kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • וזה שאמרו בתיקונים (תיקון ל' נתיב תנינא) וז"ל קומו ואתערו לגבי שכינתא דאית לכון לבא בלא סוכלתנו למנדע בה, ואיהי בינייכו. בעה''ס, הקדמה לספר הזהר Tikunim Zohar parašyta (Tikun 30): „Atsibuskite ir atsikelkite dėl šventos Šchinos, nes pas jus širdis tuščia, be suvokimo, kad pažinti ir suprasti Ją, nors Ji ir yra jumyse“. (Baal Sulamas „Įvadas į knygą Zohar“)

זהר הקדמת ספר הזהר אותיות דרב המנונא סבא  

Zohar Akdamat sefer aZohar Ravo Hemnuna Saba raidės 7

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                      (Ištraukos)


                                                          Zohar


Įėjo raidė ס „Samech“ ir pasakė:
„Pasaulių Viešpatie, gerai Tau manimi sukurti pasaulį,
nes manyje yra „palaikymas“ סמיכה (smicha) „krentantiems”.
Kaip parašyta:
„Palaiko סומך (somech) Kūrėjas visus krentančius“ (Tehilim 145 – 14).
Pasakė jai Kūrėjas:
„Būtent dėl to tu turi būti savo vietoje ir nepajudėti iš jos.
Ir jei tu paliksi savo vietą (žodyje „atrama” סמך ),
kas bus su tais „krentančiais”,
kai jie remiasi tik į tave? “
Iškart nuėjo į šalį.


                                          Sulam           Jehuda Ašlagas


Raidė „Samech“ mąstė, kad ji yra tinkamesnė už kitas raides,
kurios buvo prieš ją.
Iš tikro „Samech“ raidės šviesa, tai „chasadim” (pastangų, gerumo) šviesa,
todėl šiai šviesai nėra jokio pavojaus iš klipot pusės,
nes klipot trokšta tik „chochma” – malonumo šviesos.
Tai reiškia, kad klipot „bėga” nuo „chasadim” šviesos,
todėl raidė galvojo,
kad jos atstovaujama savybė yra labiausiai tinkama pasaulio sukūrimui.


Taip pat „Samech“ mąstė, kad ji gali padėti pasaulio gyventojams,
net kai jų darbai yra „sugedę” ir netinkami,
t.y. net ir tada nebus jokio kontakto su klipot.
Tačiau Kūrėjas atsakė jai:
„Būtent dėl to tu ir turi būti savo vietoje, bei nepajudėti iš jos“.


Iš tikro raidės „vieta”, t.y. pareiga – padėti „krentantiems”,
ir apsaugoti pasaulio gyventojus, kai jie „sugadina” savo veiksmus.

Ir todėl raidė turi visada būti savo „vietoje” bei nepasitraukti iš jos,
nes jei pasaulis bus sukurtas šia savybe,
visi „krentantys” liks „mažoje būsenoje“ ir nebus „augimo”, bei tobulėjimo.
Tai reiškia, kad „apatiniai” negalės „pakelti” maldos į viršų,
kuri atvestų juos į „Galutinį ištaisymą”.
Todėl raidė „Samech” turi tik pasilikti savo vietoje,
kaip „ištaisymo faktorius”, kol apatiniai dar nėra tobuli.
Tačiau, kai pasaulio gyventojai „išsityrins”,
tada jie galės pritraukti šviesą visame pilname lygyje, „šimtas palaiminimų“ paslaptimi.

Tai ir pasakė Kūrėjas:
„ Jei tu paliksi savo vietą (žodyje „atrama” סמך ),
kas bus su tais „krentančiais”, kai jie remiasi tik į tave?“
Tai reiškia, kad tada „krentantys” pasiliks nuopuolyje,
ir todėl „apatiniai” visada yra priklausomi nuo tavo pagalbos.
Iš tikro „apatiniams” raidė reikalinga, kaip „parama”,
kol jie patys galės „atsistoti ant kojų”.
Ir todėl ji negali būti pasaulio sukūrimo pradžia.