kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • Ir pasiuntė (Balakas) pasiuntinius pas Bilamą ben Beorą į Petorą..., kad pašaukti jį, sakydamas: Štai tauta išėjo iš Egipto ir „uždengė“ visą žemės paviršių, ir ji įsikūrė priešais mane. Ir dabar, ateik, prakeik man šią tautą, nes ji stipresnė už mane, gal tada aš pajėgsiu sumušti ją ir išvarysiu iš žemės, nes aš žinau, ką tu palaimini, tas būna palaimintas, o ką prakeiti, tas būna prakeiktas. (Bemidbar 22 – 5, 6)

החרות יח  

Laisvė

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                        18.


        Visuomenės gyvenimo dėsnis: „sekti pagal daugumą“


Ir dabar visiškai suprantamas individo laisvės aspektas.
Tačiau iš tikro egzistuoja klausimas: iš kur dauguma paėmė sau teisę „apriboti“ individo laisves“?
Tai reiškia atimti iš žmogaus tai, kas yra brangiausia jo gyvenime, t.y. „laisvę“?
Juk ir pirmo žvilgsnio tai vien tik „prievartos politika“?


Tačiau, kaip jau gerai paaiškinome natūralų Apvaizdos priedermių dėsnį, kad kiekvienas iš mūsų privalome gyventi visuomenės gyvenimą.
Todėl kiekvienas iš mūsų tampa įpareigotas saugoti ir puoselėti visuomenės gerbūvį.
Ir visa tai galima įgyvendinti tik principu: „sekti pagal daugumą“, tai reiškia, kad pavienio žmogaus nuomonė negali būti klausoma ir vykdoma.


Taigi matome daugumos teisės „apriboti“ individo laisvę šaltinį.
Todėl savaime aišku, kad tais klausimais, kurie neliečia „materialios“ visuomenės gerovės, pas daugumą visiškai nėra jokios teisės ir pasiteisinimo „atimti“ ir „apriboti“ individo laisvę. 
Todėl, jei kas taip elgsis, jis skaitysis „grobikas“ ir „smurtautojas“, iškeliantis „kumščio politiką“, kaip svarbiausią pasaulyje.
Tai reiškia, kad čia jau „nebegalioja“ Apvaizdos duotos teisės daugumai, pagal savo norą „apriboti“ individo laisvę.