1. Atsitiktiniu būdu užsirašyk 30 savo gyvenimo norų. 2. Sugrupuok juos pagal grupes: - pagal „vidinius“ ir „išorinius“ norus; - pagal tuos, kurie padeda tau daugiau būti „Žmogumi“; - pagal kylančius iš „išgalvoto aš“, ar – iš „tikro aš“; - pagal tai, ar norai tik „mintyse“, ar „veiksme – praktikoje“. 3. Išsirink vieną norą, kurį tu nutarsi visiškai pašalinti iš savęs, nes jis – „išgalvotas“. 4. Pašalink šį norą, pradžioje visai nevykdant jo. 5. Pabandyk šią savaitę išgyventi pakiliai, nes naujai sutvarkei savo norus.
Parašyta: „Ir kalbėjo Kūrėjas Moše Sinajaus dykumoje,
Susirinkimo pastogėje, pirmą antro mėnesio dieną,
antrais metais, išėjus iš Egipto žemės, sakydamas:
Suskaičiuokite Izraelio sūnų bendruomenės „galvas“ pagal šeimynas,
pagal tėvų namus, pagal vardų skaičių,
kiekvieną vyrą pagal „viršugalvius“ (Bemidbar 1 – 1, 2).
Šios Toros dalies pagrindas:
„Kas yra skaičiavimas ir kaip tai veikia žmogaus sielą“.
Labai svarbu suprasti,
ką „vidine“ prasmereiškia Toroje aprašomas skaičiavimas ir įvertinimas.
Žinome, kad Tora kalba tik apie tai,
kas turi vykti žmogaus sieloje,
pakeliui į Kūrėjo pažinimą.
Mūsų materialiame pasaulyje matome,
kad skaičiavimas, pvz. asmeninio turto, teikia žmogui malonumą.
Tai yra todėl, kad skaičiavimas, vertinimas yra malchut,
visų malonumų šaltinio, savybė.
Tačiau teisingas skaičiavimas yra tik tada,
kai atskiros dalys skaičiuojamos dėl visumos ir „bendrumo“,
nes taip atskiros dalys tampa „bendrumo“ dalimi.
„Bendrumo“ pajautimas ir suvokimas yra labai svarbus žmogui,
jis atitinka pačiame žmoguje lygį „Adam“ (Žmogus).
Iš tikro, jei visi Izraelio sūnūs, t.y. visos žmogaus savybės,
yra susijungę bendram tikslui – vykdyti Kūrėjo norą,
tada visi tampa svarbūs, visi mylimi,
net jei nepažįsta vienas kito asmeniškai.
Todėl skaičiavimas ir atskiros dalys turi tarnauti bendram tikslui,
bet ne atvirkščiai.
Skaičiuodamas ir vertindamas žmogus gali pamatyti,
ar jo norai ir savybės yra iš pakopos „Adam“ (Žmogus),
ar tai šalutiniai, jo vaizduotės sukurti norai.
Taip pat reikia prisiminti,
kad žmogus yra sukurtas pagal Kūrėjo „paveikslą“,
todėl visi gyvūnai, pamatę jame Kūrėjo atvaizdą,
gerbė, bijojo ir „drebėjo“ prieš žmogų.
Ir nors tą pakopą po „pirmos nuodėmės“ žmogus prarado,
tačiau Toros ant Sinajaus kalno gavimo dėka,
yra galimybė susigrąžinti tai, kas buvo prarasta.
Iš tikro, kad pasiekti šį tikslą,
visi žmogaus norai ir savybės turi būti nukreipti į pakopos אדם (Adam) išaukštinimą.
Todėl, jei visi žmogaus norai tarnaus tik šiam tikslui,
tada visi jie bus teigiami naudingi ir mylimi Kūrėjo.
Parašyta: „Ir kalbėjo Kūrėjas Moše Sinajaus dykumoje Susirinkimo pastogėje,
pirmą antro mėnesio dieną, antrais metais,
išėjus iš Egipto žemės, sakydamas:
Suskaičiuokite Izraelio sūnų bendruomenės „galvas“ pagal šeimynas,
pagal tėvų namus, pagal vardų skaičių,
kiekvieną vyrą pagal „viršugalvius“ (Bemidbar 1 – 1, 2).
