kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הָא לַחְמָא עַנְיָא דִּי אֲכָלוּ אַבְהָתָנָא בְּאַרְעָא דְמִצְרָיִם. כָּל דִּכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכוֹל, כָּל דִּצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח. הָשַׁתָּא הָכָא לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל. הָשַׁתָּא עַבְדֵּי לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין. הגדה של פסח Tai yra vargo duona, kurią valgė manoTėvai Egipto žemėje. Kiekvienas alkanas, gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis, gali ateiti ir padaryti „Pesachą“ („Peršokimą“). Šiandien – čia, kitais metais – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, kitais metais – laisvi. (Pesacho Agada).

Praktinė Halacha (Įstatymai)

Sukot šventė

I. M. Lav

Hošana raba - tai paskutinė Sukot šventės chol-amoed diena. Tą dieną baigiasi priedermių gyventi palapinėje bei „arba minim“ laikas. Ši diena turi ypatingą prasmę - ji skaitosi paskutinė iš Teismo dienų, diena, kai danguje yra galutinai įtvirtinamas nuosprendis kiekvienam iš mūsų (todėl šią dieną linkima vienas kitam: „Gero sprendimo!“)

115/116083.jpg

Praktinė Halacha (Įstatymai)

Sukot šventė

I. M. Lav

Mišna traktate Roš-ašana pažymima, kad šventės Sukot metu Kūrėjas sprendžia, kiek vandens Jis pasiųs žemei ateinančiais metais: bus lietinga ar, neduok dieve, bus sausra. Š

115/116082.jpg

Praktinė Halacha (Įstatymai)

Sukot šventė

I. M. Lav

Pasakyta Toroje: „Ir paimkite sau pirmą šventės dieną nuostabaus citrusinio medžio vaisiaus, palmės lapą, tankialapio medžio šaką, upės gluosnius, ir linksminkitės prieš Kūrėją, jūsų Dievą, septynias dienas“ (Vaikra, 23:40).

115/116081.jpg

Praktinė Halacha (Įstatymai)

Sukot šventė

I. M. Lav

Septyni „ušpizin“ (svečiai) turi aplankyti palapinėje šventės metu tą, kuris laikosi Toros ir priedermių. Tai Abrahamo, Icchako, Jakovo, Josefo, Mošė, Aharono ir Davido sielos ir kiekvienas „ušpizinas“ iš eilės atstovauja juos visus.

115/116080.jpg

Praktinė Halacha (Įstatymai)

Sukot šventė

I. M. Lav

Pagrindinė priedermės dalis - tai nakvoti palapinėje. Tora liepia: „Palapinėse gyvenkite septynias dienas“. O ryškiausias požymis to, kad žmogus čia gyvena - tai yra tai, kad žmogus čia ir nakvoja. Čia reikia ir valgyti - negalima to daryti kitur visas septynias dienas.

115/116073.jpg