Kaip jau kalbėjome, paskutinis, 39-tas „darbų tėvas“ – tai
draudimas Šabato metu išnešti daiktus iš privačios valdos į visuomeninę ir
atvirkščiai.
Mišnos ir Talmudo epochoje „visuomenine valda“ vadinosi
atvira vieta ne mažiau 16 uolekčių pločio (maždaug 10 m). Tokia
„visuomenine valda“ buvo gatvė arba aikštė. Iš ten ateidavo į
skersgatvį, o po to – į kiemą, į kurį išeidavo keleto gyvenamųjų namų
durys. Tam, kad būtų galima pernešti daiktus (kuriuos leidžiama pernešti
per Šabatą) iš namo į namą per kiemą ar iš kiemo į kitą kiemą per
skersgatvį, Toros išminčiai nustatė עירוב חצרות eiruv chacerot,
pažodžiui – „kiemų apjungimas“. Tam visi kiemo ar skersgatvio
gyventojai surenka šiek tiek maisto ir jį padeda kur nors kieme ar
skersgatvyje. Išeina, kad visi gyventojai tarsi dalyvauja bendrose
vaišėse ir tuo būdu visas kiemas ar visas skersgatvis tampa viena valda,
kurios ribose per Šabatą galima pernešti daiktus.
Mūsų laikais עירוב חצרות
atlieka vietiniai rabinatai. Apjungiant visą miestą ar gyvenvietę į
vieną valdą, jis aptveriamas simboline tvora – viela, ištempta tarp
stulpų. Šiose ribose Šabato metu leidžiama nešioti tuos daiktus, kurie
nėra מוקצה.
Reikia pasakyti, kad už Izraelio ribų įrengti עירוב חצרות
– beveik nerealus dalykas, ir todėl ten besilaikantys priedermių per
Šabatą nieko neneša iš namų į gatvę. Todėl, pavyzdžiui, jie atneša
„talitą“ į sinagogą penktadienį ir palieka jį ten iki baigsis Šabatas.
„Tegul
niekas neišeina iš savo vietos septintą dieną“, - sako Tora. Iš šių
žodžių nurodo išminčiai, kad per Šabatą negalima nutolti nuo gyvenamos
vietos daugiau nei per 2000 uolekčių (truputį daugiau kilometro). Šį
atstumą atskaičiuoja nuo paskutinio gyvenvietės namo ta kryptimi, kuria
einama. Jei žmogus iš anksto, iki prasidedant Šabatui žino, kad jis
turės pasiekti kokią tai vietą, esančią toliau, nei per 2000 uolekčių,
jis privalo pasirūpinti šia galimybe penktadienį iki saulės laidos! Tam
jis ima minimalų maisto kiekį, kurio pakaktų dviems valgymams ir padeda
jį kokioje nors paslėptoje vietoje ten, kur baigiasi 2000 uolekčių nuo
jo miesto. Tuo pačiu jis „įsigyja sau vietą Šabatui“ ten, kur palieka
maistą ir taip gali eiti nuo tos vietos į priekį dar 2000 uolekčių. Šis
veiksmas vadinasi עירוב תחומים eiruv tchumim, tai yra „sričių apjungimas“. Bet reikia pastebėti, kad atlikus עירוב תחומים viena kryptimi, pavyzdžiui, į rytus, nebegalima eiti 2000 uolekčių priešinga kryptimi – tai yra į vakarus.