kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • והיינו שאמרו ז"ל (ב"ב י"ז), הוא היצה"ר הוא השטן הוא מלאך המוות, שיורד ומסית, ועולה ומקטרג, ובא ונוטל נשמתו. בעה''ס, הקדמה לספר פנים מאירות Išminčiai pasakė: „Jis – blogio instinktas, jis – Satan, jis – mirties angelas, jis nusileidžia ir sugundo, ir paskui pats pakyla (į Dangų) ir kaltina, kol galiausiai paima žmogaus sielą“ (Talmudas, Bava Batra 17). (Baal Sulamas „Įvadas į knygą „Veidas šviečia ir paaiškina“)

הקדמה לתלמוד עשר הספירות י, יא  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

                                                    10.
Kaip paaiškinta Zohare Toros eilutė: „ir pasakė Kūrėjas „tebūnie šviesa“ ir atsirado šviesa“ (Berešit 1 – 3).
Tai reiškia: „tebūnie šviesa“ mūsų pasaulyje, „ir atsirado šviesa“ pasaulyje, kuris ateis“.
Taigi, „kūrimo veiksmas“ (pasaulėdara) buvo sukurtas pilnai su visomis detalėmis ir visais lygiais. Kaip pasakė išminčiai: „su pilnu galutiniu grožiu ir tobulumu“.
Todėl šviesa, sukurta pirmą kūrimo dieną, išėjo pilname tobulume ir grožyje.
Ir apėmė šio pasaulio gyvenimą su visu galutiniu malonumu ir grožiu, kaip ir atspindi pasakymas: „tebūnie šviesa“.
Tačiau, kad suteikti galimybę pasirinkimui ir darbui, Kūrėjas paėmė ir paslėpė šią šviesą teisuoliams ateičiai, kaip mums ir sako išminčiai.
Todėl ir pasakė labai aiškiai: „tebūnie šviesa“ mūsų pasaulyje“, tačiau taip nepasiliko, bet – „ir atsirado šviesa“ pasaulyje, kuris ateis“.
Tai yra tas, kas užsiima Tora „lišma“, nusipelno šios šviesos ateityje, t.y. kai žmogus išsityrina savo kūną (norus) Toros kelyje.
Ir tada žmogus tampa vertas šios didelės šviesos taip pat ir mūsų pasaulyje,
kaip pasakė išminčiai: „savo pasaulį pamatysi savo gyvenime“.

                                                   11.

Tačiau matome Talmudo išminčių pasakymuose, kad jie palengvino mums Toros kelią labiau, nei Mišnos išminčiai. 
Todėl Talmudo išminčiai sako: „visada žmogus gali užsiiminėti Tora ir priedermėmis, netgi „lo lišma“, nes iš „lo lišma“ ateina į „lišma“.
Ir todėl, kad švytėjimas, esantis Toroje, grąžina prie gerumo, išminčiai mums pasiūlė naują kelią vietoje apribojimų ir kentėjimų, pateiktų mišnoje „Avot“.
Ir tai – „švytėjimas Toroje“, kuriame yra pakankamai jėgos grąžinti žmogų prie gerumo, ir atvesti prie užsiėmimo Tora ir priedermėmis „lišma“.
Todėl ten nekalbama apie apribojimus ir kentėjimus, bet užtenka vien tik švytėjimo, esančio Toroje.
Taigi, šis švytėjimas įgalina žmogų užsiiminėti Tora taip, kad jis „suteiktų malonią dvasią Kūrėjui“, o ne savo malonumui.
Tai ir vadinasi „lišma“.