kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • Ir pasiuntė (Balakas) pasiuntinius pas Bilamą ben Beorą į Petorą..., kad pašaukti jį, sakydamas: Štai tauta išėjo iš Egipto ir „uždengė“ visą žemės paviršių, ir ji įsikūrė priešais mane. Ir dabar, ateik, prakeik man šią tautą, nes ji stipresnė už mane, gal tada aš pajėgsiu sumušti ją ir išvarysiu iš žemės, nes aš žinau, ką tu palaimini, tas būna palaimintas, o ką prakeiti, tas būna prakeiktas. (Bemidbar 22 – 5, 6)
  • !שבת שלום
  • Šabat Šalom!

הקדמה לתלמוד עשר הספירות יח  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį


                                                    18.


Ir savaime aišku, kad negali žmogus nusiimti nuo savęs atsakomybės, jei jis jau gavo šį „vaistą“ (prieskonį), tačiau vis dar yra jame „nuodėmingos abejonės“.
Taigi, žmogus dar gyvena abejonėse ir neryžtingume, nes blogio instinktas jame dar „nepažabotas“.
Juk, kai Kūrėjas sukūrė „blogio instinktą“ ir davė jam galią, yra aišku, kad turėjo tai įvertinti, ir sukurti patikimus „vaistus“ bei „prieskonį“, kad jų dėka būtų galima susilpninti „blogio instinkto“ stiprumą iki pilno jo anuliavimo.
Todėl, jei kas nors užsiiminėjo Tora, ir jam nepasisekė iš savęs pašalinti blogio instinktą, tai tik dėl to, kad šiuose užsiėmimuose nesistengė duoti pakankamai pastangų ir darbo.
Kaip pasakyta: „nesistengei ir radai, netikėk“.
Gali būti, kad žmogus „užpildė“ reikalaujamą pastangų „kiekį“, bet buvo atsainus „kokybėje“.
Tai reiškia, kad nukreipė širdį ir protą į pašalinius dalykus užsiėmimų Tora metu.
Ir todėl nenusipelnė pritraukti Toros švytėjimą, sąlygojantį tikėjimą žmogaus širdyje.
Taigi, žmogus užsiėminėjo nesusikaupęs ir nukreipęs mintis nuo šio pagrindinio Toros principo. 
Ir todėl negavo „švytėjimo“, atvedančio prie tikėjimo.
Taip pat gali būti, kad pradžioje žmogus nusiteikė teisingai, tačiau mokymo metu atsipalaidavo ir nukreipė mintis kitur.
Tačiau ar šiaip ar taip, žmogus negali savęs išlaisvinti nuo atsakomybės, ir tvirtinti, kad taip jis yra sukurtas.
Juk išminčiai pateikia Kūrėjo tvirtinimą: „sukūriau blogio instinktą, ir sukūriau jam vaistą (prieskonį) – Torą“.
Tai reiškia, kad jeigu čia būtų kokių tai išimčių, tai tada Jobo tvirtinimas išliktų savo vietoje ח''ו (neduok dieve).