdyvė galėtų pasakyti palaiminimą „הגומל“. Kitas variantas: ji ateina į sinagogą tą dieną, kai jos vyras pakviestas skaityti Torą ir po Toros skaitymo yra sakoma malda „מי שברך“, tada ji ir pasako palaiminimą „הגומל“. Pageidautina, kad motina, kuriai gimė berniukas, pasakytų palaiminimą „הגומל“ ne vėliau, kaip 40 dienų po gimdymo, o pagimdžiusi mergaitę - ne vėliau kaip po 80 dienų.

שלום זכר „Šalom zachar“

Šabatą tarp berniuko gimimo dienos ir jo apipjaustymo dienos priimta rinktis jo tėvų namuose ypatingoms vaišėms, besivadinančioms שלום זכר „Šalom zachar“ („berniuko gerovė“). Šio pavadinimo prasmė ta, kad šiomis vaišėmis tarsi sveikinamas naujagimis. Šiame pavadinime yra taip pat simbolinė prasmė: kadangi vaišės vyksta Šabato vakarą, žodį zachar זכר („berniukas“) galima perskaityti ir kaip zecher („atmintis“) – atmintis apie pasaulio Sukūrimą ir apie išėjimą iš Egipto, ką simbolizuoja Šabatas. Talmudas sako, kad gimus vaikui, atskrenda angelas ir lengvai paliečia jo lūpas. Tuo momentu kūdikis užmiršta visą Torą, kurią jis mokėjo iki savo gimimo, ir dabar jis turi įgyti šias žinias savo jėgomis, o ne naudotis jau esančiomis. Simboliškai, su liūdesiu, jog kūdikis pamiršo visą Torą, kurią tobulai žinojo, שלום זכר „Šalom zachar“ metu valgomi lęšiai ir žirniai – gedinčiųjų maistas. Kas liečia lęšius, tai šis paprotys aiškinamas taip: kaip lęšis neturi burnos, taip ir naujagimis tarsi neturi burnos pasiskųsti netektimi. Žodžio pe פה („burna“) gematrija – 85, o žodžio mila מילה („apipjaustymas“) gematrija – taip pat 85 – juk kūdikis dar neapipjaustytas! Yra priimta surinkti prie dar neapipjaustyto kūdikio lovelės vaikus, kurie choru skaito „שמע ישראל“, ir taip jau nuo dabar pratinti jį prie priedermių vykdymo.

Naktį prieš apipjaustymą priimta nemiegoti ir iki ryto mokytis Torą.