kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הא לחמא עניא די אכלו אבהתנא בארעא דמצרים. כל דכפין ייתי ויכול, כל דצריך ייתי ויפסח. השתא הכא, לשנה הבאה בארעא דישראל. השתא עבדי, לשנה הבאה בני חורין. הגדה של פסח Štai vargo duona, kurią valgė mano tėvai Egipto žemėje. Kiekvienas norintis gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis atlikti Pesachą (Peršokimą), gali ateiti ir atlikti. Šiandien – čia, rytoj – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, rytoj – laisvi. (Pesacho Hagada)
  • !חג פסח כשר ושמח Linksmo ir košerinio Pesacho!
  • !שבת שלום
  • Šabat Šalom!

ספר שערי קדושה חלק א שער א  

Šventumo vartai Pirma dalis Pirmieji vartai

Rabi Chaimas Vitalis

 
 
 

Uždaryti užduotį


                                                    2.

Žmogaus yra sudarytas iš keturių apatinių stichijų (pagrindų), į kurias taip pat yra įjungtas gėris ir blogis.
Iš geros pusės žmogaus kūnas sudarytas iš keturių pagrindų:
אש (eš) „ugnies“,
רוח (ruach) „oro“,
מים (maim) „vandens“,
ir עפר (afar) „žemės“ (dulkių).
Tačiau iš blogos pusės buvo sukurtos kūne keturios „karštinės“ (pažeidimai, ligos).
Tai balta, juoda, raudona ir žalia.
Ir kai sustiprėja kuri viena iš pusių, pavyzdžiui bloga, nugalėdama gerą, tada pas žmogų ateina visos ligos ir pažeidimai, o jei sustiprėja dar daugiau (bloga pusė), tada žmogaus kūnas miršta.
Jau išaiškinome, kad visuose pasauliuose buvo gėris susimaišęs su blogiu, taip pat taip atsitiko ir žmogaus sieloje.
Todėl, kad siela buvo sukurta iš keturių dvasinių pagrindų, iš kurių buvo sukurti visi aukštutiniai aspektai.
Ir tai keturios Kūrėjo vardo raidės הוי''ה Havaja Palaimintas Jis.
Apie tai pasakyta: „iš keturių pusių ateis רוח vėjas“ (Jechezkel 37-9).
Tai dar vadinama žmogaus siela iš geros pusės, tačiau ir čia: „tai prieš tai sukūrė Kūrėjas“ (Kohelet 7 –14).
Siela iš blogos pusės vadinama אדם בליעל (adam belijal) – niekingas (tuščias) žmogus.
Tokia siela sudaryta iš keturių „kenkimo“ pagrindų, ir keturių „karštinės“ (pažeidimų, ligų) rūšių.
Iš šių keturių blogio pagrindų išeina pas žmogų bloga siela, vadinama blogio instinktu ( יצר הרע jecer hara).
Ir kai bloga siela pergali gerą sielą, ateina kenkėjai, pažeidimai, ir sielos ligos.
O jei blogis sustiprėja dar daugiau, žmogus miršta.
Taigi, tyra siela, kuri yra kaip „vaisius“, sudaryta iš 613 organų ir gyslų. 
Ji „apsirengia“ į 613 organus ir gyslas netyros sielos, kuri vadinama vaisiaus „klipa“ (lupena, žieve).
Taigi, šios abi sielos „aprengia“ 613 kūno organų ir gyslų, todėl tyros sielos organai ir gyslos randasi netyros sielos organuose ir gyslose, ir abi kartu šios sielos „aprengia“ kūno organus.
Šių abiejų sielų egzistencijai reikalingas dvasinis maistas.
Tačiau tyros sielos maistas išplaukia iš Toros, sudarytos iš 613 priedermių, vykdymo, vadinamų sielos duona, kaip parašyta: „ateikite ir valgykite mano duoną“ (Mišlei (Patarlės) 9 – 5).
