kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ומצוה שיניחה (חנוכה חנוכה) בפתח הסמוך לפתח משמאל, שתהא מזוזה מימין ונר חנוכה משמאל, ונמצא שאדם מסובב במצוות. קיצור שולחן ערוך Priedermė yra padėti Chanukos žvakę prie išėjimo, kairėje, kad būtų Mezuza dešinėje, o Chanukos žvakė – kairėje, taip žmogus bus apsuptas priedermių. (Kicur Šulchan Aruch)

זהר צו בעובדא דלתתא אתער עובדא דלעילא 

Zohar „Su veiksmais apačioje susižadina veiksmai viršuje“

rabi Šimonas ben Jochajus

 
 
 

Uždaryti užduotį

      


                                     

                                                       (Ištraukos)


Rabi Josi pradėjo, atvėrė ir pasakė, parašyta:
„Pasišvęskite ir būkite šventi“(Vajikra 20 – 7).
Tas, kas „išsityrina“ save „apačioje“,
jam duoda šventumą „viršuje“.
Tačiau tas, kas „sutepa“ save „apačioje“,
jį „sutepa“ ir „viršuje“.


Klausia.
Duoda „šventumą“ viršuje – gražu ir suprantama.
Tai reiškia, kad žmogų apima Kūrėjo šventumas.
Tačiau, kaip „sutepa“ žmogų, iš kokios „vietos“?
Jei sakysi iš „viršaus“,
tai argi „viršuje“ yra „nešvarumas“?


Rabi Chija atsakė:
Mokėmės, kad su veiksmais apačioje susižadina veiksmai viršuje.
Jei veiksmai „apačioje“ – „šventi“,
tada ir „viršuje“ susižadina „šventumas“,
išsilieja ant žmogaus, ir padaro jį „šventu“.
Tačiau, jei žmogus „sutepa“ save „apačioje“,
tada „viršuje“ susižadina „nešvarumo dvasia“ (רוח הטומאה – „ruach atuma“),
ir išsilieja ant žmogaus nešvarumai bei „sutepa“ jį.
Viskas priklauso nuo žmogaus veiksmų.


Nėra jokio gėrio ar blogio, šventumo ar nešvarumo,
kurie neturėtų savo esmės ir pradžios „viršuje“.
Todėl apatinių veiksmais susižadina veiksmai „viršuje“.
Iš tikro veiksmais „apačioje“ susižadina veiksmai „viršuje“,
t.y. atsitinka „nenumatyti“ įvykiai.
Ir lygiai tai pat:
Ką kalbame „apačioje“, susižadina „atsitiktiniai“ gandai ir nuomonės iš „viršaus“...