kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • Linksmos Chanukos šventės! !חג חנוכה שמח
  • מעוז צור ושועתי לך נאה לשבח, תכון בית תפילתי ושם תודה נזבח. פיוט של חנוכה. Mano išsigelbėjimo stiprybės Uola, malonu Tave šlovinti, ištaisyk mano maldą (mano Maldos namus), ir ten paaukosiu Tau padėką. (Iš Chanukos pijuto (šlovinio dainos).

הקדמה לתלמוד עשר הספירות ה, ו  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį


                                                  5.

Pagal tai, kas paaiškinta suprask išminčių pasakymą traktate Avot:
„toks yra Toros kelias: valgyk duoną su druska, gerk saikingai vandenį, miegok ant žemės, gyvenk vargingą gyvenimą ir triūsk Toroje. Jei tu darai taip, esi laimingas ir yra gerai tau. Laimingas esi šiame pasaulyje, ir gerai tau pasaulyje, kuris ateis“.
Čia reikia paklausti, kuo skiriasi Toros išmintis nuo kitų pasaulio išminčių?
Juk kitos pasaulio išmintys nereikalauja apribojimų, kentėjimų ir vargingo gyvenimo.
Tai reiškia, kad norint įvaldyti šias išmintis, užtenka vien tik įtempto darbo ir pastangų.
Tačiau Toros išmintis, nežiūrint į tai, kad žmogus turi įtemptai dirbti joje, vien to neužtenka.
Taigi, kad įsigyti Toros išmintį, žmogus turi dar apriboti save: „valgyk duoną su druska, gerk saikingai vandenį...“?
O pasakymo pabaiga stebina dar labiau.
Pasakyta: „jei tu darai taip, esi laimingas ir yra gerai tau. Laimingas esi šiame pasaulyje, ir gerai tau pasaulyje, kuris ateis“.
Iš tikro gali būti, kad „pasaulyje, kuris ateis“ ir bus gerai.
Tačiau šiame pasaulyje, kai žmogus apriboja save maistu, vandeniu, miegu ir vargingu gyvenimu, argi galima apie tokį gyvenimą pasakyti „laimingas šiame pasaulyje“?
Argi tokį gyvenimą galima pavadinti – „laimingu gyvenimu“ šiame pasaulyje?

                                                   6.

Tačiau pagal tai, kas yra pasakyta aukščiau, užsiėmimas Tora ir priedermėmis turi būti pagal įstatymą (tinkamas) su griežtomis sąlygomis.
Tai reiškia tik toks, kad suteikti malonią dvasią Kūrėjui, o ne savo malonumui.
Taigi, prie šitokio užsiėmimo galima prieiti tik su dideliu darbu ir ypatingomis pastangomis kūno ištyrinimui.
Ir pirmas žingsnis - tai pripratinti save, kad negautum nieko savo malonumui netgi leistinuose dalykuose būtinuose kūno funkcionavimui, kaip valgymas, gėrimas, miegas ir kituose. 
Tik taip žmogus gali atitraukti save nuo bet kokio malonumo sau, lydinčio būtinus kūno poreikius, ir gyventi „vargingą gyvenimą“, kaip ir pasakyta. 
Taigi po to, kai jau žmogus pripratino save, t.y. kai jau kūnui nėra jokio noro gauti malonumą sau, tada jis gali vykdyti priedermes tinkamai – „lišma“.
Tai reiškia, sąlygoti malonią dvasią Kūrėjui, o ne dėl savo malonumo. 
Ir kai žmogus praeina šį kelią, tada jis nusipelno laimingo gyvenimo, pilno visokeriopo gerumo ir malonumo, t.y. gyvenimo be jokio trūkumo ir bėdos, atsiveriančio užsiimant Tora „lišma“.
Kaip sako rabi Meiras (Avot 6): „kiekvienas, užsiimantis Tora lišma, nusipelno daug dalykų. Ir ne tik, bet mato, kad visas pasaulis sukurtas tik dėl jo... atveriamos jam Toros paslaptys ir pasidaro, kaip stiprėjantis šaltinis“.
Apie tai parašyta: „paragaukite ir pamatysite, koks yra nuostabus Kūrėjas“, kaip paaiškinta aukščiau.
Taigi tas, kas pajaučia užsiėmimų Tora „lišma“ skonį, pats mato realybės sukūrimo mintį.
Tai reiškia, kad kūrimo mintis buvo tik padaryti gera kūriniams, nes Gero būdas yra daryti gera.
Ir žmogus džiaugiasi gyvenimo metais, kuriuos jam davė Kūrėjas, ir „visas pasaulis sukurtas tik dėl jo“.