kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הזה"ק מפרש מה שאמרו חז"ל, "ג' דברים מרחיבים דעתו של אדם, והם אשה נאה דירה נאה, וכלים נאים. בעה''ס, שמעתי Šventasis Zoharas aiškina išminčių pasakymą: „Trys dalykai praplečia žmogaus savimonę (supratimą, protą): graži moteris (žmona), gražus būstas ir gražūs indai“. (tai, ką girdėjo ravas Baruchas Ašlagas iš savo tėvo Baal Sulamo)

התבוננות שבועית פרשת וילך  

Savaitinė įžvalga Toros daliai Vajelech

pagal mokyklą Hasulam, vad. ravo Adam Sinaj

 
 
 

1. Paimk vieną iš įprastinių savo malonumų, pavyzdžiui muziką. 2. Kiek galima smulkiau aprašyk visą gaunamo malonumo niuansų spektrą. 3. Pagilink savo pasirinkto malonumo kokybę. Pavyzdžiui, jei tai kokia tai daina: - išmok, arba išsiversk dainos žodžius, - išmok šios dainos akordus, - įsižiūrėk kokias teigiamas asociacijas tau sukelia ši daina, - priskirk šią dainą kokiai tai tavo nuožiūra išaukštintai idėjai. 4. Suteik galimybę ir kitiems kiek galima daugiau mėgautis šia daina. 5. Po savaitės vėl paklausyk tą pačią dainą, ar įvykdyk kitą pasirinktą malonumą. Iš tikro turi padidėti malonumas tavo pasirintam dalykui. 6. Akreipk dėmesį, kad gilesnis dalyko supratimas, t.y. malonumo gavimo vietos „patobulinimas“ labai padidina malonumą. 7. Pastaba. Čia tik materialialus pavyzdys, kurio tikslas parodyti, kaip galima patobulinti mano lygio „žmogus“ malonumo gavimo „vietą“.

Uždaryti užduotį




Parašyta: „Ir nuėjo Moše, ir kalbėjo šiuos dalykus visam Izraeliui.
Ir pasakė jiems:
Šiandien man yra 120 metų, aš nebegaliu daugiau išeiti ir įeiti, ir Kūrėjas pasakė man: Nepereisi šio Jordano.
Kūrėjas, tavo Dievas, Jis pereis prieš tave,
Jis išnaikins šias tautas priešais tave ir tu paveldėsi jas.
Jehošua – jis pereis prieš tave, kaip ir sakė Kūrėjas. (Dvarim 31 – 1, 2, 3).


Pabandykime suprasti vidinę šių Toros žodžių prasmę.
Raši klausia ar gali būti, kad Moše jėgos nusilpo?
Juk parašyta:
„Ir Moše, buvo 120 – ties metų prieš savo mirtį,
tačiau jo regėjimas nenusilpo ir jėgos neišseko“ (Dvarim 34 – 7)?
Todėl ką reiškia:
„Nebegaliu daugiau išeiti ir įeiti“?


Ir Raši paaiškina, kad Moše sako:
„Neturiu teisės, nes iš manęs ji paimta ir atiduota Jehošuai“.
Moše, mūsų mokytojas, pasakė Izraelio tautai:
„Nebegaliu išeiti ir įeiti“.
Tai reiškia – „pirmyn ir atgal“ iš dvasinio į materialų pasaulį,
nes jau šiame pasaulyje atlikau savo vaidmenį.


Tačiau tai nereiškia (neduok dieve),
kad baigėsi Moše jėgos.
Ir taip pat tai nereiškia,
kad Moše dingo noras tarnauti Izraeliui.
Matome, kaip parašyta Toroje,
kad Moše labai myli Izraelį.
Juk po Izraelio nusidėjimo, Moše sako Kūrėjui:
„Ir dabar, jei atleidi (atleisk) jų nuodėmes,
o jei ne – ištrink prašau ir mane iš Savo Knygos,
kur jau įrašei mane“ (Šmot 32 – 32).


Todėl ne dėl meilės stokos, ar dėl „tingumo“ Moše nebegali tarnauti Izraeliui,
tačiau jis jau baigė savo, kaip tautos lyderio, vaidmenį.
Iš tikro Moše siela yra iš aukščiausio,
t.y. Acilut dvasinio pasaulio.
Todėl „išėjimas“ ir „įėjimas“ yra labai aukšti dvasinai veiksmai,
kuriems tik Kūrėjas duoda leidimą,
kaip matome, kad Moše „jėgos neišseko“.


Parašyta Talmude, kad Moše yra lyginamas su „Saule“,
o Jehošua su „Mėnuliu“.
Tai reiškia, kad Jehošuos dvasinė pakopa yra žymiai mažesnė už Moše.
Iš tikro, einamu momentu, Jehošua yra labiau tinkamas toliau vadovauti Izraeliui,
ir įvesti tautą į „Šventą žemę“ (dvasingumą).
Ir dar, knygoje Zohar rabi Šimonas rašo:
„Moše nemirė“.
Iš tikro tai paslaptis,
kad Moše dvasinis potencialas sugrįš pas mus Mašijacho (Išgelbėtojo) aspektu.
Tegul tai atsitinka kuo greičiau, jau mūsų dienomis.
Amen.