kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • כן כתב הרמב"ן ז"ל בהקדמת פרושו על התורה, וז"ל, "ואני הנני מביא בברית נאמנת וכו' לכל מסתכל בספר הזה וכו' מכל הרמזים אשר אני כותב בסתרי התורה, כי אני מודיעו נאמנה שלא יושגו דברי ולא יודעו כלל בשום שכל ובינה זולת מפי מקובל חכם לאזן מקבל מבין". וכמתכונתו כתב ג"כ הרב חיים ויטאל ז"ל בהקדמה לעץ חיים. וכן בדברי חז"ל (חגיגה י"א:) "אין דורשין במרכבה ביחיד אלא א"כ הוא חכם ומבין מדעתו.בהע''ס, מהות חכמת הקבלה Rambanas savo Toros komentarų įvade rašo: „Iš tikro aš pateikiu patikimą sandorį.... kiekvienam žvelgiančiam į šią knygą... Tai reiškia, kad visose užuominose, kuriose aš rašau apie Toros paslaptis, aš tvirtai patikinu, kad mano žodžių negalima suvokti jokiu protu ir jokiu intelektu,tik iš išminčiaus kabalisto lūpų labai nuovokiam mokiniui“. (Baal Sulamas „Kabalos išminties esmė“)

שמעתי ט 

„Šamati“ 9

tai, ką girdėjo ravas Baruchas Ašlagas iš savo tėvo Baal Sulamo

 
 
 

Uždaryti užduotį





                                „Kokie trys dalykai praplečia žmogaus savimonę“


Šventasis Zoharas aiškina išminčių pasakymą:
„Trys dalykai praplečia žmogaus savimonę:
- graži moteris,
- gražus būstas
- ir gražūs indai“.


„Graži moteris“ – reiškia Šventoji Šchina.
„Gražus būstas“ – tai širdis.
„Gražūs indai“ – tai kūno sudėtinės dalys“.


Ir reikia paaiškinti, kad Šventoji Šchina gali atsiverti tikroje savo formoje – „žavesio ir grožio aspekte“, tik kai pas žmogų yra „gražūs indai“, t.y. dalys, išeinančios iš „širdies“.
Tai reiškia, kad žmogus pirmiausiai turi ištyrinti savo „širdį“ (norus), kad ji būtų – „gražus būstas“.


Iš tikro žmogus turi anuliuoti savo egoizmą ir įprasti dirbti dėl malonios dvasios Kūrėjui sąlygojimo, nes tai – „gražūs indai“.
Tada visi žmogaus norai – „indai“, bus ne tik „švarūs“ nuo egoizmo, bet ir tyri – sąlygojantys.



Tačiau, jei taip nėra, t.y. jei „būstas nėra gražus“, sako Kūrėjas Palaimintas:
„Aš ir jis negalime gyventi vienoje vietoje“.
Tai reiškia, kad tarp „šviesos“ ir „indo“ turi būti formų sutapimas.
Todėl, kai žmogus tiek „prote“, tiek „širdyje“ priima tikėjimą tyrumo aspektu, tada jis nusipelno „gražios moters“.


Tai reiškia, kad Šventoji Šchina atsiveria jam visame savo grožyje ir žavesyje.
Ir tai praplečia žmogaus savimonę.
Iš tikro malonumo ir džiaugsmo, kuriuos tada žmogus jaučia dėka,
atsiveria jam Šventoji Šchina, ir pripildo visus išorinius bei vidinius žmogaus indus (norus).
Ir tai vadinasi „savimonės praplėtimu“.
Nusipelnyti to galima:
„Pavydo, aistros – gašlumo ir garbės troškimo“ dėka, kurie – „išveda žmogų iš šio pasaulio“.


Paaiškinimas.
„Pavydas“ – Šventosios Šchinos pavydas, kai žmogus pavydi Kūrėjo pavydu.
„Garbė“ – kai žmogus nori padidinti Dangaus garbę.
„Aistros“ – „Girdėjai kukliųjų troškimus“ (Tehilim 10 – 17).