kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • תנא דבי אליהו: מעיד אני עלי שמים וארץ, בין איש בין אשה, בין גוי בין ישראל, בין עבד בין שפחה, הכל לפי מעשיו, רוח הקודש שורה עליו. רח''ו שערי קדושה Moko Tana de bei Elijahu (mokymo namai priskiriami pranašui Elijahu): „Liudiju aš prieš dangų ir žemę, kad šventą dvasią gali pasiekti kaip vyras, taip ir moteris, kaip gojus, taip ir Izraelio sūnus, kaip tarnas, taip ir tarnaitė. Viskas priklauso nuo žmogaus veiksmų. Ir pagal tai, gali ant žmogaus nusileisti „Šventa dvasia“. (rabi Chaimas Vitalis „Šventumo vartai“)

שמעתי ט 

„Šamati“ 9

tai, ką girdėjo ravas Baruchas Ašlagas iš savo tėvo Baal Sulamo

 
 
 

Uždaryti užduotį





                                „Kokie trys dalykai praplečia žmogaus savimonę“


Šventasis Zoharas aiškina išminčių pasakymą:
„Trys dalykai praplečia žmogaus savimonę:
- graži moteris,
- gražus būstas
- ir gražūs indai“.


„Graži moteris“ – reiškia Šventoji Šchina.
„Gražus būstas“ – tai širdis.
„Gražūs indai“ – tai kūno sudėtinės dalys“.


Ir reikia paaiškinti, kad Šventoji Šchina gali atsiverti tikroje savo formoje – „žavesio ir grožio aspekte“, tik kai pas žmogų yra „gražūs indai“, t.y. dalys, išeinančios iš „širdies“.
Tai reiškia, kad žmogus pirmiausiai turi ištyrinti savo „širdį“ (norus), kad ji būtų – „gražus būstas“.


Iš tikro žmogus turi anuliuoti savo egoizmą ir įprasti dirbti dėl malonios dvasios Kūrėjui sąlygojimo, nes tai – „gražūs indai“.
Tada visi žmogaus norai – „indai“, bus ne tik „švarūs“ nuo egoizmo, bet ir tyri – sąlygojantys.



Tačiau, jei taip nėra, t.y. jei „būstas nėra gražus“, sako Kūrėjas Palaimintas:
„Aš ir jis negalime gyventi vienoje vietoje“.
Tai reiškia, kad tarp „šviesos“ ir „indo“ turi būti formų sutapimas.
Todėl, kai žmogus tiek „prote“, tiek „širdyje“ priima tikėjimą tyrumo aspektu, tada jis nusipelno „gražios moters“.


Tai reiškia, kad Šventoji Šchina atsiveria jam visame savo grožyje ir žavesyje.
Ir tai praplečia žmogaus savimonę.
Iš tikro malonumo ir džiaugsmo, kuriuos tada žmogus jaučia dėka,
atsiveria jam Šventoji Šchina, ir pripildo visus išorinius bei vidinius žmogaus indus (norus).
Ir tai vadinasi „savimonės praplėtimu“.
Nusipelnyti to galima:
„Pavydo, aistros – gašlumo ir garbės troškimo“ dėka, kurie – „išveda žmogų iš šio pasaulio“.


Paaiškinimas.
„Pavydas“ – Šventosios Šchinos pavydas, kai žmogus pavydi Kūrėjo pavydu.
„Garbė“ – kai žmogus nori padidinti Dangaus garbę.
„Aistros“ – „Girdėjai kukliųjų troškimus“ (Tehilim 10 – 17).