kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • וזה שאמרו בתיקונים (תיקון ל' נתיב תנינא) וז"ל קומו ואתערו לגבי שכינתא דאית לכון לבא בלא סוכלתנו למנדע בה, ואיהי בינייכו. בעה''ס, הקדמה לספר הזהר Tikunim Zohar parašyta (Tikun 30): „Atsibuskite ir atsikelkite dėl šventos Šchinos, nes pas jus širdis tuščia, be suvokimo, kad pažinti ir suprasti Ją, nors Ji ir yra jumyse“. (Baal Sulamas „Įvadas į knygą Zohar“)

מצוה אחת א 

Viena priedermė

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                               1.


„Padarė vieną priedermę – laimingas, nes persvėrė save ir visą pasaulį į nuopelnų pusę“ (Talmudas, Kidušin 40 – 2).


Kūrėjo darbas ir priedermių vykdymas turi būti „lišma“, t.y. padaryti malonumą Kūrėjui.
Tačiau išminčiai leido pradėti užsiimti Tora ir priedemėmis netgi „lo lišma“, nes „iš „lo lišma“ ateiname prie „lišma“...
Tačiau iš tikro – pirmoji ir vienintelė priedermė, užtikrinanti atėjimą į „lišma“ yra tai, kad žmogus turi priimti nuostatą rūpintis tik savo būtiniausiais poreikiais.
Ir visą kitą laiką skirti darbui bendruomenei – gelbėti vargstančius ir padėti kiekvienam žmogui pasaulyje, kuriam tik reikia pagalbos.


Tarnauti žmonėms tik, kaip vykdant Palaiminto Kūrėjo priedermę


Šioje priedermėje yra dvi teigiamos pusės:
1. Kiekvienas žmogus turi suprasti, kad jis atlieka šį darbą, nes tai daro žmones laimingus ir yra priimtina viso pasaulio.
2. Ši priedermė geriausiai paruošia žmogų ateiti prie Toros ir priedermių vykdymo „lišma“. Tai reiškia, kad šis pasiruošimas – „tarnauti žmonėms“ yra tikslo – „tarnauti Kūrėjui“ dalis.
Tai reiškia, kad kai žmogus įpranta padėti žmonėms, jis pamažu paruošia save šiai priedermei – „padaryti malonumą Kūrėjui“, visai nesirūpindamas savimi.
Todėl savaime aišku, kad padedant žmonėms, visada turi būti „Kūrėjo priedermės“ vykdymo intencija.


                             Toros dalis – „tarp žmogaus ir jo artimo“

Toroje yra dvi dalys:
Pirma, liečianti santykius „tarp žmogaus ir Kūrėjo“.
Ir antra, liečianti santykius „tarp žmogaus ir jo artimo“.
Tačiau labiausiai reikia kreiti dėmesį į Toros dalį – „tarp žmogaus ir jo artimo“, nes taip bus galima ateiti į tobulumą, kas liečia santykius „tarp žmogaus ir Kūrėjo“.