kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הא לחמא עניא די אכלו אבהתנא בארעא דמצרים. כל דכפין ייתי ויכול, כל דצריך ייתי ויפסח. השתא הכא, לשנה הבאה בארעא דישראל. השתא עבדי, לשנה הבאה בני חורין. הגדה של פסח Štai vargo duona, kurią valgė mano tėvai Egipto žemėje. Kiekvienas norintis gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis atlikti Pesachą (Peršokimą), gali ateiti ir atlikti. Šiandien – čia, rytoj – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, rytoj – laisvi. (Pesacho Hagada)
  • !חג פסח כשר ושמח Linksmo ir košerinio Pesacho!
  • !שבת שלום
  • Šabat Šalom!

התבוננות שבועית פרשת פנחס 

Savaitinė įžvalga Toros daliai Pinchas

pagal mokyklą Hasulam, vad.ravo Adam Sinaj

 
 
 

1. Išsirink penkis dalykus, kuriuose tu ruošiesi pakeisti savo požiūrį į esamą realybę. 2. Požiūrio pakeitimo forma turi atitiki norimą ištaisymą. 3. Pirmas pavyzdys. Iki šiol aš žiūrėjau į savo tėvus, kaip žmones, privalančius man visur ir visame padėti. Nuo dabar aš stengsiuosi padėti tėvams ir šį ryšį panaudoti savo ištaisymui. 4. Antras pavyzdys. Iki šiol aš žiūrėjau į savo žmoną (sutuoktinį), kaip į savaime egzistuojančią realybę. Nuo dabar aš pradėsiu vertinti savo „kitą pusę”, kaip savo ištaisymo „faktorių”, todėl aš pradėsiu ieškoti ir „pastebėti” tik jos (jo) teigiamas savybes, nes mano tikslas ateiti prie meilės santykių. Ir jei vis tik pas mano sutuoktinį yra „neigiamų” savybių, tai manęs visai neturi dominti. 5. Užsirašyk šiuos penkis dalykus, į kuriuos tu ruošiesi pakeisti savo požiūrį, ir tikrink tai kiekvieną dieną, savaitės bėgyje, paskui mėnesio bėgyje kartą per savaitę, paskui metų bėgyje kartą per mėnesį. 6. Kiekvieną kartą užsirašyk požiūrio pasikeitimus. 7. Jei pasikeitimai nevyksta, paieškok priemonių, kurios primintų tau šį uždavinį.

Uždaryti užduotį




Parašyta: „Ir kalbėjo Kūrėjas Moše sakydamas:
Pinchas Eleazaro sūnus, Arono koheno sūnus nukreipė Mano pyktį nuo Izraelio sūnų,
savo pavydu pavydėdamas Man, todėl neišnaikinau Izraelio sūnų savo pavyde.
Todėl pasakyk: duodu jam savo taikos sandorį (Bemidbar 25 – 10, 11, 12).


Šios savaitinės Toros dalies dvasinis pagrindas yra:
„Įsiklausymas į Tiesą“.
Iš tikro, jei pas žmogų yra trauka prie „vidinės Toros“,
toks žmogus gali vadintis „tiesos žmogumi“.
Kaip teisingai mokytis „vidinę Torą“?
Šiam dalykui pirmiausiai reikia išsirinkti aplinką,
paskui žmogus turi susirasti vadovą,
kuris pastoviai primintų apie šį tikslą,
paaiškintų sunkumus ir būtų reiklus.
Prie visų šių dalykų, dar reikalingas savanoriškas žmogaus „užsidegimas“.
Apie šį užsidegimą ir pasakoja savaitinė Toros dalis Pinchas.


Iš Toros matome, kad Pinchas Eleazaro sūnus,
Arono, vyriausio šventiko palikuonis,
sustabdė ištvirkimą ir degradaciją Izraelio sūnų gretose.
Pinchas savo „pavydumu“ išsaugojo ir apgynė Izraelį,
t. y. Toros idėją, nuo pražūties.
Šią „ištvirkimo pražūtį“ sąlygojo,
t. y. Izraelio priešams patarė, „blogasis genijus“ ir burtininkas Bilamas,
apie kurį mokėmės praeitoje Toros dalyje.