Labai svarbu teisingai suprasti kiekvieną Toros žodį.
Todėl panagrinėkime vidinę Toros žodžių:
„Suskaičiuokite Izraelio sūnų bendruomenės „galvas“,
„pagal šeimynas“,
„pagal tėvų namus“
ir pagal „viršugalvius“,
prasmę.
„Galvas“.
Tai, kas yra svarbiausia,
t.y. bendras dėsnis, bendra funkcija,
todėl svarbu suskaičiuoti, žinoti ir įvertinti visus „faktorius“,
vedančius žmogų į priekį, į dvasingumą.
„Pagal šeimynas“.
Kūrėjas siūlo žmogui surūšiuoti savo mintis ir veiksmus.
Žmogui, einančiam Toros keliu, patartina iš anksto žinoti,
surūšiuoti savo mintis ir veiksmus į grupes,
iš karto nustatant visai minčių ir veiksmų grupei tinkamą intenciją.
Iš tikro sunku kiekvieną kartą veiksmo metu galvoti apie teisingą intenciją ir kryptį.
Ir nors gali atrodyti, kaip išankstinis nustatymas,
pažeidžia žmogaus pasirinkimo laisvę,
tačiau gerai įsižiūrėjus,
būtent šis išankstinis „rėmų“ nustatymas ir nukreipia žmogų teisinga kryptimi,
atverdamas tikrą laisvę,
o ne pasileidimą.
Iš tikro tvirti „rėmai“ neleidžia žmogui „pasinerti“ į tingumą,
pasileidimą ir tikslo nebuvimą,
kas galiausiai veda į liūdesį ir neviltį.
Apie tai pasakyta, kad Šchina randasi tik „priedermės džiaugsme“.
„Pagal tėvų namus“.
Tėvai, tai priežastys, šaknys.
Kūrėjas mums pataria suskaičiuoti, pamatyti savo šaknis,
išsiaiškinti ir nustatyti tai,
kas mane veda į „tikrąjį Aš“,
o ne į „melagingą“.
Iš tikro žmogus turi nustatyti tikrą savo tikslą ir nenukrypti į šalį.
Juk obelis gali duoti tik obuolius,
kaip ir iš kviečio grūdo neišaugs aviža.
Todėl reikia nuspręsti:
jei jau gimei žmogumi,
visas gyvenimas turi būti nukreiptas pakopos „Adam“ (Žmogus) realizavimui.
Žmogus negali būti nei „domem“ (negyvos gamtos lygio),
nei „comeach“ (augalas),
nei „chai“ (gyvulys).
Išminčiai sako, kad vienintelė savybė,
darantį žmogų „Adam“(Žmogumi),
tai Kūrėjo pažinimas ir aptarnavimas.
Parašyta Zohare:
„Jūs (besimokantys Torą) vadinatės „Adam“ (Žmogumi),
bet stabmeldžiai negali vadintis „Adam“.
„Pagal viršugalvius“.
„Viršugalvis“ (gulgolet) reiškia trūkumą,
nes tai nuoroda į apvalius svėrimo svarsčius.
Todėl „sverti“, reiškia – nustatyti trūkumą.
Iškyla klausimas,
kodėl žmogui reikia skaičiuoti, nustatyti savo trūkumus?
Ir dar, kai žmogus mato savo trūkumus,
tai gali atvesti jį į nusivylimą?
Tačiau sako mums Toros išminčiai,
kad reikia įsižiūrėti į veiksmo pabaigą,
kaip pasakyta:
„Nerodyk kvailiui įpusėto darbo“.
Iš tikro žmogaus galutinis tikslas yra pasiekti laimę,
todėl Kūrėjas įsako žmogui būti laimingu,
ar žmogus to nori , ar ne.
Ir kadangi Kūrėjo noras yra „padaryti gerumą kūrinijai“,
todėl žmogui reikia pasistengti padaryti iš savo pusės viską,
ko iš jo yra reikalaujama,
kad Kūrėjas galėtų įvykdyti savo norą iš Jo pusės.
Todėl pirmiausiai žmogui reikia „suskaičiuoti“ visus trūkumus,
kurie trukdo šiam tikslui.
Paskui žmogus turi surasti save Toroje, tai sunkus darbas, bet įmanomas.
Ir pradėti reikia jau dabar...