Taigi, kiekvienas organas maitinasi iš atitinkamos priedermės, susijusios su tuo organu. 
Ir jei žmogui truks kokios tai priedermės įvykdymo, atitinkamam organui truks maitinimo.
Šis maitinimas išplaukia iš keturių raidžių Kūrėjo vardo Havaja הוי''ה , kaip yra parašyta: „o Tu atgaivini (maitini) visus“ (Nechemja 9 – 6).
Ir nuo šio vardo priklauso visos priedermės, kaip pasakė išminčiai (Akdama aTikunim):
י''ה su žodžiu שמי  (Šemi) „Mano vardas“ sudaro 365, o ו''ה su žodžiu זכרי (zichri) „Mano atmintis“ sudaro 248.
(Parašyta: „tai Mano vardas שמי amžiams, tai Mano atmintis זכרי iš kartos į kartą“ (Šemot 3 – 15).
Ir kai dingsta šventumas iš kokio tai dvasinio organo, iškart apsirengia jame netyra dvasia.
Šis netyrumas išplaukia iš keturių netyros sielos pagrindų.
Apie šią paslaptį pasakė mūsų mokytojai: „neprisipildo Cur (Roma, avoda zara, stabmeldystė), tik iš Jeruzalės griuvėsių“ (Raši, pagal Jechezkel 26 – 2). 
Taigi, tada šis dvasinis organas maitinasi iš ten supurvinta duona (maistu).
Parašyta: „nusidėjėliai, dar būdami gyvi, yra jau mirę“ (Talmudas, Brachot).
Tai yra todėl, kad dingsta iš jų šventumas, išeinantis iš gyvo Kūrėjo, ir ant jų nusileidžia mirtis, vadinama „nešvarumo pagrindu“.
Lygiai tas pats atsitinka, kai žmogus atlieka vieną iš 365 priedermių „nedaryk“.
Kaip pasakė mūsų mokytojai: „jei žmogus sėdės ir neprasižengs, duodamas jam užmokestis, lyg būtų įvykdęs priedermę“ (Talmudas, Kidušin).
Dvasinis maistas, kuris yra gaunamas vykdant veiksmo priedermes, gali būti gaunamas ir 365 gyslomis (nedarant draudžiamų dalykų), tam kad atgaivinti (maitinti) 248 sielos dvasinius organus. Tačiau, jei žmogus įvykdo kokį tai prasižengimą, tada užsikemša atitinkamas vamzdis, susijęs su šiuo prasižengimu. Užsikemša klipos maisto nešvarumais זוהמא (zohema), prilimpančiais prie to vamzdžio.
Ir kai šis vamzdis „užsikemša“, taip pat išdžiūna ir tas organas, į kurį ateina šis vamzdis. 
Ir nors nėra pažeistas negrįžtamai, kaip prasižengus su veiksmo priedermėmis, bet jau turi defektą.
Todėl privalo žmogus iš visų jėgų ieškoti, kaip įvykdyti 613 priedermes.
Ir kai įvykdys kokią tai veiksmo priedermę, tada žmogus galės pašalinti iš atitinkamo sielos organo, susijusio su šia priederme, klipos nešvarumą.
Ir tada dvasinis organas galės nomaliai funkcionuoti, nes tada nusileis dvasinis šventumas, todėl, kad jau bus pašalintas klipos nešvarumas.
Apie tai parašyta: „ir bus jūsų nuodėmes ant jūsų kaulų“ (Jechezkel 32 – 27), nes kai viena pusė pakyla, kita krenta. 
Ir taip pat, jei pasitaikys žmogui koks prasižengimas, bet jis susilaikys, tada taip pat dings nešvarumas iš atitinkamos dvasinės gyslos, susijęs su tuo prasižengimu.
Taigi, tada žmogus galės pritraukti dvasinę šviesą (gausybę) per šį dvasinį vamzdį. 
Ir jo siela pasidarys Palaiminto Kūrėjo šventumo sostu ir vežimu ( מרכבה - merkava).
Taigi, tai paslaptis: „Tėvai yra merkava“ (Berešit raba, Zohar).