Iš tikro, žmogus, einantis Toros keliu, turi savanoriškai „užsidegti“ troškimu į tiesą.
Už šį „užsidegimą“ Pinchas gavo iš Kūrėjo geriausią palaiminimą – שלום „Šalom“,
t. y. taiką ir tobulumą.
Lygiai taip pat ir žmogus, savo viduje nusprendęs pakeisti savo gyvenimą,
gali prieiti prie „Šalom“.
Tai reiškia, kad žmogus privalo ateiti prie „taikos“ su savo aplinkiniais,
su savimi ir su savo Kūrėju.
Visą tai žmogus turi daryti su „užsidegimu“ ir savanoriškai,
remiantis Toros bei savo mokytojo nurodymais.


Parašyta: „Todėl pasakyk: duodu jam savo taikos sandorį“ (Bemidbar 25 – 12).


Yra žinoma, kad pas žmogų yra dvi troškimų grupės, du polinkiai:
„sąlygojimas“ (atidavimas) ir „gavimas“.
Bendrai skaitosi, kad „sąlygojimas“ yra teigiamas polinkis,
o „gavimas“ – neigiamas.
Ir tai yra dvi linijos „sąlygojimas“ – dešinė,
ir „gavimas“ – kairė.
Paprastai mūsų realybėje šios dvi linijos yra priešpriešoje, nesantaikoje ir kovoje.
Todėl reikalinga trečia linija,
kad jas „sutaikytų“ ir padarytų kompromisą bei harmoniją.
Šis aspektas, vidurinė linija, vadinasi „Šalom“,
t. y. taika ir tobulumas.
Tačiau tai „taika“ ne siaurąja prasme,
bet tai mūsų realybės pats „tinkamiausias ir maloniausias“ egzistavimas.


Taip pat žinome, kad „Šalom“ – tai vienas iš Kūrėjo vardų.
Šią savybę ir atspindi Pinchas.
Pradžioje Pinchas išreiškia „kairę“ liniją.
Žodžio „Pinchas“ (פינחס) gematrija,
kaip ir žodžio „Icchak“ yra 208,
t.y. Icchakas yra šventumo „kairė“ linija.


Šventasis Zoharas rašo,
kad Pinchas atėjo ištaisyti dviejų Arono sūnų Nadavo ir Aviju nuodėmę.
Kaip žinome, kad šie du Arono sūnūs neteisingai naudojo šią „kairę liniją“,
t. y. didelius „dvasinius“ malonumus.
Tai reiškia, kad jie buvo per daug „apsvaigę nuo vyno“,
ir naudojo „svetimą ugnį“ (eš zara).
Savaime aišku, kad Arono sūnūs viską tai darė iš didelio šventumo,
tačiau per didelis „užsidegimas“ juos ir pražudė.


„Vynas“ – tai „chochma“ (išminties ir malonumo) šviesa,
kurią draudžiama pritraukti „iš viršaus į apačią“,
t. y. draudžiama šią šviesą naudoti neapvilktą „chasadim“ (gerumo ir pastangų) šviesa.
Toks neribotas chochmos šviesos gavimas, t. y. „iš viršaus į apačią“,
yra galimas tik po „Galutinio ištaisymo“ (Gmar tikun).
Dabar toks gavimas sąlygoja „eš zara“ (svetimą ugnį),
t.y. mirtį, kas ir atsitiko Arono sūnums.
Pinchas iš motinos pusės priklauso Jitro giminei,
todėl turėjo ryšį su pasaulio tautomis, su „avoda zara“ (stabmeldyste).
Tačiau Pinchas, būdamas Arono, vyriausio šventiko palikuonis iš tėvo pusės,
sugebėjo tai ištaisyti.


Kiekviename žmoguje yra šie du „gaivalai“,
išreiškiami „kairės“ ir „dešinės“ linijų.
Tora Pinchaso pavyzdžiu moko mus,
kaip reikia nugalėti šių vidinių gaivalų kovą,
ir ateiti prie harmonijos – „Šalom“.
Pinchas buvo pasirengęs net mirti,
kad įvykdytų Toros idėją, kaip yra pasakyta Talmude:
„Torą supranta (įvaldo) tas, kas numarina save dėl Jos“.
Tai reiškia, kad „numarina“ savo nesuvaldomą gaivališką egoizmą,
savo „kairę pusę“.
Ir tai yra pagrindinė Toros, kuri taip pat vadinasi „vidurinė linija“, idėja.
Pinchasui už tai Kūrėjas suteikė amžiną koheno statusą ir sandorį „Šalom“,
patį didžiausią ir tobuliausią palaiminimą.