Sukot palapinės pagrindas – tai
stogas („schach“ – stogas iš šakų).
Nes palapinės esmė yra šešėlio padarymas.
Todėl
Zohar knygoje Sukot palapinė yra
vadinama „דמהימנותא צילא“ – „tikėjimo šešėlis“.
Paaiškinimas:
Yra dvi žmogaus darbo Kūrėjui būsenos: pirma būsena vadinasi „diena“, ir tai „švytėjimo“
žmogui laikas, kai žmogus jaučia skonį Toroje ir maldoje, jaučia Kūrėjo realybę
ir Jo valdymą pasauliui.
Kita būsena – tai „naktis“, kai žmogui nėra „skonio“ ir pajautimo Toroje bei maldoje, jis nejaučia Kūrėjo ir visas žmogaus darbas šventume tampa jam didžiule našta.
Iš tiesų, yra dviejų rūšių paslėpimas: „viengubas paslėpimas“ ir „paslėpimas
paslėpime“ (iš Įvado į Mokymą apie dešimt sfirot, 47-52 punktai).
Ravas Baruchas
taip paaiškino:
„Viengubas paslėpimas“ – kai žmogus jaučia kritimą dvasingume ir praranda „skonį“ dvasiniame darbe.
Tada žmogus turi melstis, kad dvasingumas
taptų svarbus jo akyse ir jis galėtų stengtis vykdyti Kūrėjo norą.
„Paslėpimas paslėpime“ – kai žmogus neturi jėgų net melstis dėl to. Jis tik
prašo daugiau „skonio“ materialume.
Ir tai laikas, kai žmogus
turi atlikti veiksmus per prievartą ir tikėtis „Dangaus pagalbos“, kad suteiktų
jam jėgų melstis dėl to, jog dvasingumas įgautų svarbumą jo gyvenime.
Kitą
kartą paaiškino šitaip:
„Viengubas paslėpimas“ reiškia, jog žmogus tiki, kad Kūrėjas nuo jo slepiasi, o „paslėpimas paslėpime“ reiškia, jog žmogus jau nebetiki netgi tuo, kad Kūrėjas slepiasi“.
„Nakties“ būsena vadinasi „šešėlis“, tai yra, paslėpimas.
Nes šis kritimas
yra sąlygojamas žmogui iš „viršaus“, paties Kūrėjo, ir tai – paties žmogaus
naudai.
Tai yra išbandymo laikas jam, kad patikrinti, ar jo darbas Kūrėjui yra
tik iš egoistinės meilės sau.
Tai yra, dėl „skonio“ ir malonių jausmų, kuriuos
jaučia Toros mokyme ir darbe Kūrėjui.
Ar jo darbas yra paremtas meile Kūrėjui
ir Jo išaukštinimu.
Kai žmogus nekreipia dėmesio į savo pajautimus ir nestato
sąlygų Kūrėjui: jei gerai jausiuosi ir bus „skonis“ bei supratimas, tada
dirbsiu Kūrėjui su visišku atsidavimu.
Žmogus yra pasiruošęs dirbti Kūrėjui bet
kokiomis sąlygomis ir bet kokioje būsenoje.
Ir apie šį nuostabų dalyką duoda
užuominą Sukot palapinė – visas žmogaus sėdėjimas joje yra „tikėjimo šešėlyje“.
Tai reiškia, kad žmogus tiki, jog tas paslėpimas yra sąlygotas jam iš
„Dangaus“.
Ir žmogus turi prisiimti darbą netgi tokiomis sąlygomis, nekreipiant
dėmesio į jausmus.
Todėl stogas turi būti padarytas iš „svirno ir vyninės atliekų“.
Būtent dėl netinkamų minčių, kurios kyla žmogui paslėpimo metu, yra žmogui
galimybė eiti „tikėjimo šešėliu“, virš logikos.
Nes jei ne tos netinkamos
mintys, jam iš viso nereikėtų tikėjimo.
Todėl sako Gmara: „Kiekvienas stato
Sukot palapinę ant jo stogo viršaus“.
„Stogo viršus“ – tai žmogaus protas, o
Sukot palapinė – tai tikėjimo uždengimas, kurį žmogus „uždeda“ ant savo logikos,
nes nenori ja vadovautis.
Ir todėl, kad Sukot esmė yra tikėjimas, išminčiai ją pavadino „lengva priederme“, nes žmogui nereikia skirti daugiau laiko mokymuisi ar daugiau melstis, bet tik daryti tas priedermes, kurias darė iki šiol, tik kad jos būtų „dangaus vardu“ (dėl Kūrėjo).
Tačiau šiame darbe yra svarbi sąlyga – jis turi būti atliekamas su
džiaugsmu.
Tuo žmogus parodo, kad jis džiaugiasi sąlygojimo
Kūrėjui darbu ir tokiu būdu jis pasiekia formų su Kūrėju sutapimą.
Juk kai Kūrėjas
sąlygoja, jis džiaugiasi ir neverkia, kaip parašyta:
„Nebuvo didesnio džiaugsmo prieš Jį, kaip tą dieną, kai buvo sukurti dangus ir žemė“.
Ir tai – „gražios Sukos ir nuostabaus etrogo“ aspektas – užuomina į tai, kad darbas paslėpimo metu turi būti džiaugsmingas ir gražus.